Η DHL International είναι κάτι παραπάνω από μια διεθνής υπηρεσία ταχυμεταφορών. Παρέχει λύσεις διαχείρισης εφοδιαστικών αλυσίδων και αποθήκευσης, προσφέροντας ενοποιημένες υπηρεσίες και εξειδικευμένες λύσεις για τη διαχείριση και τη μεταφορά αγαθών.
Αποτελεί τμήμα της του κορυφαίου ομίλου παροχής υπηρεσιών αλληλογραφίας και logistics στον κόσμο, της γερμανικής εταιρείας εφοδιαστικής Deutsche Post και μεταφέρει πάνω από 1,6 δισεκατομμύρια δέματα ετησίως, συνδέει περισσότερες από 220 χώρες και απασχολεί σχεδόν 400.000 εργαζομένους παγκοσμίως.
Η DHL μεταφέρει τα πάντα, από τους τεράστιους λέβητες θέρμανσης Giant Waste που μετέφερε από τη Γερμανία στη Σαουδική Αραβία με πλοίο, γερανό και το Antonov AN225, το μεγαλύτερο φορτηγό αεροπλάνο στον κόσμο, έως το μικρότερο δέμα με χρήση του περίφημου Parcelcopter 4.0, το υβριδικό μη επανδρωμένο όχημα που δημιούργησαν η DHL και Wingcopter .
Πρόκειται στην ουσία για ένα drone το οποίο είναι ικανό για κάθετη απογείωση και προσγείωση, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να κινείται σαν κανονικό αεροσκάφος. Διανύει έως και 60 μίλια με μία μόνο φόρτιση και μπορεί να μεταφέρει έως 4 κιλά φορτίου στο κάτω μέρος του. Υπόψιν ότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη τύπου drones ανοίγουν νέες προοπτικές για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στον τομέα της δημόσιας υγείας σε πολλές περιοχές της Αφρικής, ιδίως όσον αφορά την προμήθεια νοσοκομείων και φαρμακείων, έναν τομέα στον οποίο ήδη πρωταγωνιστεί η DHL εκπληρώνοντας επάξια τους στόχους κοινωνικής ευθύνης.
Είναι όμως και μια εταιρεία- πρότυπο κυκλικής οικονομίας καθώς ήταν από τις πρώτες που αναγνώρισαν ότι οι υπηρεσίες logistics αποτελούν κεντρικό κομμάτι της διεθνούς οικονομίας και ως εκ τούτου, ο κλάδος μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στον τρόπο διεξαγωγής των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η DHL έχει σαν στόχο να επιτύχει μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050 και ήδη αποτελεί μια από τις πρωτοπόρους στις πράσινες υπηρεσίες logistics, βοηθώντας μάλιστα πολλούς από τους πελάτες της να εφαρμόσουν τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, με σκοπό την εξάλειψη των αποβλήτων και τη διατήρηση της αξίας των προϊόντων τους σε μεγαλύτερο βαθμό.
Δεδομένων των υψηλών απαιτήσεων που έχει η εταιρεία όσον αφορά τα ESG κριτήρια, δεν θα μπορούσε να την αφήσει αδιάφορη ο στόχος της πράσινης μετάβασης των αεροπορικών μεταφορών. H θυγατρική της λοιπόν, DHL Express, διαμορφώνει ενεργά το μέλλον για τη βιώσιμη αεροπορία επενδύοντας σε 12 αεροσκάφη eCargo μηδενικών εκπομπών του κατασκευαστή ηλεκτρικών αεροσκαφών Εviation.
Αλλάζει το παιχνίδι στους αιθέρες
Η Εviation είναι μια άκρως ενδιαφέρουσα startup που ανήκει στον όμιλο Clermont της Σιγκαπούρης και αναπτύσσει μικρά ηλεκτρικά αεροσκάφη που θα έχουν χαμηλότερο ενεργειακό και λειτουργικό κόστος, θα εκπέμπουν λιγότερες εκπομπές και θα είναι πιο αθόρυβα από τα συμβατικά αεροσκάφη. Στον όμιλο Clermont μάλιστα ανήκει και η magniX, η οποία έχει αναπτύξει ένα φιλικό προς το περιβάλλον ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης που τροφοδοτεί επιβατικά και φορτηγά αεροσκάφη.
