Τί μας έμεινε από το πρώτο Grand Prix της σεζόν της Formula 1 στο Μπαχρέιν; Μια δήλωση του νικητή Σερ Λιούις Χάμιλτον. «Εδώ και καιρό μου λένε πως φτάνω πρώτος και νικάω και παίρνω τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα επειδή έχω αυτό το μονοθέσιο», είπε ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Χαμογελώντας συνέχισε: «είναι ωραίο να αποδεικνύεις πως κάνουν λάθος». Η 96η πρωτιά του 36χρονου Αγγλου ήταν δική του. Εκείνος άντεξε στην επίθεση του Μαξ Φερστάπεν.
Διότι ο... χαμός που προκλήθηκε με τα όρια της στροφής τέσσερα με το πέρασμα των ωρών ξεκαθαρίστηκε. Ολοι ήξεραν πως θα μπορούσαν να βγουν και με τις τέσσερις ρόδες εκτός πίστας στο συγκεκριμένο σημείο για να κερδίσουν χρόνο, αλλά ποτέ για να προσπεράσουν. Ο Ολλανδός το έκανε και το πλήρωσε με την εντολή να παραχωρήσει τη θέση του στον Χάμιλτον. Το μπρά – ντε – φερ μεταξύ τους άρχισε και παρόλο που ήταν μόλις η πρώτη κούρσα από τις 23, η αλήθεια είναι πως δεν βγαίνουν πάρα πολλά συμπεράσματα. Ωστόσο, το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα υπόσχεται να είναι συναρπαστικό. Αν και το αποτέλεσμα του πρώτου αγώνα ήταν... ίδιο, πολλά φαίνεται να έχουν αλλάξει.
Το κυριότερο είναι πως επιβεβαιώθηκε αυτό που είδαμε και στα δοκιμαστικά. Η Red Bull του Φερστάπεν είναι πιο γρήγορη. Ισως γι' αυτό τον λόγο ήταν πιο εύκολο για τον 23χρονο πιλότο των «κόκκινων ταύρων» να «ντύσει» την απογοήτευσή του με χαμόγελο μετά την χαμένη ευκαιρία να πανηγυρίσει μια νίκη. Ξέρει πως το πιθανότερο είναι να έχει κι άλλες στην συνέχεια. Ωστόσο, σ' έναν κόσμο, όπως αυτός της Formula 1, που «τρέφεται» από φήμες έχει αρχίσει κιόλας η σπέκουλα για το αν αυτό το περιστατικό μπορεί να χαλάσει τις σχέσεις του Φερστάπεν με την ομάδα του.
Η στρατηγική
Το άλλο που μάθαμε είναι πως αυτή την σεζόν θα παίξει σημαντικό ρόλο η στρατηγική. Περισσότερο από τις δύο προηγούμενες. Οχι μόνο για τις πρώτες θέσεις, αλλά και για τις υπόλοιπες της πρώτης 10αδας που δίνουν και τους βαθμούς. Κατά τα λοιπά, ήταν τέτοια η φύση των πρώτων ημερών της Formula 1 που δεν είναι ασφαλές να βγουν συμπεράσματα. Οι δοκιμές και το Grand Prix έγιναν στην ίδια πίστα οπότε οι ομάδες σέταραν τα μονοθέσια έχοντας αρκετά δεδομένα. Στην Ιμολα, στις 16 με 18 Απριλίου, τα πράγματα μπορεί να είναι διαφορετικά. Αφενός λόγω της πίστας και αφετέρου γιατί οι ομάδες έχουν τρεις εβδομάδες για να διορθώσουν λάθη και να βελτιωθούν.
Ο rookie Γιούκι
Από εκεί κι έπειτα η McLaren έδειξε κιόλας πως θα είναι η 3η δύναμη, με τη Ferrari να είναι βελτιωμένη σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά ακόμη μακριά από το να γίνει πραγματικά ανταγωνιστική σε συνθήκες αγώνα. Ο Γιούκι Τσουνόντα έλαμψε στο Μπαχρέιν κλέβοντας λίγο από τη... δόξα του Λάντο Νόρις που τα πήγε περίφημα τερματίζοντας 4ος (McLaren). Ο γεννημένος το 2000 Ιάπωνας πιλότος της Alpha Tauri τερμάτισε 9ος και πήρε δύο βαθμούς οδηγώντας με πολύ θάρρος και κυρίως δημιουργικότητα και αποφασιστικότητα στα προσπεράσματα. Ξεπέρασε Παγκόσμιους Πρωταθλητές όπως ο Φερνάντο Αλόνσο, ο Κίμι Ράικονεν κι ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Τσουνόντα έδειξε έτοιμος αν και έχει πολλά να μάθει ακόμη. Καλά τα πήγαν παρόλο που ακόμη δεν ξέρουν τα μονοθέσιά τους και ο Σέρχιο Πέρες (Red Bull), ο Ντάνιελ Ρικάρντο (McLaren) κι ο Κάρλος Σάινθ (Ferrari). Η Alfa Romeo άφησε υποσχέσεις, η Alpine έχει δουλειά μπροστά της, η Aston Martin σα να έχει επηρεαστεί περισσότερο από κάθε άλλη από τις αλλαγές στους κανονισμούς, η Williams ελπίζει στους επόμενους αγώνες να φανεί η πρόοδός της, ενώ η Haas είναι η πιο αργή από όλες και σκέπτεται το 2022.