Του Νίκου Μελέτη
Σε ένα ακόμη δείγμα της δύσκολης κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις, νέο δημοσίευμα αποκαλύπτει ότι ο 1 στους 10 πιλότους ελικοπτέρων του γερμανικού Στρατού κινδυνεύει να χάσει το δίπλωμα του λόγω της μη συμπλήρωσης των αναγκαίων ελάχιστων ωρών πτήσης.
Αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα της έλλειψης ελικοπτέρων που υπάρχει στον γερμανικό Στρατό και δεν επιτρέπει έτσι ούτε την επαρκή εκπαίδευση, ούτε την συμπλήρωση των ωρών πτήσης που είναι αναγκαίες για τη διατήρηση και ανανέωση του διπλώματος πιλότου.
Η αποκάλυψη αυτή έγινε από την ίδια την κυβέρνηση και αποτελεί ένα ισχυρό πλήγμα στην εικόνα και αξιοπιστία των Bundeswehr, σε μια περίοδο που η Γερμανία έχει αρχίσει να εγκαταλείπει το δόγμα της μη εμπλοκής στο εξωτερικό, που ακολούθησε πιστά από το τέλος του Β'' Παγκοσμίου Πολέμου και σε όλη τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.
Οι συχνές πλέον διαρροές για την εξαιρετικά δυσάρεστη εικόνα που παρουσιάζουν οι γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις, εντάσσονται και στην εσωτερική σύγκρουση που είναι σε εξέλιξη στον κυβερνητικό συνασπισμό, σχετικά με την άρνηση του σοσιαλδημοκράτη υπουργού Οικονομικών Όλαφ Σολτς,να αποδεχθεί την ικανοποίηση των αιτημάτων για γενναία αύξηση των αμυντικών δαπανών.
Αυτή η κατάσταση φυσικά δίνει την ευκαιρία στον πρόεδρο Τραμπ και σε άλλους Αμερικανούς αξιωματούχους να εξαπολύουν επιθέσεις εναντίον και του Βερολίνου και των άλλων Ευρωπαίων συμμάχων θεωρώντας ότι αρνούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της κοινής άμυνας στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, μεταφέροντας την ευθύνη αυτή και φυσικά το κύριο μέρος αυτής της τεράστιας δαπάνης στον αμερικανικό προϋπολογισμό και στους Αμερικανούς φορολογούμενους.
Συγχρόνως όμως υπονομεύεται το σχέδιο της νυν Γερμανίδας υπουργού άμυνας Ούρσουλα φον ντερ Λέιεν και του CDU για επιστροφή της Γερμανίας στο παιγνίδι της απόκτησης επιρροής μέσω και της στρατιωτικής εμπλοκής σε διεθνείς επιχειρήσεις σε διάφορες περιοχές του κόσμου, είτε ως μέλος «συνασπισμού των προθύμων», είτε σε αποστολές με την «ομπρέλα» του ΟΗΕ.
Σε ό,τι αφορά το νέο επεισόδιο με τα ελικόπτερα, το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας με έγγραφό του που κατατέθηκε στην Γερμανική Βουλή, ενημερώνει ότι 19 από τους 129 πιλότους ελικοπτέρων έχασαν το δίπλωμα πιλότου το 2017 ενώ το 2016 είχαν χάσει επίσης το δίπλωμά τους 12 από τους 135 πιλότους.
Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων DPA, μόλις το 1/3 του συνόλου των ελικοπτέρων κάθε τύπου είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Μια έκθεση του Bundeswehr που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο ανέφερε ότι τεχνικά προβλήματα έχουν καθηλώσει 16 από τα 72 μεταφορικά ελικόπτερα CH53 και 13 από τα 58 μεταφορικά ελικόπτερα NH90.
Τα προβλήματα αυτά έχουν υποχρεώσει τον Γερμανικό Στρατό να νοικιάζει ελικόπτερα από ιδιωτικές εταιρείες ώστε να μην χάσουν κι άλλοι πιλότοι τα διπλώματά τους, λόγω της μη συμπλήρωσης των αναγκαίων ωρών πτήσης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Der Spiegel, το γερμανικό Υπουργείο Άμυνας έχει υπογράψει συμβόλαιο 21 εκατομμυρίων ευρώ με την εταιρία General German Automobile Club (ADAC), που διαθέτει δικά της ελικόπτερα προκειμένου να εξασφαλίσουν οι πιλότοι του γερμανικού Στρατού 6.500 ώρες πτήσης και να διατηρήσουν έτσι τα διπλώματα τους.
Η Γερμανία διαθέτει σε αμυντικές δαπάνες το 1,13% του ΑΕΠ έναντι της υποχρέωσης που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ για αύξηση των αμυντικών δαπανών τουλάχιστον στο 2%, κάτι που μόνο οι ΗΠΑ, η Ελλάδα, η Πολωνία, η Εσθονία, η Ρουμάνια και η Βρετανία έχουν τηρήσει σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017, ενώ ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς ψαλίδισε σημαντικά τα αιτήματα που είχαν υποβληθεί για την αύξηση των αμυντικών δαπανών, προκαλώντας αντιδράσεις και εντός της κυβέρνησης του μεγάλου συνασπισμού, αλλά και από το κόμμα των Φιλελευθέρων.
Διαβάστε ακόμη:
- Εικόνα διάλυσης στην Γερμανική Luftwaffe – Μόλις 4 Eurofighter είναι μάχιμα