Με το σπορ, εφοδιασμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου πρωτότυπο που βλέπετε στις φωτογραφίες, το οποίο σε πρώτη φάση παίζει το ρόλο του κινητού εργαστηρίου, η Alpine σκοπεύει να «κερδίσει» τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η Alpine, η σπορ μάρκα του Renault Group, επιχειρεί να συνδυάσει την περιβαλλοντική καινοτομία και τις επιδόσεις μέσω της τεχνολογίας κινητήρων καύσης υδρογόνου. Αυτή η τεχνολογία αντιπροσωπεύει μια νέα προσέγγιση για την απαλλαγή των αγώνων αυτοκινήτων από τις εκπομπές CO2 ενώ παράλληλα ανοίγει και ένα νέο δρόμο για τα σπορ αυτοκίνητα που κυκλοφορούν κανονικά σε δημόσιους δρόμους, δηλαδή για τα σπορ ΙΧ οχήματα. Ο λόγος για το Alpine Alpenglow Hy4 – του οποίου το όνομα προκύπτει από το υδρογόνο «Hy» και του 4 κυλίνδρους «four» του κινητήρα του.
Σε συνέχεια λοιπόν του πρωτότυπου αυτοκινήτου Alpine Alpenglow που παρουσιάστηκε αρχικά στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού 2022, το Alpine Alpenglow Hy4 επιχειρεί να αποδείξει, εμφανιζόμενο σε πίστα, ότι οι επιδόσεις που συνδυάζονται με την «συγκίνηση» του ήχου ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και η βιώσιμη ανάπτυξη είναι έννοιες συμβατές. Σημειώστε ότι το αρχικό μοντέλο ενσωμάτωσε τη συνεχιζόμενη έρευνα της Alpine για κινητήρες καύσης υδρογόνου για σπορ αυτοκίνητα, με δυνατότητες υψηλών επιδόσεων τόσο στο δρόμο όσο και στους αγώνες αυτοκινήτων, σύμφωνα με τους φιλόδοξους στόχους της μάρκας για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η Alpine είναι επομένως έτοιμη για πιθανές αλλαγές σε μελλοντικούς κανονισμούς.
Η πρώτη – μη στατική - έκδοση του πρωτοτύπου Alpine Alpenglow (με το όνομα Hy4) παρουσιάστηκε στο Spa-Francorchamps Circuit στις 10 Μαΐου 2024 ενώ στη συνέχεια πραγματοποίησε επίδειξη στην 92η έκδοση του θρυλικού αγώνα 24 Hours of Le Mans (24 ώρες του Λε Μαν), στις 14 και 15 Ιουνίου 2024.
Το Alpenglow είναι επί του παρόντος εξοπλισμένο με έναν 4κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που αποτελεί μεταβατικό στάδιο για την παρουσίαση ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα V6 ειδικά σχεδιασμένου να τροφοδοτείται από υδρογόνο, ο οποίος εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου από την Alpine. Ο κινητήρας αυτός θα παρουσιαστεί σε νεότερη έκδοση του Alpenglow τους επόμενους μήνες.
Κατά τ’ άλλα το πρωτότυπο Alpine Alpenglow Hy4 διακρίνεται για την περαιτέρω βελτιωμένη σχεδίασή του, ως αναφορά σε ένα μελλοντικό Hypercar, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ αγώνων και κανονικής κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους. Διαθέτει τώρα διθέσιο κόκπιτ και υιοθετεί αρκετά χαρακτηριστικά συνώνυμα με τις επιδόσεις, όπως ένα αγωνιστικό τιμόνι και νέες ζάντες τροχών που προκαλούν αίσθηση ταχύτητας. Ο σχεδιασμός του αποκαλύπτει επίσης πολλά στοιχεία για τις μελλοντικές στιλιστικές εξελίξεις της μάρκας.
Σήμερα, το Alpine Alpenglow Hy4 δεν είναι πλέον απλώς ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, αλλά έχει γίνει ένα κανονικότατο εργαστήριο σε τροχούς, σχεδιασμένο ως αγωνιστικό αυτοκίνητο με το μονοκόκ, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα αμάξωμα και τον υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων που αποδίδει 340 ίππους.
