Δεν είναι μυστικό ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, η Toyota καθυστέρησε να μπει στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Αφού όμως έκανε το βήμα φαίνεται ότι επιταχύνει τις κινήσεις της ετοιμάζοντας τα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά μοντέλα της, τα οποία θα διαθέτουν αυξημένη αυτονομία χάρη στις νέας τεχνολογίας μπαταρίας που έχει υπό εξέλιξη η ιαπωνική εταιρία.
Tο 2026 θα δοκιμάσουν - για πρώτη φορά - την τύχη τους στην αγορά τα επόμενης γενιάς BEV μοντέλα (Battery Electric Vehicle: Ηλεκτρικά Οχήματα Μπαταρίας) της Toyota και ο Takero Kato, πρόεδρος του BEV Factory, του ειδικού οργανισμού για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που δημιούργησε η Toyota, δήλωσε ότι από τα 3,5 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα που η Toyota προβλέπει να πουλήσει μέχρι το 2030, τα 1,7 εκατομμύρια θα είναι οχήματα αυτής της νέας γενιάς. Τόνισε επίσης ο Kato ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξελιχθούν μπαταρίες διαφορετικών τεχνολογιών προκειμένου τα BEV να γίνουν ελκυστικά για ένα ευρύτερο φάσμα υποψήφιων αγοραστών.
Η δήλωση έγινε κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου τεχνικού σεμιναρίου με θέμα «Ας Αλλάξουμε το Μέλλον των Αυτοκινήτων», στο πλαίσιο του οποίου η Toyota παρουσίασε μία πρώτη εικόνα από τις τεχνολογίες των μοντέλων BEV επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των βασικών σημείων του σχεδίου εξέλιξης της τεχνολογίας των μπαταριών.
«Θα χρειαστούμε διάφορες επιλογές μπαταριών, όπως ακριβώς έχουμε διαφορετικές επιλογές κινητήρων. Είναι σημαντικό να προσφέρουμε λύσεις μπαταριών που θα είναι συμβατές με μια ποικιλία μοντέλων και αναγκών των πελατών» δήλωσε ο Takero Kato.
Η Toyota παρουσίασε, λοιπόν, τέσσερις μπαταρίες με τεχνολογία επόμενης γενιάς, και υγρού, αλλά και στερεού ηλεκτρολύτη, ενώ προχώρησε επίσης στην αποκάλυψη δύο περαιτέρω σταδίων στην τεχνολογία μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη.
Οι μπαταρίες με υγρούς ηλεκτρολύτες, οι οποίες αποτελούν σήμερα την κύρια τεχνολογία για τα BEV, αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota ώστε να προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, ανταγωνιστικότητα στον τομέα του κόστους και ταχύτητα φόρτισης.
Έως 40% κάτω το κόστος και θεαματική αύξηση της αυτονομίας
Η αλήθεια είναι ότι οι επιδόσεις που υπόσχεται για τις τρεις νέες υπό εξέλιξη τεχνολογίες για τις μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη, με τις ονομασίες “Performance”, “Popularisation” και “High Performance” είναι εντυπωσιακές. Τόσο σε σύγκριση με το τι προσφέρεται σήμερα από τα υπάρχοντα BEV μοντέλα της Toyota, όσο και σε απόλυτους αριθμούς.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου “Performance” αναμένεται να προσδώσει, το 2026 που θα κάνει της εμφάνισή της ,στα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς της Toyota αυτονομία πάνω από 800 χιλιόμετρα και επιπλέον να προσφέρει:
- Μείωση κόστους 20% (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X BEV
- Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (10-80%)
Η μπαταρία Popularisation (Φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου) αναμένεται το 2026-27 και θα έρθει να προσφέρει:
- 20% αύξηση της αυτονομίας (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
- 40% μείωση κόστους (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
- Ταχεία επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (10-80%)
Τέλος, η μπαταρία High-Performance η οποία αναμένεται το 2027-28 θα προσφέρει, σύμφωνα με την Toyota 1.000 ολόκληρα χιλιόμετρα αυτονομίας και επιπλέον:
- Επιπλέον 10% μείωση κόστους συγκριτικά με την μπαταρία Performance
- Εξαιρετικά ταχεία φόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (SOC*1 = 10-80%)
Περαιτέρω εξέλιξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης
Στον τομέα, τώρα, των μπαταριών με ηλεκτρολύτη σε στερεά μορφή (Solid State) η Toyota έκανε ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα προκειμένου να βελτιώσει την ανθεκτικότητά τους. Έτσι ενώ οι μπαταρίες του τύπου αυτού προοριζόταν αρχικά για χρήση στα πλήρως υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), η Toyota τώρα σκοπεύει τώρα να τις χρησιμοποιήσει κυρίως στα BEV επόμενης γενιάς. Βασικό πλεονέκτημα των εν λόγω μπαταριών η εξαιρετικά ταχεία φόρτιση.
Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota αναμένεται, λοιπόν, να προσφέρει:
- 20% αύξηση στην αυτονομία έναντι της μπαταρίας Performance (περίπου 1000 km)
- Ταχεία φόρτιση σε 10 λεπτά ή λιγότερο (SOC*1 = 10-80%)
Η Toyota εξελίσσει επίσης μια μπαταρία ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης υψηλότερων προδιαγραφών, η οποία στοχεύει σε 50% βελτίωση της αυτονομίας σε σχέση με την μπαταρία Performance.