Μάλλον, ο περισσότερος κόσμος έχει λησμονήσει πως ο Α. Τσίπρας, αμέσως μετά τις ευρωεκλογές, ζήτησε με sms συγγνώμη από τον εκπρόσωπο των δημοσκοπικών εταιρειών κ. Δημ. Μαύρο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο κ. Μαύρος στις 26 Ιουνίου 2019.
Αυτή η συγγνώμη έχει τη σημασία της και σήμερα, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ ξαναεγείρει το ζήτημα της αξιοπιστίας των δημοσκοπήσεων και, μετά βεβαιότητος, ο Α. Τσίπρας θα ζητήσει οσονούπω για δεύτερη φορά συγγνώμη από τον κ. Μαύρο.
Τότε, τους πρώτους μήνες του 2019, όλα τα έντυπα και οι διαμορφωτές της κοινής του ΣΥΡΙΖΑ είχαν ξεσπαθώσει κατά των δημοσκοπήσεων, γιατί τα αποτελέσματα τους δεν ήταν αρεστά σε αυτούς. Ας σημειωθεί πως από τις ευρωεκλογές του 1984, όταν και είχαν αρχίσει να δημοσιεύονται συστηματικά δημοσκοπήσεις, εξ όσων θυμάμαι, ουδέποτε έπεσαν έξω στις εκτιμήσεις τους. Ακόμα και όταν οι διαφορές μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων ήταν μικρές, και πολλές φορές στο όριο του στατιστικού λάθους, πάλι επαληθεύτηκαν το βράδυ των εκλογών.
Θυμάμαι στις πιο δύσκολες εκλογές για τις δημοσκοπικές εταιρείες, αυτές του 2000, σχεδόν όλες οι εταιρείες προέβλεψαν την οριακή νίκη του ΠΑΣΟΚ. Τότε απαγορευόταν η δημοσίευση δημοσκοπήσεων 15 ημέρες πριν τις εκλογές, για να μην επηρεάσουν το εκλογικό σώμα. Βέβαια, τα κόμματα διενεργούσαν δημοσκοπήσεις όλο αυτό το διάστημα για ιδία χρήση. Μετά τις εκλογές, όταν δημοσιεύτηκαν μερικές από αυτές γι' αυτό το δεκαπενθήμερο, είδαμε πως έδειχναν ένα ισχνό, αλλά σταθερό προβάδισμα του ΠΑΣΟΚ, στο όριο του στατιστικού λάθους.
Συνεπώς, ουδείς μπορεί να προσάψει ανικανότητα σε αυτούς που διενεργούν δημοσκοπήσεις. Για δόλο βέβαια συζητούν μόνον οι ανόητοι και οι
συνωμοσιολόγοι.
Επικαλούνται την παταγώδη αποτυχία των δημοσκόπων να προβλέψουν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, για να μηδενίσουν την αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων. Για το δημοψήφισμα δόθηκαν οι εξηγήσεις, τότε και από τον κ. Μαύρο.
Εννοείται πως δε θα ασχοληθώ με τις γελοιότητες της Vox Pop analysis και την Bridging Europe, δύο εταιρείες - δημιουργήματα στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Απλώς να πω ότι στην τελευταία «δημοσκόπηση» που διενήργησε η Bridging Europe μεταξύ 9-11 Σεπτεμβρίου 2021 ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται της Νέας Δημοκρατίας με…7,2%.
Όλα τα σοβαρά κόμματα στον πλανήτη μας χρησιμοποιούν τις δημοσκοπήσεις για να ανιχνεύουν τις διαθέσεις της κοινής γνώμης και την απήχηση που έχουν οι πολιτικές τους. Σκοπός τους να διορθώσουν τους κώδικες επικοινωνίας τους και να εξετάσουν τι περιθώρια υπάρχουν για να βελτιώσουν τις προτάσεις και τις θέσεις τους.
Κανένα σοβαρό κόμμα δεν καταγγέλλει δημοσκόπους και δημοσκοπήσεις. Μόνον κάτι τεταρτοκοσμικά κόμματα. Έτσι η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, αντί μελετώντας τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων να εξετάσει τι φταίει για τη στασιμότητα του, τσακώνεται με τους δημοσκόπους. Πιστοί στο δόγμα «όταν δε μας αρέσει η πραγματικότητα, φταίει η πραγματικότητα», συνεχίζουν τον πολιτικό αυτοχειριασμό τους, συστήνοντας εξεταστική επιτροπή, η οποία βεβαίως θα τους γυρίσει μπούμερανγκ.
Για μια ακόμα φορά θα πάνε για μαλλί και θα φύγουν κουρεμένοι.