YouTube: Ζητά συγγνώμη για τον ψευδή αποκλεισμό καναλιών για spam, ακυρώνοντας τις συνδρομές τους
shutterstock
shutterstock

YouTube: Ζητά συγγνώμη για τον ψευδή αποκλεισμό καναλιών για spam, ακυρώνοντας τις συνδρομές τους

Ένα σφάλμα των συστημάτων του YouTube οδήγησε στον τυχαίο αποκλεισμό καναλιών του YouTube, που επηρέασε πολυάριθμους δημιουργούς, οι οποίοι ενημερώθηκαν ότι τα κανάλια τους αφαιρέθηκαν για «Spam και παραπλανητικές πρακτικές», σύμφωνα με το TechCrunch.

Το YouTube ζήτησε τώρα συγγνώμη για το πρόβλημα και λέει ότι διορθώνει την κατάσταση, αλλά δεν σχολίασε την αιτία των απαγορεύσεων, με αποτέλεσμα οι δημιουργοί να αναρωτιούνται αν φταίει ο αυτοματισμός της εταιρείας.

Στο X, το YouTube αναγνώρισε το πρόβλημα το βράδυ της Πέμπτης, λέγοντας ότι γνώριζε για ένα ζήτημα «που προκαλεί την εσφαλμένη επισήμανση ορισμένων καναλιών για spam και την αφαίρεσή τους».

Η εταιρεία δήλωσε ότι το εξετάζει και εργάζεται για την αποκατάσταση των καναλιών που επηρεάστηκαν. Αργότερα το βράδυ, το YouTube ενημέρωσε ξανά για να πει ότι εξακολουθεί να εργάζεται για την αποκατάσταση και πρόσθεσε ότι άλλο περιεχόμενο, όπως οι λίστες αναπαραγωγής, μπορεί να καθυστερήσει ακόμη.

Η εταιρεία δεν είχε αναρτήσει άλλη ενημέρωση μέχρι το πρωί της Παρασκευής, υποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα δεν είχε επιλυθεί πλήρως εκείνη τη στιγμή.

Ωστόσο, το YouTube ενημέρωσε τον λογαριασμό του X το απόγευμα της Παρασκευής, λέγοντας ότι το πρόβλημα έχει πλέον διορθωθεί.

Από τις αναρτήσεις του YouTube λείπει οποιαδήποτε εξήγηση για το πώς θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο ή μια αναγνώριση της κλίμακας του προβλήματος, αν και η τελευταία ανάρτηση υποδηλώνει ότι το ίδιο το YouTube γνωρίζει το πρόβλημα.

Οι αναφορές δημιουργών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχαν δείξει ότι το πρόβλημα ήταν αρκετά σοβαρό και ευρέως διαδεδομένο. Στις αναρτήσεις Χ του YouTube, για παράδειγμα, υπήρχαν εκατοντάδες απαντήσεις από δημιουργούς και τους θαυμαστές τους σχετικά με κανάλια που ήθελαν να δουν να αποκαθίστανται.

Ορισμένοι δημιουργοί σημείωσαν επίσης ότι τα αρχεία τους έλειπαν ή παραπονέθηκαν ότι προσπάθησαν να αλλάξουν τις ρυθμίσεις τους ή να απευθυνθούν στην υποστήριξη αλλά δεν έλαβαν καμία βοήθεια. Οι ενημερώσεις του YouTube στον ιστότοπο Βοήθειας έχουν επίσης εκατοντάδες απαντήσεις, αλλά καμία περαιτέρω εξήγηση.

Ενώ το ζήτημα που αφορά τους δημιουργούς έχει προκαλέσει μεγαλύτερη ανησυχία, επειδή οι αφαιρέσεις καναλιών έχουν αντίκτυπο στο βιοπορισμό τους, ορισμένοι συνδρομητές του YouTube Premium δήλωσαν ότι έχασαν επίσης την πρόσβαση, παρόλο που δε δημοσιεύουν βίντεο ή δεν έχουν δημοσιεύσει εδώ και χρόνια. Ως αποτέλεσμα, δεν είχαν πλέον πρόσβαση στη συνδρομή τους Premium, ούτε μπορούσαν να κάνουν streaming μέσω του YouTube Music.

Το ζήτημα αναδεικνύει τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν όταν πολλαπλές υπηρεσίες συνδέονται μαζί κάτω από την ίδια στέγη: δημοσίευση στο YouTube, συνδρομή στο Premium και ροή μέσω YouTube Music και YouTube TV. Μια λανθασμένη κατάληψη λόγω spam σημαίνει ότι οι άνθρωποι έχαναν την πρόσβαση όχι μόνο στα κανάλια τους, τα οποία μπορεί να μην είχαν καν χρησιμοποιήσει, αλλά και στις συνδρομές τους επί πληρωμή.

Η ανακοίνωση του YouTube στον ιστότοπο Βοήθειας ανέφερε ότι εργάζεται για την αποκατάσταση της πρόσβασης στις συνδρομές καθώς και στα κανάλια που αφαιρέθηκαν, προσθέτοντας: «Λυπούμαστε πολύ για αυτό το λάθος από μέρους μας και θα ενημερώσουμε εδώ όταν αυτό γίνει».

Το TechCrunch απευθύνθηκε στο YouTube για να σχολιάσει την κατάσταση, συμπεριλαμβανομένης της κλίμακας και της αιτίας. Μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής, η εταιρεία μας υπέδειξε μόνο τις επίσημες αναρτήσεις της στο Χ.