WeChat: Η εφαρμογή την οποία οι αμερικανικές εταιρείες θέλουν να την αντιγράψουν
Shutterstock
Shutterstock

WeChat: Η εφαρμογή την οποία οι αμερικανικές εταιρείες θέλουν να την αντιγράψουν

Πόσες εφαρμογές χρησιμοποιείτε καθημερινά στο κινητό σας τηλέφωνο; Πώς θα ήταν εάν μόνο μία εφαρμογή συγκέντρωνε όλες τις λειτουργίες; Σε αυτό έρχεται να απαντήσει η εφαρμογή WeChat της Tencent, η οποία ξεκίνησε το 2011 ως μια απλή εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων στην Κίνα και σήμερα διαθέτει περισσότερους από 1,3 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες.

Αποτελεί δε, το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της σούπερ εφαρμογής. Η δημοτικότητα τέτοιων εφαρμογών μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως η ευκολία, η απρόσκοπτη εμπειρία χρήσης και η συμπεριφορά των χρηστών. Και παρόλο που οι σούπερ εφαρμογές έχουν γνωρίσει μεγάλη άνθηση στην Ασία, η υιοθέτησή τους στις δυτικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, είναι πιο αργή για διάφορους λόγους.

Σύμφωνα με το NBCWashington, μελέτες έχουν δείξει ότι οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 46 εφαρμογές κινητών τηλεφώνων κάθε μήνα.

«Όλοι έχουμε βαρεθεί τις δεκάδες εφαρμογές στα τηλέφωνά μας», δήλωσε ο Arjun Kharpal, δημοσιογράφος επί θεμάτων τεχνολογίας του CNBC. «Και η γοητεία της σούπερ εφαρμογής είναι ότι όλες οι λειτουργίες αυτών των εφαρμογών βρίσκονται σε ένα μέρος, στην ίδια τη σούπερ εφαρμογή. Είναι βολική», τόνισε.

«Το ρυθμιστικό περιβάλλον στις ΗΠΑ σήμερα δεν είναι σίγουρα τόσο ευνοϊκό ώστε να επιτραπεί η ανάπτυξη μιας σούπερ εφαρμογής», δήλωσε ο Dan Prud'homme, επίκουρος καθηγητής στο College of Business του Florida International University. «Υπάρχουν ακόμη πολύ ισχυρές προστασίες σε πράγματα όπως το απόρρητο των δεδομένων, η αντιμονοπωλιακή νομοθεσία κ.ο.κ. που δεν επιτρέπουν στις εφαρμογές στις ΗΠΑ να ευδοκιμήσουν με τον ίδιο τρόπο που θα μπορούσε να ευδοκιμήσει το WeChat».

Ωστόσο, τα πράγματα μπορεί να αρχίσουν να αλλάζουν. Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας έχουν βάλει στόχο να φέρουν το μοντέλο των σούπερ εφαρμογών στις ΗΠΑ.