75 εκατομμύρια «κομμάτια» για μια ιστορική γερμανική εταιρία

75 εκατομμύρια «κομμάτια» για μια ιστορική γερμανική εταιρία

160 χρόνια Opel, 40 χρόνια Corsa, 30 χρόνια για το εργοστάσιο του Eisenach και ένα “επετειακό” Grandland GSe, που τυγχάνει να είναι το υπ’ αριθμόν 75.000.000 όχημα Opel, αφήνει τη γραμμή παραγωγής ενός καθόλου τυχαίου εργοστασίου. Με την ευκαιρία η γερμανική εταιρία κάνει μια αναδρομή επισημαίνοντας κάποια ορόσημα στην παραγωγική της ιστορία - μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών που πλέον μπορεί κανείς να τα χαρακτηρίσει «θρυλικά». Όπως τα Kapitän, Rekord, Senator και Omega


Το 2022 η Opel γιορτάζει μια σειρά σημαντικές επετείους: από τη μια είναι που κλείνει τα 160 χρόνια της, γιορτάζοντας ταυτόχρονα και τα 30ά γενέθλια του εργοστασίου του Eisenach. Από την άλλη, ένα από τα best sellers – το σουπερμίνι Opel Corsa που έχει στο ενεργητικό του εκατομμύρια πωλήσεις - γίνεται 40 ετών. Επιπλέον η εταιρία έχει ακόμα κάτι σημαντικό να ανακοινώσει: ένα σημαντικό ορόσημο της παραγωγής της που έφτασε τις 75 εκατομμύρια μονάδες! Το υπ’ αριθμόν 75.000.000 Opel βγήκε πριν λίγες μέρες από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Eisenach: πρόκειται για ένα plug in υβριδικό SUV Grandland GSe.

Και βέβαια αυτό έδωσε την αφορμή στον Florian Huettl, CEO της Opel, να δηλώσει ότι: «75 εκατομμύρια Opel είναι ένα πραγματικό ορόσημο στην ιστορία της μάρκας. Αυτός ο εντυπωσιακός αριθμός δείχνει τον σημαντικό ρόλο της Opel στον εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας και των λύσεων κινητικότητας επί σειρά δεκαετιών, με όραμα προς το μέλλον. Επαναπροσδιορίζουμε την κινητικότητα, με σαφή στόχο να γίνουμε μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη μέχρι το 2028, με αυτοκίνητα που προσφέρουν υπεύθυνη οδηγική απόλαυση. Τα νέα μας σπορ και ηλεκτροκίνητα μοντέλα GSe κάνουν ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση».


Ορόσημα παραγωγής: Από το 1.000.000ό μέχρι το 75.000.000ό Opel

Μέχρι να φτάσει στο 75.000.000º όχημα, η Opel θα λανσάρει πολλά μοντέλα που άφησαν εποχή κατά τη διάρκεια των 120 και πλέον ετών που παράγει αυτοκίνητα. Με μοντέλα όπως το 4/8 hp “Doktorwagen” του 1909 ή το 4/12 hp "Laubfrosch", η Opel μετέτρεψε το αυτοκίνητο σε κάτι προσιτό στο ευρύτερο κοινό.

Το 1940 κατασκευάζεται το 1.000.000º Opel, ένα Kapitän με αυτοφερόμενο αμάξωμα και ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση, που χάρη στο χαμηλό του βάρος, εξασφάλιζε βελτιωμένες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου για τα δεδομένα εκείνης της εποχής.

Το 1956 ακολουθεί το 2.000.000º αυτοκίνητο Opel – ένα ακόμα Kapitän. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Opel είναι ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής της εποχής που πετυχαίνει τόσο υψηλούς όγκους παραγωγής. Η εταιρεία μετατρέπει το "επετειακό" όχημα σε ένα μοναδικό αυτοκίνητο, τοποθετώντας επίστρωση… χρυσού 24 καρατίων σε όλα τα χρωμιωμένα μέρη!

Η παραγωγή πολλών ακόμα “εκατομμυρίων” συντελείται όλο και πιο γρήγορα τα επόμενα χρόνια. Η αύξηση της ταχύτητας παραγωγής είναι αποτέλεσμα και της πιο σύγχρονης και αποδοτικής διαδικασίας παραγωγής.

 


Μόλις 15 χρόνια αργότερα, το 1971, το 10.000.000º Opel βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Rüsselsheim: ένα Rekord C Caravan. Μία ακόμα επέτειος που γιορτάζεται πανηγυρικά: η Opel αποφασίζει να δώσει από ένα αυτοκίνητο της επετειακής σειράς «10.000.000» στους υπουργούς των ομοσπονδιακών κρατιδίων στα οποία η εταιρεία είχε εργοστάσια εκείνη την εποχή: Hesse (Rüsselsheim), North Rhine-Westphalia (Bochum) και Rhineland-Palatinate (Kaiserslautern).

Το 1983, ένα ασημί-γκρι Senator CD είναι το 20.000.000º Opel που βγαίνει από το εργοστάσιο του Rüsselsheim. Και την ίδια δεκαετία, το 25.000.000ό Opel – ένα Omega A Caravan – κατασκευάζεται επίσης στο κεντρικό εργοστάσιο της Opel. Το Omega A είναι το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, ενώ το μικρό Opel Corsa και ο διάδοχος του Kadett, Astra, γίνονται επίσης best sellers. Μετά την επανένωση της Γερμανίας, μεταξύ 1991 και 1997, περίπου 4,13 εκατομμύρια Astra F βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής, με αποτέλεσμα το Astra F να είναι το μοντέλο της Opel με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι σήμερα.

Το 50.000.000º Opel είναι και πάλι ένα Omega, που βγαίνει από το εργοστάσιο το Δεκέμβριο του 1999 με τη μορφή ενός ασημί sedan της γενιάς B.

Κάπως έτσι φτάσαμε σήμερα στο νέο μεγάλο ορόσημο για την Opel με το 75.000.000º όχημα παραγωγής της: Ένα αυτοκίνητο και μια φιλοσοφία κίνησης με τα οποία η μάρκα φιλοδοξεί να εξελίξει το μέλλον της κινητικότητας. Μπορούμε μάλιστα να κάνουμε μια πρόβλεψη με τη βεβαιότητα ότι θα «πέσουμε μέσα»: το αυτοκίνητο που θα βγει από τη γραμμή παραγωγής στην επόμενη επέτειο της Opel θα είναι ένα μοντέλο με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και μηδενικές εκπομπές ρύπων!