Τη συμμόρφωση με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις ψηφιακές υπηρεσίες εξέδωσε τη Δευτέρα (28/08) το TikTok. Η πλατφόρμα επισημαίνει πως έχει προχωρήσει σε συμμόρφωση όσον αφορά τις απαιτήσεις του νέου νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες - Digital Services Act (DSA) της ΕΕ, έχοντας υιοθετήσει πολιτικές οι οποίες ενισχύουν τη διαφάνεια στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.
Το TikTok προκειμένου να ανταποκριθεί στη μεγάλη ευθύνη που προκύπτει από τα 134 εκατ. μηνιαίους χρήστες του στην Ευρώπη, με μια ομάδα 1000 ειδικών από πολλές διαφορετικές ομάδες, εγκαινιάζει έναν νέο Ευρωπαϊκό Κόμβο Διαδικτυακής Ασφάλειας σε 23 γλώσσες, που θα χρησιμεύει ως ένα one-stop-shop για την κοινότητα των χρηστών, σχετικά με τη συμμόρφωση με το DSA και την εμπειρία τους στην πλατφόρμα. Μερικές από τις αλλαγές έχουν να κάνουν με την αναφορά παράνομου περιεχομένου, με τις βιβλιοθήκες εμπορικού περιεχομένου, με τις ετικέτες εμπορικού περιεχομένου και με τον περιορισμό των διαφημίσεων για τους χρήστες κάτω των 18 ετών.
Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια το TikTok έχει αναδειχθεί ως σημείο αναφοράς για τη δημιουργικότητα, την κουλτούρα και τη διασκέδαση για 134 εκατ. χρήστες στην Ευρώπη, που επισκέπτονται την πλατφόρμα κάθε μήνα. Τέτοια μεγέθη συνεπάγονται σημαντική ευθύνη. Μια τέτοια ευθύνη είναι και η συμμόρφωση με τον Νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες.
Ένας βασικός στόχος του DSA είναι νμας.α δώσει στους χρήστες των ψηφιακών υπηρεσιών ακόμα μεγαλύτερη εικόνα σχετικά με ασφάλειά τους και να παρέχονται πρόσθετα εργαλεία - και ως εκ τούτου περισσότερες επιλογές - για την εμπειρία τους στην πλατφόρμα.
Αναφορά παράνομου περιεχομένου
Αυτή η πρόσθετη επιλογή αναφοράς επιτρέπει στους χρήστες να αναφέρουν περιεχόμενο (συμπεριλαμβανομένης διαφήμισης) που πιστεύουν ότι είναι παράνομο στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο. Το αναφερόμενο περιεχόμενο θα ελεγχθεί σύμφωνα με τις Οδηγίες Κοινότητάς μας και τις πολιτικές και θα αφαιρεθεί παγκοσμίως εάν διαπιστωθεί παράβαση των πολιτικών μας. Σε αντίθετη περίπτωση, η νέα μας πρόσθετη ειδική ομάδα συντονιστών και νομικών ειδικών θα αξιολογήσει εάν το περιεχόμενο παραβαίνει την εγχώρια νομοθεσία και η πρόσβαση στο περιεχόμενο θα περιοριστεί στη χώρα αναφοράς. Τόσο ο χρήστης που δημοσίευσε το περιεχόμενο όσο και το άτομο που το ανέφερε θα ενημερωθούν για την απόφαση και το σκεπτικό της απόφασης και τους δίνεται η ευκαιρία να ασκήσουν έφεση εάν διαφωνούν.
Popular feed
Στο εξής, οι χρήστες στην Ευρώπη, μπορούν να απενεργοποιούν την εξατομίκευση, ώστε να προτείνονται τοπικά και παγκόσμια «δημοφιλή» βίντεο, αντί για περιεχόμενο που σχετίζεται με τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα.
Ομοίως, όταν χρησιμοποιούν τη μη εξατομικευμένη αναζήτηση, οι χρήστες θα βλέπουν αποτελέσματα που αποτελούνται από δημοφιλές περιεχόμενο από την περιοχή τους και στη γλώσσα που προτιμούν. Οι ροές παρακολούθησης θα εμφανίζουν τους δημιουργούς που ακολουθούν οι χρήστες μόνο με χρονολογική σειρά. Αυτή η δυνατότητα προστίθεται στις υπάρχουσες επιλογές προσαρμογής, όπως η «Ανανέωση», η οποία παρέχει ένα νέο σύνολο δημοφιλών βίντεο όπως αν ο χρήστης είχε μόλις εγγραφεί στο TikTok και το «γιατί αυτό το βίντεο», το οποίο δίνει στο χρήστη την επιλογή να ελέγξει γιατί βλέπει ένα συγκεκριμένο βίντεο στη ροή.
Βιβλιοθήκη εμπορικού περιεχομένου
Αυτή η βάση δεδομένων, που παρέχει δυνατότητα αναζήτησης, προσφέρει πληροφορίες σχετικά με τις πληρωμένες διαφημίσεις στο TikTok και τα μεταδεδομένα διαφήμισης - όπως το δημιουργικό, τις ημερομηνίες προβολής και τις κύριες παραμέτρους που χρησιμοποιούνται για τη στόχευση.
Πρόσβαση στο ερευνητικό ΑPI
Οι αιτήσεις άνοιξαν στις αρχές του Αυγούστου σε Ευρωπαίους ακαδημαϊκούς που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν έρευνα στην πλατφόρμα μας, με στόχο τη μεγαλύτερη διαφάνεια στο περιεχόμενο του TikTok.