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αεροπλάνο «Alice» της Εviation, θέτει τις βάσεις για ριζικές αλλαγές στην εμπορική αεροπορία και η DHL είναι η πρώτη εταιρεία που επενδύει σε αυτό, με στόχο το πρώτο ηλεκτρικό δίκτυο Express στον κόσμο, το οποίο θα πάρει σάρκα και οστά το 2024.
Το μοντέλο Alice μπορεί να πετάξει με ένα μόνο πιλότο και να μεταφέρει 1.200 κιλά. Ο χρόνος φόρτισης ανά ώρα πτήσης είναι περίπου 30 λεπτά και το μέγιστο βεληνεκές είναι 815 χιλιόμετρα (440 ναυτικά μίλια). Οι ηλεκτρικές μονάδες πρόωσης, οι μπαταρίες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, το κατάστρωμα πτήσης fly-by-wire (με καλώδιο) και η καινοτόμος άτρακτος έχουν ήδη σχεδιαστεί και το μοντέλο Alice είναι έτοιμο να κάνει λίγο αργότερα φέτος την πρώτη του παρθενική πτήση.
Το αεροσκάφος είναι ιδανικό για τοπικά δρομολόγια και απαιτεί λιγότερες επενδύσεις σε υποδομές σταθμών, ενώ μπορεί να φορτιστεί ενώ πραγματοποιούνται εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης, εξασφαλίζοντας γρήγορους χρόνους ανάκαμψης που διατηρούν τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα της DHL Express.
Οι υψηλές πτήσεις της DHL στα χρηματιστηριακά ταμπλό
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι ο γερμανικός όμιλος σημείωσε έσοδα που ξεπέρασαν τα 66 δισεκατομμύρια ευρώ το 2020, λειτουργικά κέρδη 5,8 δισ. Οι υψηλές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 3 δις του επιτρέπουν επενδύσεις σε πολλές βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές αλλά και σε προϊόντα υψηλής καινοτομίας.
Για παράδειγμα πρόσφατα η Deutsche Post DHL ανακοίνωσε ότι η μονάδα της DHL Supply Chain επέκτεινε τη συμφωνία της με την Locus Robotics, αυξάνοντας τον αριθμό των ρομπότ αποθήκης που χρησιμοποιεί. Η DHL Supply Chain σχεδιάζει να χρησιμοποιεί έως και 2.000 ρομπότ στις αποθήκες της έως το 2022, προκειμένου να βοηθήσουν στην επιλογή και την αναπλήρωση των αποθεμάτων.
Μέχρι στιγμής χρησιμοποιεί περισσότερα από 500 ρομπότ και η επιτυχία της αρχικής επένδυσης σε ρομπότ υποβοηθούμενης συλλογής αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποτελεσματική σε εμπορικές κλίμακες.
Όσον αφορά τώρα τις επιδόσεις της το 2021, όλα τα τμήματα πέτυχαν σημαντική αύξηση στα κέρδη, με τις ελεύθερες ταμειακές ροές να ξεπερνούν τα δύο δισ. ευρώ ήδη από το πρώτο εξάμηνο του 2021. Σύμφωνα δε με τις εκτιμήσεις της διοίκησης για το υπόλοιπο του έτους, τα λειτουργικά κέρδη αναμένεται να ξεπεράσουν τα 7 δισ. ευρώ.
Μέσα από αυτό το πρίσμα, δικαιολογούνται οι υψηλές πτήσεις της μετοχής, η οποία φέτος έχει απόδοση πάνω από 40% και έχει ξεπεράσει τα 70 δις σε κεφαλοποίηση. Η μερισματική της απόδοση στην τρέχουσα κεφαλοποίηση είναι πέριξ του 2,3%, ενώ στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι η εταιρεία προνοεί να έχει ικανοποιημένους όχι μόνο τους μετόχους της αλλά και τους υπαλλήλους της, δίνοντας ξανά extra bonus ύψους 200 εκατ. ευρώ για τις ακούραστες προσπάθειες τους κατά την διάρκεια της πανδημίας, αναδεικνύοντας την κλασσική αξία ότι η επιτυχία μιας εταιρείας κρύβεται στους ανθρώπους της.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.