Μετά από την ομολογουμένως τραυματική εμπειρία του Μαρτίου που μας πέρασε, με το εσωτερικό πολιτικό ρίσκο και τη διεθνή ανησυχία για τον τραπεζικό κλάδο να βαραίνουν πολύ το κλίμα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η κατάσταση έχει αρχίσει να εξομαλύνεται.
Σταδιακά οι επενδυτές συνηθίζουν στην ιδέα των δύο διαδοχικών εκλογικών αναμετρήσεων και μπαίνουν σε μία στάση σχετικά ψύχραιμης αναμονής. Οι δηλώσεις αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με την επιστροφή της χώρας στην επενδυτική βαθμίδα σίγουρα επέδρασαν θετικά στην αγορά, όπως και οι εκτιμήσεις διεθνών οίκων σαν την Goldman Sachs για το ίδιο ζήτημα.
Όσον αφορά στο θέμα των διεθνών ανησυχιών σχετικά με την υγεία του τραπεζικού συστήματος, είναι αλήθεια πως οι φόβοι δεν έχουν εξαφανιστεί εντελώς αλλά σίγουρα έχουν υποχωρήσει τις τελευταίες ημέρες. Ειδικά όσον αφορά στις ελληνικές και ευρωπαϊκές τράπεζες, το κλίμα είναι σαφώς καλύτερο απ’ ότι πριν δύο εβδομάδες και η συχνότητα εμφάνισης καταστροφικών σεναρίων έχει μειωθεί σημαντικά. Μέσα σε αυτό το πιο ήρεμο κλίμα, οι επενδυτές έχουν αρχίσει και πάλι να αυξάνουν τις θέσεις τους, δίνοντας έμφαση σε εταιρείες με καλές προοπτικές, ενδιαφέρουσες εταιρικές εξελίξεις και θετικές εκτιμήσεις από την κοινότητα των χρηματιστηριακών αναλυτών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα θετικής εταιρικής είδησης είναι αυτό της Ιντρακάτ (ΙΝΚΑΤ), και της συμφωνίας που ανακοινώθηκε στις αρχές της εβδομάδας για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, δηλαδή του κατασκευαστικού βραχίονα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Με αυτή την εξαγορά η Ιντρακάτ θα αυξήσει σημαντικά το μέγεθός της και θα ανεβεί στην δεύτερη θέση ανάμεσα στις εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες από πλευράς ανεκτέλεστου υπόλοιπου αναληφθέντων έργων.
Η διαβεβαίωση από τη μεριά της διοίκησης της Ιντρακάτ πως για τη χρηματοδότηση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ δεν πρόκειται να απαιτηθεί διενέργεια νέας αύξησης κεφαλαίου καθησύχασε τους επενδυτές, όπως και η αναφορά της διοίκησης στις αναμενόμενες θετικές ταμειακές ροές από τη λειτουργία της εταιρείας για τα επόμενα τρία χρόνια. Με την προϋπόθεση της έγκρισης της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση της Ιντρακάτ αναμένεται εντός του επόμενου τριμήνου, είναι φανερό πως η εταιρεία βρίσκεται σε μία φάση ουσιαστικής μεταμόρφωσης, κάτι που αναμένεται να διατηρήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για την μετοχή στην περιοχή των 1,60 ευρώ ή και ψηλότερα, ανάλογα με τη γενικότερη κατάσταση της χρηματιστηριακής αγοράς.
Μία άλλη επιχείρηση του κατασκευαστικού κλάδου, η ΓΕΚΕΤΡΝΑ (ΓΕΚΤΕΡΝΑ), βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μετά την δημοσιοποίηση της έκθεσης των αναλυτών της Wood & Company για την εισηγμένη εταιρεία και τις προοπτικές της. Η σημαντική άνοδος στην τιμή στόχο για την επιχείρηση έκανε μεγάλη εντύπωση στην αγορά, καθώς βρίσκεται τουλάχιστον 65% παραπάνω από τα τωρινά επίπεδα των 11,06 ευρώ.
Οι αναλυτές της Wood δίνουν έμφαση στις προοπτικές του τομέα παραχωρήσεων της ΓΕΚΤΕΡΝΑ, εστιάζοντας στα μελλοντικά έσοδα από την Ιονία Οδό, από την Εγνατία Οδό και από το αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης. Πολύ θετικά βλέπουν και τις μελλοντικές αποδόσεις από το καζίνο που θα κατασκευαστεί στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Συνυπολογίζοντας και την ισχυρή παρουσία της εταιρείας στον τομέα των κατασκευών, όπως και την σημαντική αξία του μεριδίου της στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, οι αναλυτές κατέληξαν στον στόχο των 18,20 ευρώ και υπενθύμισαν στους επενδυτές τις καλές προοπτικές της εταιρείας.
