H στροφή στην ηλεκτροκίνηση δημιούργησε μία ολόκληρη γενιά από νεοφυείς επιχειρήσεις πού καταθέτουν τις δικές τoυς προτάσεις για το αύριο της αυτοκίνησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η εταιρεία Alpha Motors με έδρα την Καλιφόρνια ετοιμάζει τη δική της μικρή γκάμα μοντέλων, μεταξύ των οποίων και το JAX. Ένα μοντέλο που παραπέμπει περισσότερο σε αυτοκίνητο που συμμετείχε σε αγώνες ράλι παλαιότερων δεκαετιών, παρά σε σύγχρονο μηδενικών ρύπων όχημα.
Το όνομά του είναι σύμφωνα με την Alpha Motors, μια συντομογραφία του «μικρού crossover παντός εδάφους» (junior all-terrain crossover), χαρακτηρισμός που δικαιολογείται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και τους μεγάλους τροχούς του JAX, το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα και αισθητική με το προγενέστερο κουπέ μοντέλο της εταιρίας που φέρει το όνομα ACE.
Οι αλλαγές σε σχέση με το ACE περιλαμβάνουν μια ανθεκτική σχάρα οροφής, μπροστινές και πίσω μπάρες και, φυσικά, τα φαρδιά, «χωμάτινα» ελαστικά. Και ενώ το ACE είναι ένα δίθυρο κουπέ, το JAX φαίνεται διαθέτει δύο επιπλέον πόρτες που θυμίζουν έντονα το Mazda RX-8, έναν από τους τελευταίους πιστούς του κινητήρα Wankel, που διέγραψε τη δική του τροχιά στην αγορά των σπορ αυτοκινήτων, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Το JAX θα προσφέρεται τόσο με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με έναν ηλεκτροκινητήρα, όσο και με τετρακίνηση, με δύο κινητήρες (έναν σε κάθε άξονα). Στη δεύτερη περίπτωση οι επιδόσεις θα είναι εντυπωσιακές, καθώς για τα 0-60 μίλια/ώρα (0-97 km/h) θα χρειάζεται μόνο 6,5 δευτερόλεπτα. Μια μπαταρία 75 kWh θα προσφέρει αυτονομία 400 περίπου χιλιομέτρων. Η Alpha Motors ανακοινώνει επίσης ένα πολύ μεγάλο «συνδυασμένο» χώρο φόρτωσης που φτάνει τα εντυπωσιακά 1770 λίτρα (σημειώστε ότι το JAX διαθέτει και εμπρός χώρο αποσκευών) ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 839 κιλά.
Το μήκος του JAX, αν και όχι μεγάλο για τα μέτρα της χώρας του “big is beautiful” είναι «υπολογίσιμο», φτάνοντας τα 4560 mm, όπως υπολογίσιμο είναι και το πλάτος (1930 mm) ενώ το ύψος φτάνει τα 1634mm, γεγονός όχι άσχετο με τους μεγάλους, 16” έως 19”, τροχούς.
Σε αντίθεση, τώρα, με το ρετρό εξωτερικό, το τετραθέσιο εσωτερικό δείχνει σαφώς πιο σύγχρονο, καθώς υιοθετεί μια μινιμαλιστική αισθητική, με μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής να κυριαρχεί στο κέντρο του κατά τα άλλα γυμνού ταμπλό.
Ο τιμοκατάλογος του JAX ξεκινά από περίπου 38.000 δολάρια και η εταιρία έχει ήδη αρχίσει να δέχεται παραγγελίες – μόνο στις ΗΠΑ, φυσικά. Ωστόσο, καθώς η Alpha Motors είναι μια start up εταιρία δεν είναι απολύτως βέβαιο ότι το JAX θα φτάσει τελικά κάποια στιγμή να πωλείται κανονικά στην αγορά. Και αυτή η αβεβαιότητα είναι χαρακτηριστική πολλών νεοφυών μικρών κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θέλουν να αμφισβητήσουν καθιερωμένες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.