«Στο πλαίσιο της ενεργού συμμετοχής μας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, βλέπουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου ως μια εξαιρετικά υποσχόμενη λύση. Γνωρίζουμε ότι το υδρογόνο θα είναι ένα ουσιαστικό βήμα για την απαλλαγή των επόμενων γενιών αυτοκινήτων Endurance και θα μπορούσε επίσης να είναι για αυτοκίνητα Formula 1, ιδιαίτερα με τη μετάβαση σε αποθήκευση υγρών για μεγαλύτερη συμπαγή και απόδοση Το πρωτότυπο Alpenglow το απεικονίζει τέλεια, ένα γνήσιο τεχνολογικό εργαστήριο για την ανάπτυξη των κινητήρων υδρογόνου του αύριο» δήλωσε ο Bruno Famin, Αντιπρόεδρος Alpine Motorsports.
Σημειώστε ότι η Alpine έχει μεγάλα σχέδια να γίνει ένας παίκτης στο χώρο των αυτοκινήτων επιδόσεων και αμέσως μετά την κυκλοφορία του αμιγώς ηλεκτρικού «καυτού» A290, είναι η ώρα να αποφασίσει τι θα ακολουθήσει. Η πιθανότητα να δούμε μια έκδοση παραγωγής Aplenglow Hy4 να κάνει την επίσημη πρεμιέρα της μέχρι το 2028 είναι αυξημένη!
Σημειώστε, τέλος, ότι η επιλογή του ονόματος Alpenglow* δεν είναι τυχαία, καθώς συσχετίζει το οπτικό φαινόμενο που ρίχνει ένα λαμπερό φως στα βουνά πριν την ανατολή του ηλίου συμβολίζει τέλεια την αυγή ενός νέου κόσμου.
Renault Group: δέσμευση στο υδρογόνο
Η λύση υδρογόνου εξετάζεται με διάφορους τρόπους σε όλο τον Όμιλο Renault, συμβάλλοντας στους στόχους του για την ουδετερότητα του άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και παγκοσμίως έως το 2050.
Με την HYVIA (κοινοπραξία με την Plug), ο Όμιλος Renault προσφέρει ένα πλήρες και μοναδικό οικοσύστημα που περιλαμβάνει ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που κινούνται με κυψέλες καυσίμου, σταθμούς επαναφόρτισης υδρογόνου, χρηματοδότηση στόλου και υπηρεσίες συντήρησης.
To Renault Group εξελίσσει επίσης κινητήρες καύσης υδρογόνου υψηλής ισχύος για εμπορική χρήση εκτός πόλης και ειδικούς πιο σπορ σκοπούς.
Η μάρκα Renault αναπτύσσει επίσης μια υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με επέκταση αυτονομίας (range extender) υδρογόνου που τροφοδοτείται από κυψέλη καυσίμου.
Η Alpine πιστεύει ακράδαντα στο ρόλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως επιταχυντή για την ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών κινητικότητας. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με υδρογόνο είναι μια πολλά υποσχόμενη λύση
*Alpenglow
*Το Alpenglow (από τα γερμανικά: Alpenglühen) είναι ένα οπτικό φαινόμενο που εμφανίζεται ως οριζόντια κοκκινωπή λάμψη κοντά στον ορίζοντα απέναντι από τον Ήλιο όταν ο ηλιακός δίσκος βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον ορίζοντα.
Περιγραφή: Αυστηρά μιλώντας, το alpenglow αναφέρεται στο έμμεσο ηλιακό φως που αντανακλάται ή διαθλάται από την ατμόσφαιρα μετά τη δύση του ηλίου ή πριν από την ανατολή του ηλίου. Αυτός ο διάχυτος φωτισμός δημιουργεί απαλές σκιές εκτός από το κοκκινωπό χρώμα. Ο όρος χρησιμοποιείται επίσης ανεπίσημα για να συμπεριλάβει τον άμεσο φωτισμό από το κοκκινωπό φως του ήλιου που ανατέλλει ή δύει, με έντονα καθορισμένες σκιές.
Πηγή: Wikipedia