Το TikTok επεκτείνει τη διάρκεια των βίντεο - Aνησυχία για αλλοίωση της εφαρμογής
Shutterstock
Shutterstock

Το TikTok επεκτείνει τη διάρκεια των βίντεο - Aνησυχία για αλλοίωση της εφαρμογής

Όταν το TikTok απογειώθηκε το 2020 είχε το χαρακτηριστικό των σύντομων χορευτικών ή κωμικών σκηνών που παρείχαν την απαραίτητη ψυχαγωγία σε πολλούς χρήστες στη μορφή σύντομων βίντεο. 

Ξαφνικά, το Facebook, το Instagram, το YouTube και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έσπευσαν να κυκλοφορήσουν παρόμοια προϊόντα, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να κάνουν βίντεο διάρκειας έως και ενός λεπτού που θα εμφανίζονταν κάθετα, σε μια ροή κύλισης με ατελείωτες προτάσεις για το τι να παρακολουθήσουν στη συνέχεια. Αυτές οι άλλες πλατφόρμες πέρασαν τα επόμενα χρόνια προσπαθώντας να κερδίσουν τη δημοτικότητα του TikTok, ειδικά μεταξύ των κρίσιμων δημογραφικών στοιχείων των εφήβων.

Αλλά τώρα, η πρωτοπόρος των βίντεο σύντομης μορφής αλλάζει πορεία και ωθεί τους χρήστες να κάνουν και να καταναλώνουν βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας. Το Σάββατο, το TikTok θα καταργήσει επίσημα σταδιακά το αρχικό του «Creator Fund» και οι δημιουργοί που θέλουν να δημιουργήσουν έσοδα από το περιεχόμενό τους θα πρέπει να εγγραφούν στο νέο «Creativity Program Beta», βάσει του οποίου θα πρέπει να κάνουν βίντεο διάρκειας μεγαλύτερης του ενός λεπτού εάν θέλουν να πληρώνονται από την εφαρμογή.

Η στροφή του TikTok σε περιεχόμενο μεγαλύτερης μορφής είναι κατά κάποιο τρόπο μια αντιστροφή της τύχης — τώρα ακολουθεί τους παραδοσιακούς ομοτίμους του σε μια μορφή περιεχομένου που είναι συχνά πιο κερδοφόρα. Η στρατηγική θα μπορούσε επίσης να ενθαρρύνει τους χρήστες να περνούν ακόμη περισσότερο χρόνο σε μια εφαρμογή που ορισμένοι έφηβοι ήδη λένε ότι χρησιμοποιούν «σχεδόν συνεχώς».

Ανησυχία και απογοήτευση

Ωστόσο, ορισμένοι δημιουργοί του TikTok είναι απογοητευμένοι με την κίνηση, ανησυχώντας ότι θα αφαιρέσει αυτό που αρχικά έκανε το TikTok τόσο δημοφιλές: τη δυνατότητα γρήγορης κύλισης σε πολλά διαφορετικά είδη περιεχομένου και για σχεδόν οποιονδήποτε να κάνει εύκολα βίντεο χωρίς εκτεταμένο σχεδιασμό ή πόρους.

Η αλλαγή αυτή μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και την εμπειρία προβολής στο video-sharing app, μια εμπειρία εξαιρετικά εθιστική. Βασικό χαρακτηριστικό του TikTok είναι ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες μπορούν να κάνουν stream διασκεδαστικών, σύντομων βίντεο που οδηγούν αβίαστα από το ένα στο άλλο.

Την ίδια στιγμή, η αλλαγή αυτή μπορεί να κάνει πιο ανταγωνιστικό το TikTok σε σύγκριση με το YouTube, που συχνά φιλοξενεί πολύ μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο. Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, το YouTube παρουσίασε τη δικιά του ανταγωνιστική λειτουργία με το όνομα YouTube Shorts.