Πέρυσι, εν μέσω πανδημίας, κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 20.000 επισκέπτες και φιλότεχνους από όλο τον κόσμο. Η φετινή Art Thessaloniki θα απλωθεί σε τρία περίπτερα της ΔΕΘ, από 3 ως 6 Νοεμβρίου, ως το κεντρικό εικαστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης.
Πέρα από τα καθιερωμένα ονόματα του εγχώριου συστήματος τέχνης, τα τελευταία χρόνια γνωρίζουμε στη φουάρ κάποια από αυτά που πρόκειται να μας απασχολήσουν στο μέλλον. O πολύπειρος Παντελής Τσάτσης, η «ψυχή» της διοργάνωσης, δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στους νέους δημιουργούς και μας συστήνει την αυριανή αιχμή της εγχώριας εικαστικής σκηνής.
Η Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος (ΠΕΕΒΕ) σε συνεργασία με την Art Thessaloniki, καθιέρωσε τα βραβεία MATAROA για δέκα επιλεγμένους νέους καλλιτέχνες, έως 33 ετών. Όλοι τους έχουν την ευκαιρία να εκθέσουν δουλειά στην κοσμαγάπητη έκθεση – και μάλιστα σε ατομικά περίπτερα - και να γνωρίσουν έτσι συλλέκτες από την Ελλάδα και από το εξωτερικό. Στον φακό του Liberal Markets βάζουμε τους αυριανούς πρωταγωνιστές του ελληνικού χρηματιστηρίου τέχνης.
Shekine-Δέσποινα Ναιντί (1996)
Στο βιογραφικό της ξεχωρίζει το 1ο βραβείο που έλαβε το 2018 στον διαγωνισμό τέχνης «Eternity», σε επιμέλεια του Maurizio Cattelan στην Καρράρα. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών της πόλης και συνεχίζει σπουδές στη γλυπτική και στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
Θεανώ Γιαννέζη (1991)
Πτυχιούχος του τμήματος Eικαστικών και Eφαρμοσμένων Tεχνών της σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης, η Γιαννέζη είναι μια πολυπράγμων καλλιτέχνις με γνώσεις στη ζωγραφική, την εικονογράφηση, το κολάζ, τη γλυπτική εγκατάσταση, τη χαρτοκοπτική, τη ραπτική και τη μουσική. Για την υλοποίηση των έργων της, αντλεί έμπνευση από τις φόρμες της φύσης, το ανθρώπινο σώμα, τα αντικείμενα που βρίσκει και συλλέγει και από την αστική ζωή.
Ανέστης Ιωάννου (1992)
Κάτοχος του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών (Master of Fine Arts) του LUCA School of Arts (2018) στις Βρυξέλλες, Ιωάννου κατασκευάζει αφηγήσεις που εμπνέονται από το φυσικό και εννοιολογικό τοπίο της πόλης. Έχει βραβευτεί με την υποτροφία ARTWORKS (2020) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η πρώτη του ατομική έκθεση “After Sunset ” (2021), πραγματοποιήθηκε στην Crux Gallery.
Αλέξανδρος Καπετάνου
Προπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., με κατεύθυνση τη Ζωγραφική.
Δημήτρης Καπετάνου
Σπούδασε ζωγραφική στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
Άγγελος Μεργές (1989)
Το ξεκίνημα του Μεργέ είναι εντυπωσιακό και ανάλογη πιστεύουμε θα είναι και η πορεία του. Χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη ιστορικά φωτοντοκουμέντα, καρέ από φιλμ και ντοκιμαντέρ, λαϊκή εικονογράφηση, ειδησεογραφικά πλάνα και χαμηλής ανάλυσης φωτογραφίες από κάμερες κινητών, συνθέτει μία εικονογραφία αμφίσημου περιεχομένου. Το 2020 αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με ειδικότητα στη ζωγραφική.
Ζήσης Μπλιάτκας (1992)
Η καλλιτεχνική του πρακτική περιλαμβάνει τη ζωγραφική και την ενασχόληση με παλαιωμένα λογισμικά ζωγραφικής στον υπολογιστή. Έχει πραγματοποιήσει τρείς ατομικές εκθέσεις και πό το 2014 συμμετέχει σε ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (“Physis” Griechische Kulturstiftung, “Inspire” MOMUS). Σήμερα είναι μεταπτυχιακός φοιτητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών.
Σοφία Πεχλιβανίδου (1994)
Φοιτήτρια στο 5ο έτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ στην κατεύθυνση της Γλυπτικής.
Βασιλική Κωνσταντινοπούλου (1990)
Έχει πραγματοποιήσει εφτά ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Γαλλία και Γερμανία και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές και projects. Δουλειά της μπορείτε να δείτε στο vasiliki-k.com
Ισιδώρα Ρεντζίκα (1990)
Απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η Ρεντζίκα έχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις, όπως Larnaca Biennale 2018 (Δημοτική Πινακοθήκη Λάρνακας), Inspire Project 2018 (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη). Την απασχολεί η συνθήκη της ανθρώπινης ύπαρξης, τονίζοντας το οξύμωρο της ζωής.