Το σχόλιο του CEO για την ψυχική υγεία εργαζόμενης της εταιρείας του, που έγινε viral

Το σχόλιο του CEO για την ψυχική υγεία εργαζόμενης της εταιρείας του, που έγινε viral

Της Γιάννας Σουλάκη

Η Madalyn Parker, προγραμματίστρια στην εταιρεία Olark Live Chat στο Ann Arbor του Μίτσιγκαν, έστειλε στα τέλη του περασμένου μήνα ένα e-mail στους συναδέλφους της, με το οποίο τους ενημέρωνε ότι ήθελε δύο ημέρες αναρρωτική άδεια, για να ασχοληθεί με προβλήματα της ψυχικής της υγείας. 

Όταν ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ben Congleton, της απάντησε ευχαριστώντας την που έβαλε ένα λιθαράκι στην καταπολέμηση του «στίγματος» που υπάρχει γύρω από τα θέματα ψυχικής υγείας και η Madalyn Parket με τη σειρά της κοινοποίησε την αξιοθαύμαστη απάντησή του στο Twitter, είδε με μεγάλη της έκπληξη, την ανάρτησή της να γίνεται viral. 

Το tweet, από την ημέρα που δημοσιεύθηκε στις 30 Ιουνίου και μέχρι πριν από λίγες ημέρες, είχε αναπαραχθεί περισσότερες από 10.800 φορές!! Ενώ ταυτόχρονα πυροδότησε κι έναν κύκλο συζητήσεων σχετικά με την κατανόηση των προβλημάτων ψυχικής υγείας μέσα στον εργασιακό χώρο και πώς η χρήση αναρρωτικών αδειών γι'' αυτά τα ζητήματα μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη. 

Σε μια συνέντευξή του στο περιοδικό «Mοney», ο CEO της εταιρείας – που ειδικεύεται στην πώληση λογισμικού live chat για εμπορικούς σκοπούς σε μεγάλες εταιρείες, ώστε να αλληλεπιδρούν καλύτερα με τους πελάτες τους – Ben Congleton, δήλωσε ότι έμεινε άναυδος από τις αντιδράσεις που προκάλεσε στο Τwitter η ανάρτηση, καθώς, όπως είπε, η σωστή αποτίμηση των προβλημάτων ψυχικής υγείας των υπαλλήλων του, είναι γι'' αυτόν δεδομένη. 

«Ένιωσα ότι η απάντησή μου στην Madalyn, ήταν εντελώς φυσιολογική», δήλωσε ο Congleton. «Ήταν απλώς μέρος της κατανόησης που δείχνουμε στη δουλειά μας γι'' αυτά τα θέματα. Δεν είναι για μας κάτι καινούργιο», είπε.

Σε κάποιες απαντήσεις στο tweet της Madalyn, οι χρήστες του Twitter μοιράστηκαν τις δικές τους αρνητικές εμπειρίες που είχαν, όταν ζήτησαν άδεια για ψυχολογικούς λόγους από τα αφεντικά τους. Μεταξύ αυτών και μία γυναίκα, η οποία είπε ότι παραιτήθηκε από την δουλειά της, όταν ο προϊστάμενός της της είπε, ότι ήθελε «να γνωρίζει εκ των προτέρων, πότε θα πάθαινε κρίση πανικού».

«Η ψυχική υγεία είναι κι αυτή υγεία», έγραψε η Madalyn Parker, απαντώντας σε σχόλιο που έγινε από κάποιον, στο αρχικό της tweet.

Ο Congleton, όπως δήλωσε η Parker, υποστηρίζει ένθερμα εδώ και πολλά χρόνια, την ευαισθητοποίηση για τα θέματα ψυχικής υγείας μέσα στην εταιρεία. Ενώ η ίδια, όπως και κάποιοι άλλοι συνάδελφοί της, είχαν μοιραστεί δημόσια τις εμπειρίες τους για προβλήματα ψυχικής υγείας σε κάποιο meeting που είχε γίνει στην εταιρεία πριν από μερικά χρόνια, συνάντηση η οποία έθεσε και τον θεμέλιο λίθο, για να ανοίγονται παρόμοια θέματα ανάμεσα στους εργαζόμενους. 

«Δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις για να υπάρχει αυτή η «κουλτούρα» ανάμεσά μας, όπου τα προβλήματα ψυχικής υγείας, να μην αντιμετωπίζονται ως τεράστια θέματα», δήλωσε ο Congleton. «Νομίζω ότι αυτή η νοοτροπία, άρχισε να εντάσσει και τα προβλήματα ψυχικής υγείας ως μέρος των υπόλοιπων ζητημάτων υγείας που υπάρχουν ανάμεσά μας», λέει.

«Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ζουν με τον φόβο να μην αποκαλυφθούν παρόμοια προβλήματα υγείας μέσα στο χώρο της εργασίας τους», πρόσθεσε. «Ο φόβος είναι ο πιο σίγουρος τρόπος, να γίνουν τα προβλήματα ψυχικής υγείας πολύ χειρότερα», όπως υποστηρίζει ο CEO.

Για τον Congleton, το πιο σημαντικό σε μια επιχείρηση είναι να δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τους υπαλλήλους της, ώστε εάν κάποιος αισθάνεται ευάλωτος να έχει το περιθώριο και να νοιώθει την ασφάλεια να μοιραστεί το πρόβλημά του, είτε σχετίζεται με την ψυχική του υγεία, είτε όχι. Ενώ κι ο ίδιος, όπως λέει, προσπαθεί με τη σειρά του να βρίσκει τρόπους να εκφράζει την ευγνωμοσύνη του προς τους υπαλλήλους του. Και το μήνυμα του προς την Parker, ήταν μέρος αυτής της προσπάθειας, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Η ψυχική ασθένεια είναι πολύ συχνή στους Αμερικανούς ενήλικες, με τον 1 στους 5 να πάσχει από κατάθλιψη, άγχος ή κάποιο άλλο είδος ψυχικής ή συναισθηματικής διαταραχής. Η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία παρέχει κατά καιρούς υλικό στις επιχειρήσεις, στην κατεύθυνση να γίνουν περισσότερο κατανοητά τα θέματα ψυχικής υγείας στο χώρο εργασίας, όπως για παράδειγμα δίνοντας την λεπτομερή περιγραφή για το πώς το άγχος δεν αποτελεί σημάδι «προσωπικής αδυναμίας», αλλά και στατιστικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία το 80% των εργαζομένων που μπήκαν σε θεραπεία για προβλήματα ψυχικής ασθένειας, παρουσίασε μεγάλη βελτίωση στην εργασιακή του αποτελεσματικότητα.

Αυτή, πάντως, δεν ήταν η πρώτη φορά που η εργαζόμενη Madalyn Parker ανέφερε ανοιχτά στο χώρο της εργασίας της, ότι αντιμετωπίζει προβλήματα άγχους και κατάθλιψης. Σε μια δημοσίευση στο blog της το 2015, μάλιστα, ανέφερε λεπτομερώς, ότι ανησυχούσε μήπως η ψυχική της υγεία  επηρέαζε την απόδοση της στην εργασίας της - και πώς είχε πάρει την απόφαση να μιλήσει γι''αυτό σε ένα ιδρυτικό στέλεχος της εταιρείας, αναζητώντας βοήθεια και συμπαράσταση. 

«Matt Pizzimenti όταν του μίλησα, δεν αναφέρθηκε καθόλου στις επιδόσεις μου», έγραψε η Madalyn. «Η συζήτησή μας επικεντρώθηκε στην ευημερία και την υγεία μου και στην προθυμία της ομάδας να συνεργαστεί μαζί μου, κατά τη διάρκεια της έξαρσης των ψυχολογικών μου προβλημάτων».

Οι διαταραχές της ψυχικής υγείας επιβαρύνουν το περιβάλλον εργασίας, όπως αποκαλύφθηκε σε μια πρόσφατη έρευνα του «Mοney», η οποία εξέταζε το μεγάλο «κόστος» αντιμετώπισης, μιας ψυχικής ή συναισθηματικής διαταραχής.

Όσο για τις άλλες εταιρείες, ο CEO Ben Congleton δίνει τη συμβουλή, να παρέχουν βοήθεια στους υπαλλήλους τους που αντιμετωπίζουν προβλήματα με ψυχικές ασθένειες και να τους ενθαρρύνουν, να παίρνουν λίγες ημέρες άδεια για «επαναφόρτιση», όταν το έχουν ανάγκη.

«Ελπίζω να υπάρχουν κάποιοι πρόθυμοι leaders και διευθύνοντες σύμβουλοι που θα ενδιαφέρονται πραγματικά να αναζητήσουν τρόπους για το πώς μπορούν να οικοδομήσουν περιβάλλοντα, όπου οι υπάλληλοί τους θα νοιώθουν ψυχολογική ασφάλεια», δήλωσε ο Congleton. «Από μια τέτοιου είδους αντιμετώπιση, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο μεγάλη καλοσύνη και ανταποδοτικότητα μπορούν να δείξουν οι εργαζόμενοι που θα ωφεληθούν, ενώ η απόδοση που μπορούν να πετύχουν οι υγιείς ομάδες, είναι εξαιρετική», καταλήγει.