Ένα βήμα πριν την έναρξη της παραγωγής τους βρίσκεται η BMW iX, της οποίας το λανσάρισμα θα πραγματοποιηθεί στα τέλη της φετινής χρονιάς με τους πελάτες να καλούνται να επιλέξουν μεταξύ δύο εκδόσεων, των BMW iX xDrive50 και BMW iX xDrive40. Και ενώ η τιμή εκκίνησης έχει ήδη οριστεί για την «μικρότερη» εκ των δύο νέων προτάσεων (xDrive40) στα 77.300 ευρώ, όσο κοστίζει δηλαδή μια αντίστοιχη «συμβατική» BMW X5 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η εταιρία μας πληροφορεί ότι οι ιδιοκτήτες των iX «θα επωφελούνται από νέες προσθήκες στις λειτουργίες του οχήματος» και «θα απολαμβάνουν μια ομαλή και άκρως φιλική διαδικασία διαμόρφωσης με εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες».
Θέλοντας να επαναπροσδιορίσει την φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τα SUV της – τα οποία η ίδια ονομάζει Sports Activity Vehicle (SAV) – η BMW παρουσιάζει ένα μοντέλο το οποίο είναι το πρώτο της που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό και επεκτεινόμενο “toolkit” στο οποίο θα χτιστεί το μέλλον του BMW Group. Με τη βιωσιμότητα να αποτελεί την υπέρτατη αξία στη συγκεκριμένη περίπτωση, πληροφορούμαστε ότι η εξέλιξη και παραγωγή της BMW iX ακολουθεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση της βιωσιμότητας με αυστηρά περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα για την εξόρυξη πρώτων υλών, χρήση ηλεκτρισμού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς επίσης και την αξιοποίηση σε υψηλό βαθμό ανακυκλωμένων υλικών.
Μαθαίνουμε λοιπόν ότι το BMW Group προμηθεύεται το κοβάλτιο και το λίθιο που απαιτούνται για τις μπαταρίες υψηλής τάσης από ελεγχόμενες πηγές στην Αυστραλία και το Μαρόκο, ενώ η κατασκευή του νέου μοντέλου στο εργοστάσιο του Dingolfing – μαζί και των κυψελών των μπαταριών - πραγματοποιείται αποκλειστικά από πιστοποιημένη πράσινη ενέργεια. Το αλουμίνιο που χρησιμοποιείται στην παραγωγική διαδικασία έχει παραχθεί με χρήση ηλιακής ενέργειας, ενώ υψηλά είναι τα ποσοστά του δευτερογενούς αλουμινίου και του ανακυκλωμένου πλαστικού.
Βεβαίως, έχοντας κάνει λόγο για ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας, είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο μηδενικών ρύπων, ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με εξελιγμένο και αποδοτικό σύστημα κίνησης BMW eDrive πέμπτης γενιάς.
Στην BMW iX xDrive50 έχουμε έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα στον πίσω – με συνολική ισχύ πάνω από 370 kW/500 hp στοιχείο που κάνει καλό στις επιδόσεις επιτρέποντας επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα. Ενώ από την πλευρά της, η BMW iX xDrive40 διαθέτοντας ισχύ 240 kW/300 hp, δεν τα καταφέρνει – και αυτή – καθόλου άσχημα, αφού μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε λίγο περισσότερο από 6,0 δευτερόλεπτα.
Οι ηλεκτροκινητήρες είναι νέας γενιάς χωρίς μόνιμο μαγνήτη, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούνται σπάνιες γαίες για την κατασκευή τους, ενώ από την άλλη προσφέρεται η δυνατότητα ακριβέστερου ελέγχου της λειτουργίας τους με αποτέλεσμα μια ακόμα καλύτερη διαθεσιμότητα της ροπής.
Ηλεκτροκινητήρας, σύστημα μετάδοσης και ηλεκτρονικά ισχύος βρίσκονται στη νέα BMW iX ενσωματωμένα μέσα σε κοινό κέλυφος. Αυτή η compact διάταξη έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της απόδοσης του συστήματος κίνησης – και τελικά με τη συμβολή της βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής και του στοχευμένα περιορισμένου βάρους, η BMW iX επιτυγχάνει αυξημένη απόδοση, ρίχνοντας τη μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κάτω από 21 kWh / 100 km για την BMW iX xDrive50 και κάτω από 20 kWh / 100 km στην περίπτωση της BMW iX xDrive40 (WLTP).
Εντυπωσιακή είναι και η αυτονομία που ανακοινώνει η εταιρία με τη BMW iX xDrive50, η οποία εφοδιάζεται με μπαταρία μικτής χωρητικότητας 100 kWh, να διαθέτει αυτονομία πάνω από 600 km και την BMW iX xDrive40 να διαθέτει μπαταρία 70 kWh που της προσδίδει αυτονομία άνω των 400 km.
Στον τομέα της φόρτισης έχουμε νέα τεχνολογία φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC) που επιτρέπει ταχεία φόρτιση με εξαιρετικά υψηλή ισχύ. Έτσι η BMW iX xDrive50 μπορεί φορτίσει τη μπαταρία της με ισχύ έως και 200 kW, ενώ η BMW iX xDrive40 με ισχύ έως 150 kW. Αυτό σημαίνει ότι μία δεκάλεπτη φόρτιση παρέχει αύξηση της αυτονομίας κατά 120 χλμ. και 90 χλμ., αντίστοιχα. Ενώ και στις δύο εκδόσεις, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10 μέχρι το 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 40 λεπτά.
Τέλος, στην BMW iX κάνει το ντεμπούτο του το νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων (toolkit) που έρχεται να υποστηρίξει την περαιτέρω εξέλιξη της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των ψηφιακών υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η υπολογιστική ισχύς έχει αυξηθεί κατακόρυφα, έχοντας τη δυνατότητα να επεξεργάζεται 20 φορές μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, συγκριτικά με προηγούμενα μοντέλα της BMW. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου να μπορεί να επεξεργαστεί διπλάσια ποσότητα δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος.