Ερωτήματα προκαλεί η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ σύμφωνα με την οποία η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων αποφάσισε την εναρμόνιση των σχολικών βιβλίων που χρησιμοποιούνται σήμερα με το γράμμα και το «πνεύμα» της συμφωνίας των Πρεσπών.
Ερωτήματα προκαλεί και η αναφορά για επιβεβαίωση της «αποφασιστικής δέσμευσης των μελών της Μεικτής Επιτροπής έναντι στη νέα γενιά αμφοτέρων των χωρών καθώς και της ευρύτερης περιοχής για μια εκπαίδευση στο πνεύμα των Ευρωπαϊκών αξιών της αλληλεγγύης, της εμπιστοσύνης και της αμοιβαίας συνεργασίας» σύμφωνα με το κοινό ανακοινωθέν.
Αναλυτικότερα, ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Κοινό ανακοινωθέν μετά τη Δεύτερη Συνάντηση της Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για ιστορικά, αρχαιολογικά και εκπαιδευτικά ζητήματα που συστάθηκε δυνάμει του άρ. 8 παρ.5 της Συμφωνίας των Πρεσπών
Λαμβάνοντας υπ/ όψιν την υποχρέωση εφαρμογής των διατάξεων της Συμφωνίας των Πρεσπών, οι αντιπροσωπείες της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας, στο πλαίσιο της Μεικτής Επιτροπής, είχαν μία ουσιαστική συζήτηση και κατάρτισαν ένα εντατικό πρόγραμμα για την επίτευξη κοινώς αποδεκτών λύσεων, βάσει των σχετικών αρχών και των στόχων της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Εργαζόμενες με συναδελφικό και εποικοδομητικό πνεύμα, οι δύο αντιπροσωπείες έδωσαν την δέουσα προσοχή στο ζήτημα των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων που χρησιμοποιούνται σήμερα και αποφάσισαν την εναρμόνισή τους με το πνεύμα και το γράμμα της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε ότι η επόμενη συνάντηση της εν λόγω Επιτροπής θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 12–13 Απριλίου, έχοντας ως στόχο την περαιτέρω προώθηση του έργου που επετεύχθη κατά την Δεύτερη Συνάντηση, καθώς και να διατυπώσει συστάσεις, για μελλοντική έγκριση από το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας.
Η δεύτερη συνάντηση επιβεβαίωσε την αποφασιστική δέσμευση των μελών της Μεικτής Επιτροπής έναντι στη νέα γενιά αμφοτέρων των χωρών καθώς και της ευρύτερης περιοχής για μια εκπαίδευση στο πνεύμα των Ευρωπαϊκών αξιών της αλληλεγγύης, της εμπιστοσύνης και της αμοιβαίας συνεργασίας».