Στην περίπτωση της Cenergy Holdings (CENER), η προχθεσινή παρουσίαση των προοπτικών της εταιρείας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου εντυπωσίασε την αγορά, σε συνέχεια των πολύ καλών οικονομικών αποτελεσμάτων του 2022. Οι μεγάλες επενδύσεις που θα γίνουν στον τομέα των καλωδίων μεταφοράς ρεύματος και θα αυξήσουν σημαντικά την παραγωγική δυναμικότητα της επιχείρησης στον τομέα των υποβρύχιων καλωδίων στους οποίους κατέχει ήδη κυρίαρχη θέση διεθνώς, εντυπωσίασαν τους επενδυτές. Στους επενδυτές άρεσαν επίσης και τα σχέδια της εταιρείας για δημιουργία νέας μονάδας κατασκευής καλωδίων ρεύματος χαμηλής τάσης, όπως και τα σχέδια για επέκταση του τομέα χαλύβδινων σωλήνων και στη μεταφορά υδρογόνου και διοξειδίου του άνθρακα πέρα από το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο. Το γεγονός πως η εταιρεία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των παγκόσμιων ενεργειακών εξελίξεων και έχει ήδη εξασφαλισμένες πολύ μεγάλες παραγγελίες για τα επόμενα χρόνια εξηγεί και τη μόνιμη εμφάνιση αγοραστών κάθε φορά που η μετοχή της εταιρείας σημειώνει υποχώρηση κάτω από την περιοχή των 4 ευρώ.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη μετοχή της Mytilineos Holdings (ΜΥΤΙΛ) συνεχίζεται αμείωτο, καθώς η μετοχή είναι μία από τις ελάχιστες που συνεχίζει να σημειώνει νέες ιστορικά υψηλές τιμές αυτές τις μέρες, κλείνοντας χθες στα 27,48 ευρώ. Η προχθεσινή αναβάθμιση της τιμής στόχου για τη μετοχή της εταιρείας από τους αναλυτές της Τράπεζας Πειραιώς από τα 26,3 ευρώ στα 34,5 ευρώ ήρθε δύο εβδομάδες μετά από μία αντίστοιχη αναβάθμιση από τους συναδέλφους τους της Edison, οι οποίοι την ανέβασαν από τα 28 προς τα 36 ευρώ.
Όπως φαίνεται, η κοινότητα των χρηματιστηριακών αναλυτών αρχίζει και βλέπει σαφώς πιο θετικά την δραστηριότητα του ομίλου στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τις δυνατότητες του οποίου φαίνεται πως καθυστέρησε να εκτιμήσει η αγορά. Σε συνδυασμό με την καλή πορεία και τις θετικές προοπτικές και των υπόλοιπων τομέων δραστηριοποίησης του ομίλου, η ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεων για την αξία του ομίλου φαίνεται αρκετά λογική κίνηση. Το επενδυτικό ενδιαφέρον ενισχύεται επίσης και από την προσδοκία της παράλληλης εισαγωγής, στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον, της μετοχής και στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Στην περίπτωση της Αεροπορίας Αιγαίου (ΑΡΑΙΓ), της Aegean όπως είναι ευρύτερα γνωστή, η αναζωπύρωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος θα πρέπει να αποδοθεί, τουλάχιστον εν μέρει, στην ανακοίνωση πολύ θετικών στοιχείων για την πορεία της επιβατικής κίνησης για το πρώτο τρίμηνο του 2023, καθώς η αύξηση ήταν πολύ σημαντική σε σχέση με την περσινή χρονιά και στις πτήσεις εσωτερικού και στις πτήσεις εξωτερικού. Εξαιρετικά ενθαρρυντικό ήταν το γεγονός πως ξεπεράστηκαν οι αντίστοιχες επιδόσεις του πρώτου τριμήνου του 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας που άλλαξε τα δεδομένα στις αερομεταφορές.
Πέρα από αυτό όμως, σημαντικό ρόλο στην προτίμηση των επενδυτών προς τη μετοχή της εταιρείας παίζουν και οι ολοένα και πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις και για την πορεία της επιβατικής κίνησης για το υπόλοιπο του χρόνου. Τη θετική προδιάθεση που αρχίζει και αποκτά η αγορά για τη μετοχή επιβεβαίωσε και η πρόσφατη έκθεση των αναλυτών της Eurobank Equities, οι οποίοι ανέβασαν τον στόχο τους από τα 7,80 στα 9 ευρώ, δηλαδή κατά περίπου 21% υψηλότερα από τα τωρινά επίπεδα των 7,42 ευρώ.
Φυσικά, οι παραπάνω μετοχές δεν είναι οι μόνες που τραβάνε το ενδιαφέρον της αγοράς, είναι όμως από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις. Αν η αγορά εξακολουθήσει να αντιμετωπίζει ψύχραιμα τη σχετικά μεγάλης διάρκειας, εκλογική διαδικασία και το διεθνές χρηματιστηριακό περιβάλλον δε γίνει πιο αρνητικό, το πιθανότερο είναι να δούμε την συνέχιση του επιλεκτικού επενδυτικού ενδιαφέροντος για τις μετοχές που μόλις εξετάσαμε. Πιθανότατα και για άλλες, για τις οποίες ελπίζουμε σύντομα να μας δοθεί η αφορμή να μιλήσουμε.