Ας μιλήσουν οι αριθμοί: από τα 100 προσφερόμενα έργα της κορυφαίας Ελληνίδας κεραμοπλάστριας μόνο τρία δεν βρήκαν αγοραστή. Η παρθενική δημοπρασία του Ανδρέα Βέργου την Τετάρτη στο διαδίκτυο (15/11), αποκλειστικά με κεραμικές φόρμες και αντικείμενα της Ελένης Βερναδάκη, ήταν από κάθε πλευρά επιτυχημένη.
Εμπορικά, τα μικρά αλλά και τα μεγαλύτερα σε εμπορική αξία κεραμικά ξεπέρασαν την ανώτερη εκτιμώμενη τιμή, με ορισμένα κεραμικά να αλλάζουν χέρια έως και έξι φορές επάνω από την εκτίμηση του οίκου. Θεματικά, όμως, δείχνει κάτι πιο σημαντικό που αφορά το μέλλον των εγχώριων δημοπρασιών: υπάρχει αγοραστικό κοινό που διψά για τέτοιες πωλήσεις.
Ενδεικτικό είναι ότι ο δεύτερος λαχνός, μια κεραμική πιατέλα με μικρή φθορά (έργο στην αρχική φωτογραφία), βγήκε στα 200 ευρώ και πωλήθηκε στα 3.084 ευρώ (με τους φόρους). Είναι πια φανερό ότι η Βερναδάκη με τη συγκεκριμένη πώληση, συγκαταλέγεται στα ονόματα που μαγνητίζουν τους Έλληνες συλλέκτες, όχι μόνο στα μεγάλης παραγωγής κεραμικά, αλλά και στα μνημειακά έργα της. Ακολουθούν ορισμένα από αυτά που συγκέντρωσαν τις πιο υψηλές προσφορές.
Μια κεραμική φόρμα πλασμένη με earthenware κι επιζωγραφισμένη με μαύρο πυρρόχρωμα, στη διάσταση των 50x60 εκ., βγήκε στα 20.000 ευρώ και βρήκε αγοραστή στα 33.415 ευρώ (με τους φόρους).
Μικρότερη σε διάσταση (16x34 εκ.), μια κεραμική φόρμα που φέρει υπογραφή (adc) από earthenware με μαύρο υάλωμα κι επιζωγραφισμένη με ρευστό χρυσό, είχε αρχική τιμή 8.000 ευρώ και άλλαξε χέρια για 24.419 ευρώ (με τους φόρους).
Χωρίς την υπογραφή του εργαστηρίου, μια κεραμική φόρμα από earthenware (53x32 εκ.) με μαύρο και καφέ υάλωμα, επιζωγραφισμένη με ρευστό χρυσό, προσφέρθηκε στα 10.000 ευρώ και πουλήθηκε στα 20.563 ευρώ (με τους φόρους).
Ένα αυγό στη διάσταση των 29x27 εκ. από earthenware με μαύρο υάλωμα, επιζωγραφισμένο με μαύρο πυρρόχρωμα και ρευστό ασήμι βγήκε στα 7.000 ευρώ και πουλήθηκε στα 17.993 (με τους φόρους).