WhatsApp: Συμμόρφωση με τους κοινοτικούς κανόνες για διαφάνεια
AP Photo/Patrick Sison, File
AP Photo/Patrick Sison, File

WhatsApp: Συμμόρφωση με τους κοινοτικούς κανόνες για διαφάνεια

Η WhatsApp, η εφαρμογή άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων για smartphones, συμφώνησε να συμμορφωθεί με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια, σύμφωνα με την ΕΕ. Προηγήθηκε διάλογος με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (δίκτυο CPC).

Η συμμόρφωση με τους κοινοτικούς κανόνες, αφορά τις αλλαγές στην ενημέρωση της πολιτικής απορρήτου που εισήγαγε πέρυσι, όπως δήλωσε τη Δευτέρα η Κομισιόν.

Η WhatsApp θα διευκολύνει τους χρήστες να απορρίπτουν τις ενημερώσεις όταν διαφωνούν με αυτές και θα εξηγεί με σαφήνεια πότε η απόρριψη αυτή οδηγεί τον χρήστη στο να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες της, ανέφερε το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ.

Επιπλέον ο WhatsApp επιβεβαίωσε ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν κοινοποιούνται σε τρίτα μέρη ή άλλες εταιρείες Meta - συμπεριλαμβανομένου του Facebook - για διαφημιστικούς σκοπούς.

Ο διάλογος συντονίστηκε από τη Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών και την Ιρλανδική Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών και διευκολύνθηκε από την Επιτροπή.

Το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) θα παρακολουθεί ενεργά τον τρόπο με τον οποίο το WhatsApp εφαρμόζει αυτές τις δεσμεύσεις κατά την πραγματοποίηση τυχόν μελλοντικών ενημερώσεων στις πολιτικές του και, όπου χρειάζεται, θα επιβάλλει τη συμμόρφωση - συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας επιβολής προστίμων.

Το χρονικό των επιστολών συμμόρφωσης

Το δίκτυο CPC έστειλε για πρώτη φορά επιστολή στο WhatsApp τον Ιανουάριο του 2022, μετά από ειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ από τις ενώσεις μέλη της σχετικά με εικαζόμενες αθέμιτες πρακτικές στο πλαίσιο των ενημερώσεων της WhatsApp στους όρους παροχής υπηρεσιών και την πολιτική απορρήτου τους.

Τον Ιούνιο του 2022, το Δίκτυο CPC έστειλε μια δεύτερη επιστολή στο WhatsApp, επαναλαμβάνοντας το αίτημά τους ότι οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται ξεκάθαρα για το επιχειρηματικό μοντέλο τoυ WhatsApp και, ειδικότερα, για το εάν το WhatsApp αντλεί έσοδα από εμπορικές πολιτικές που σχετίζονται με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Μετά από συζητήσεις μεταξύ του Δικτύου CPC, της Επιτροπής και του WhatsApp, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δεν μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.

Οι δεσμεύσεις

Για τυχόν μελλοντικές ενημερώσεις πολιτικής, το WhatsApp θα:

  • εξηγεί ποιες αλλαγές σκοπεύει να κάνει στις συμβάσεις των χρηστών και πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους
  • περιλαμβάνει τη δυνατότητα απόρριψης των ενημερωμένων όρων παροχής υπηρεσιών τόσο ευδιάκριτα όσο και τη δυνατότητα αποδοχής τους
  • βεβαιώνει ότι οι ειδοποιήσεις που ενημερώνουν για τις ανανεωμένες ενημερώσεις μπορούν να παραβλεφθούν ή η αναθεώρηση των ενημερώσεων μπορεί να καθυστερήσει, καθώς και να υπάρχει σεβασμός στις επιλογές των χρηστών και να μην στέλνονται επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις
  •