500 km/h: Το πιο ακραίο supercar της σύγχρονης εποχής είναι γαλλικό

500 km/h: Το πιο ακραίο supercar της σύγχρονης εποχής είναι γαλλικό

Δεν είναι, προς το παρόν τουλάχιστον, αυτοκίνητο παραγωγής, δηλαδή δεν έχει τη μορφή προϊόντος που μπορεί να αγοράσει κανείς (έστω και αν αυτό το κανείς περιλαμβάνει ένα πελατειακό κοινό που μετριέται στα δάχτυλα των δύο χεριών). Eίναι όμως κάτι το διαφορετικό – και θα τολμούσαμε να πούμε κάτι το αισιόδοξο σε μια χρονιά που η απαισιοδοξία περίσσεψε στον μικρό γαλάζιο μας πλανήτη. Είναι ένα επίτευγμα της μηχανολογίας, ένα αυτοκίνητο που η μαμά Bugatti χαρακτηρίζει ως το πιο “extreme hyper sports car of modern times” – και δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να μεταφράσουμε αυτόν το χαρακτηρισμό. Θα πούμε μόνο ότι το concept car που η φημισμένη εταιρία παρουσίασε λίγο πριν τον ερχομό του καινούριου χρόνου έχει τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 500 km/h!

Ποτέ πριν η Bugatti δεν σχεδίασε ένα τόσο «ασυμβίβαστο» όχημα, χωρίς κανέναν περιορισμό χρήσης τεχνολογίας υψηλών προδιαγραφών και υψηλότατου κόστους, επικεντρωμένο αποκλειστικά στις πίστες αγώνων ταχύτητας. Η Bugatti Bolide αποτελεί πειραματική μελέτη και φορέα τεχνογνωσίας: σχεδιαστές και μηχανικοί δημιούργησαν και εξέλιξαν ένα πραγματικό, κινούμενο πρωτότυπο όχημα σε λιγότερο από ένα χρόνο, χρησιμοποιώντας νέα υλικά και διαδικασίες κατασκευής που αποδείχθηκαν αξιόπιστες τόσο σε πραγματικές συνθήκες όσο και σε εικονικούς γύρους δοκιμών, με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι άνθρωποι της Bugatti προσομοίωσαν τα μέγιστα φορτία, τους χρόνους επιτάχυνσης και τους χρόνους γύρου πίστας στο εικονικό-ψηφιακό περιβάλλον.

«Με τη Bolide τολμήσαμε να κάνουμε ένα ακραίο πείραμα. Στην ιστορία μας που μετρά πάνω από 110 χρόνια, δεν υπήρξε ποτέ ένα συγκρίσιμο μοντέλο που να βασίζεται σε ένα τέτοιο μινιμαλιστικό concept το οποίο σχεδιάστηκε αποκλειστικά γύρω από τον κινητήρα», λέει ο Stephan Winkelmann, Πρόεδρος της Bugatti. «Μια ισχύς που φτάνει έως τους 1.850 PS1 συνδυάζεται με βάρος μόλις 1.240 κιλών2 - δίνοντας μια άνευ προηγουμένου αναλογία βάρους προς ισχύ μόλις 0,67 κιλών ανά ίππο (kg/PS). Το να οδηγείς την Bolide είναι σαν να κάνεις βόλτα πάνω σε μια οβίδα κανονιού.»

Η Bolide είναι επίσης μοναδική από την άποψη των τεχνικών της χαρακτηριστικών: Η Bugatti δημιούργησε ένα εξαιρετικά ελαφρύ όχημα γύρω από τον εμβληματικό κινητήρα W16 8,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.850 PS και ροπή 1.850 Nm. Το πλαίσιο παραπέμπει ευθέως σε επιλογές της formula 1 και είναι τύπου “μονοκόκ”, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα χαμηλού βάρους και υψηλής αντοχής, ενώ όλα τα συνδετικά στοιχεία είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο. Επιπλέον, κοίλα, εξαρτήματα λεπτού τοιχώματος κατασκευασμένα από κράμα τιτανίου αεροδιαστημικής τεχνολογίας χρησιμοποιούνται σε πολλά σημεία. 

Παγκόσμια καινοτομία αποτελεί το μεταβλητό εξωτερικό κάλυμμα της εισαγωγής αέρα στην οροφή, το οποίο παρέχει ενεργή βελτιστοποίηση της ροής αέρα. Όταν το όχημα κινείται με σχετικά χαμηλή ταχύτητα, η επιφάνεια του καλύμματος παραμένει λεία. Αντίθετα, σε υψηλές ταχύτητες η επιφάνεια αυτή γεμίζει με φυσαλίδες, καθώς διογκώνεται σε συγκεκριμένα σημεία, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση κατά 10% και εξασφαλίζοντας επίσης μείωση της άντωσης3 κατά 17% (στοιχείο ζωτικής σημασίας για την ευστάθεια – και την ασφάλεια – στις ψηλές ταχύτητες). των δυνάμεων ανύψωσης.

Στις προσομοιώσεις, η Bolide σχεδόν ανταγωνίζεται τα σχήματα της Formula 1 με τελική ταχύτητα πάνω από 500 km/h[4] - και μάλιστα χωρίς να θυσιάζεται η δυνατότητα ελέγχου και η ευελιξία της. Η Bolide χρειάζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο 3:07.1 λεπτά[4] για να ολοκληρώσει έναν γύρο του Le Mans και 5: 23.1 λεπτά4 για κάνει τον γύρο του Nürburgring Nordschleife.

Σημειώσεις

1. Όταν χρησιμοποιείται βενζίνη αγώνων 110 οκτανίων. Κινητήρας με βενζίνη 98 οκτανίων αποδίδει 1.600 PS

2. Η προδιαγραφή βάρους βασίζεται στο θεωρητικά δυνατό βάρος του κενού οχήματος

3. Οι αεροδυναμικές δυνάμεις που τείνουν να σηκώσουν το αυτοκίνητο από το έδαφος

4. Προσομοιώσεις