Σε μια πρωτοφανή κίνηση η οποία όμως προδιαγράφει τις διαθέσεις και της Τουρκίας και του ψευδοκράτους, το κατοχικό καθεστώς με επιστολή του στον ΟΗΕ, που διαβιβάστηκε από την Τουρκία, καταγγέλλει την Ελλάδα για παραβίαση του «εναέριου χώρου» του.
Το κατοχικό καθεστώς βρίσκει την ευκαιρία να προβάλλει τον ισχυρισμό περί ύπαρξης δύο «ανεξάρτητων κρατών» στην Κύπρο που έχουν τον δικό τους εναέριο χώρο και καταγγέλλει την Ελλάδα ότι τα αεροσκάφη (C130) παραβίασαν τον εναέριο χώρο του ψευδοκράτους και δεν απάντησαν στα ραδιοσήματα του πύργου Ελέγχου του παράνομου αεροδρομίου «Ερκάν» στην κατεχόμενη Λευκωσία.
Η εξέταση των συντεταγμένων που επισυνάπτει στην επιστολή το κατοχικό καθεστώς δείχνει ότι θεωρεί παραβιάσεις του «τουρκοκυπριακού εναέριου χώρου» ακόμη και την πτήση πάνω από την πράσινη γραμμή που χωρίζει τις ελεύθερες περιοχές από τα Κατεχόμενα.
Η αυθαίρετη προσπάθεια του κατοχικού καθεστώτος να δημιουργήσει με την στήριξη της Τουρκίας , ζώνες άσκησης «κυριαρχίας» και αρμοδιοτήτων σαν ένα βήμα για την ντε φακτο διεθνή αναγνώριση του ψευδοκράτους ως οντότητας , δημιουργεί σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και στην αεροπλοΐα καθώς ο πύργος ελέγχου του «Ερκαν» παρεμβάλλεται συχνά σε πτήσεις οι οποίες ελέγχονται και καθοδηγούνται από την μόνη νόμιμη Αρχή στο FIR Λευκωσίας, την LCCC Nicosia.
Η επιστολή επιδόθηκε στον ΟΗΕ στις 15 Οκτωβρίου από τον Μόνιμο αντιπρόσωπο της Τουρκίας Φ. Σινιρίογλου και φέρει την υπογραφή του Μεχμέτ Ντανά, «αντιπροσώπου» του ψευδοκράτους. Στην επιστολή επισυνάπτεται και ο κατάλογος των «παραβιάσεων» από τα Ελληνικά C130 και τα στίγματα των υποτιθέμενων παραβιάσεων ..
Η επιστολή:
«Θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας σε έξι παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου από τις 28 Απριλίου έως τις 30 Ιουνίου 2020 από την Ελλάδα (βλ. περίφραξη).
Αυτές οι προκλητικές ενέργειες της Ελλάδας συνιστούν κατάφωρη παραβίαση της κυριαρχίας της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου και συνιστούν σοβαρή απειλή για την ασφάλεια της διεθνούς πολιτικής αεροπορίας, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές των πολιτών επιβατών. Είναι επίσης απαράδεκτο το γεγονός ότι τα αεροσκάφη που απαριθμούνται στο παράρτημα απέφυγαν να ανταποκριθούν στις κλήσεις ασυρμάτου του κέντρου ελέγχου του Ερκάν σχετικά με τη διεθνή συχνότητα έκτακτης ανάγκης (121,5 MHz), κατά σαφή παραβίαση ενός ακόμη διεθνούς κανόνα πολιτικής αεροπορίας που αποσκοπεί στη διατήρηση της ασφάλειας των πτήσεων.
Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι υπάρχουν δύο ανεξάρτητα, αυτοδιοικούμενα κράτη στο νησί της Κύπρου, καθένα από τα οποία ασκεί κυριαρχία και δικαιοδοσία εντός της αντίστοιχης επικράτειάς του, και ότι οι πτήσεις εντός του κυρίαρχου εναέριου χώρου της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο με την πλήρη γνώση και άδεια των αρμόδιων αρχών του κράτους μας.
Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου είναι ο μόνος αρμόδιος φορέας για την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας και αεροναυτικών πληροφοριών εντός του εθνικού της εναέριου χώρου.
Με βάση τα ανωτέρω, διαμαρτυρόμαστε έντονα για τις εν λόγω παραβιάσεις του εναέριου χώρου της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου, καθώς και για τις παραβιάσεις από την Ελλάδα των διεθνών κανόνων και κανονισμών εναέριας κυκλοφορίας, και ζητούμε την άμεση παύση τέτοιων προκλητικών ενεργειών. Καλούμε επίσης τα Ηνωμένα Έθνη και τη διεθνή κοινότητα να μην ανεχθούν αυτές τις κατάφωρες παραβιάσεις που έχουν τη δυνατότητα να κλιμακώσουν την ένταση στην περιοχή μας και να θέσουν σε κίνδυνο τις ζωές των αμάχων επιβατών».