Στις τεχνολογικές τάσεις του μέλλοντος για τις τράπεζες, αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Παύλος Μυλωνάς από το βήμα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, σε πάνελ που διοργάνωσε η Εθνική Τράπεζα.
Ο κ. Μυλωνάς έδωσε έμφαση στην αλματώδη τεχνολογική εξέλιξη για την Εθνική Τράπεζα τα τελευταία 5 χρόνια, η οποία ξεκίνησε εν μέρει από την ανάγκη αναβάθμισης των παλαιότερων συστημάτων Πληροφορικής αλλά πρωτίστως λόγω της στρατηγικής απόφασης της Διοίκησης να γίνει η Εθνική η 1η Τράπεζα στο πεδίο της τεχνολογίας.
Έτσι, η τεχνολογική αναβάθμιση έγινε αναπόσπαστο κομμάτι του Προγράμματος Μετασχηματισμού της Τράπεζας, τόνισε, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια και χρόνο από το management. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της τράπεζας, «στόχοι μας, ήταν:
- να δομήσουμε τα δεδομένα μας και να αξιοποιήσουμε τα data analytics,
- να αντικαταστήσουμε το βασικό μας τραπεζικό σύστημα (Core Banking System) με ένα ενιαίο σύστημα με δυνατότητες cloud,
- να αναβαθμίσουμε τα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέραμε, καταφέρνοντας ουσιαστικά από το μηδέν να δημιουργήσουμε μία ολοκληρωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για τους πελάτες μας,
- να αναπτύξουμε τις προτάσεις μας στο embedded banking, με τη σύναψη συνεργασιών».
Ερωτηθείς για τα οφέλη και τις προκλήσεις της μετάβασης σε πλατφόρμες embedded banking και open banking, ο κ. Μυλωνάς σημείωσε ότι το embedded finance είναι το μοντέλο μέσω του οποίου τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες φτάνουν στους πελάτες μέσω καναλιών τρίτων. Ένα παράδειγμα: σε έναν dealer αυτοκινήτων, ο πελάτης μπορεί να κάνει αίτηση για δάνειο αυτοκινήτου ή σε ένα κατάστημα λιανικής ο πελάτης μπορεί να αγοράσει ένα κινητό τηλέφωνο, πληρώνοντας σε δόσεις. Τη δυνατότητα αυτή δίνει η πλατφόρμα open banking της Τράπεζας, μέσω της ισχυρής παλέτας λύσεων APIs τα οποία ανέπτυξε η Τράπεζα τα προηγούμενα χρόνια και συνδέουν τα συστήματα της Τράπεζας με των συνεργαζόμενων τρίτων.
Ο κ. Μυλωνάς υπογράμμισε, ότι η Εθνική κατέχει μερίδιο αγοράς άνω του 50% σε καταναλωτικά δάνεια μέσω retailers ανάμεσα στις συστημικές τράπεζες, ενώ επί του παρόντος 100% των δανείων αυτοκινήτου, 80% των καταναλωτικών δανείων και 20% των στεγαστικών δανείων που εκταμιεύονται από την Εθνική και προέρχονται από συνεργασίες embedded banking.
Όσον αφορά τη χρήση data analytics, ο CEO της Εθνικής Τράπεζας εστίασε στη σημασία μίας ενιαίας, καλά οργανωμένης βάσης δεδομένων, η οποία δίνει μια σειρά από δυνατότητες όπως η προσωποποιημένη πρόταση προϊόντων προς των πελάτη, η πιο ακριβής πιστοληπτική αξιολόγηση των πελάτων της, η στόχευση καμπανιών marketing, καθώς και η παροχή χρήσιμων data insights προς τους πελάτες σχετικά με την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται. Πιο πρόσφατα, συμπλήρωσε, δημιουργήσαμε μία ομάδα αφοσιωμένη στην τεχνητή νοημοσύνη και ξεκινήσαμε να πειραματιζόμαστε με εσωτερική χρήση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.
Ειδική αναφορά έκανε και στην πρόκληση της κυβερνοασφάλειας στην οποία η Εθνική επενδύει συστηματικά, με παράδειγμα την τεχνολογία κρυπτογράφησης, τόσο για αποθηκευμένα δεδομένα όσο και στη μεταφορά δεδομένων.
Κλείνοντας ο κ. Μυλωνάς ανέφερε ότι η Διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας έχει επιλέξει τον δύσκολο δρόμο τεχνολογικής ανάπτυξης και της προσαρμογής στα διεθνή πρότυπα, δηλώνοντας βέβαιος ότι η Τράπεζα θα ωφεληθεί στο μέγιστο από τις αλλαγές αυτές.
Στο πάνελ συμμετείχαν οι David Cordero, Europe Banking Lead της Accenture, Sajit Vijayakumar, CEO της Finacle Infosys, Simon Ward, Global Core Banking & Payments ISV Practice Leader της IBM, ενώ στο ρόλο του συντονιστή ήταν ο Παναγιώτης Καραμπίνης, Managing Director της Endeavor Greece.