Έχοντας στόχο να παραμείνει στην πρωτοπορία της κατηγορίας των C-SUV το διαχρονικά δημοφιλές Nissan Qashqai βάζει τα… «καλά του» και επανέρχεται στο προσκήνιο με μια ολοκληρωμένη αισθητική ανανέωση, καθώς και σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις.
Φρέσκο design μέσα-έξω
Οι νέοι προβολείς κάνουν αίσθηση με την παρουσία τους στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, έχοντας ακόμα πιο έντονη εμφάνιση, ενώ στο πίσω μέρος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων παραμένει αμετάβλητο, αλλά η σύνθεση των φώτων εντός της μονάδας έχει επανασχεδιαστεί. Ενώ κοιτώντας το αυτοκίνητο από τα πλάγια, παρατηρούμε ότι το νέο Qashqai, στις ανώτερες εκδόσεις του, διαθέτει ένα νέο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στο αμάξωμα κάτω από τις πόρτες και τους θόλους των τροχών.
Οι νέες ζάντες αλουμινίου 18” είναι πλέον στάνταρ στη μεσαία έκδοση του Qashqai, ενώ για τις πιο πλούσιες εκδόσεις, υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου σε 19" και 20".
Στο εσωτερικό βλέπουμε να γίνεται (στις πιο πλούσιες εκδόσεις) χρήση Alcantara® στο ταμπλό, στα ένθετα της πόρτας, στα υποβραχιόνια των θυρών, στο κάλυμμα του χώρου αποθήκευσης της κεντρικής κονσόλας με το αποτέλεσμα να αναβαθμίζει την συνολική ατμόσφαιρα του αυτοκινήτου. Ενώ νέα υλικά κοσμούν την κεντρική κονσόλα, υπογραμμίζοντας τη σημασία στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την ιαπωνική δεξιοτεχνία. Ενώ μια νέα διάσταση στην αναβαθμισμένη αίσθηση του εσωτερικού του νέου Qashqai είναι η προσθήκη ατμοσφαιρικού φωτισμού, από τις εκδόσεις N-Connecta, N-Design και πάνω, με προηγμένα
LED, τα οποία είναι διακριτικά τοποθετημένα και επιτρέπουν στον οδηγό (ή τον συνοδηγό) να εξατομικεύει τον εσωτερικό φωτισμό σύμφωνα με τη διάθεσή του.
Αναβαθμισμένη τεχνολογία
Ο ρυθμός προόδου στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πλέον στενά συνδεδεμένος με την πρόοδο στους τομείς της ψηφιακής τεχνολογίας και της υπολογιστικής ισχύος. Και σε αυτόν τον τομέα, το νέο Qashqai έχει αξιοποιήσει αυτή την πρόοδο για να κάνει την καθημερινή οδήγηση πιο άνετη.
Ένα από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα τεχνολογικά στοιχεία του Qashqai, το Around View Monitor (AVM) - μια τεχνολογία της Nissan που χρονολογείται από το 2007 - έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Έτσι, όταν επιλέγεται η όπισθεν, η προβολή στην οθόνη της εικόνας από τέσσερις εξωτερικές κάμερες συνδυάζεται για να δώσει μια πανοραμική θέα του οχήματος σε κάτοψη, η οποία βοηθάει να γίνονται οι ελιγμοί στάθμευσης με μέγιστη σιγουριά.
Η πρόσφατα αναβαθμισμένη τεχνολογία AVM χρησιμοποιεί τις τέσσερις κάμερες για να προσφέρει μια νέα εξαιρετικά καθαρή θέαση σε όλες τις συνθήκες εξωτερικού φωτισμού. Το αναβαθμισμένο σύστημα AVM διαθέτει τώρα μια λειτουργία 3D που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το αυτοκίνητο όχι μόνο από ψηλά, αλλά και να επιλέγει ένα από τα οκτώ διαφορετικά σημεία προβολής της εξωτερικής κάμερας για να οπτικοποιήσει το αυτοκίνητο από μπροστά, πίσω, στα πλαϊνά ή στις γωνίες για να εντοπίσει πιθανώς οποιοδήποτε αόρατο εξωτερικό κίνδυνο.
Επιπλέον, ένα χαρακτηριστικό γνωστό ως «αόρατη όψη του καπό» επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει τη θέση των μπροστινών τροχών σαν να τους κοιτάζει από πίσω, κάτι που του επιτρέπει να ελίσσεται με ακρίβεια σε στενά σημεία, όπως πολυώροφα πάρκινγκ όπου υπάρχουν τσιμεντένια κράσπεδα τα οποία μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιές στους τροχούς και τις ζάντες. Αυτή η προβολή χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση (machine learning) για να δημιουργήσει την εικόνα με βάση το τι μπορεί να δει η μπροστινή κάμερα, με τους τροχούς να συντίθενται στην εικόνα για να δώσουν μια αίσθηση προοπτικής.
Μια άλλη νέα έξυπνη λειτουργία του AVM είναι η "Μνήμη θέσης στάθμευσης" (Parking Spot Location Memory) η οποία επιτρέπει στον οδηγό να αποθηκεύει τοποθεσίες στάθμευσης που επισκέπτεται συχνά, ώστε το αυτοκίνητο να αναγνωρίζει αυτόματα την τοποθεσία χρησιμοποιώντας το GPS. Όταν συμβεί αυτό, το αυτοκίνητο θα θυμάται την ακριβή θέση για να επιτρέπει τέλειο παρκάρισμα κάθε φορά, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν ο διαθέσιμος χώρος είναι στενός.
Αναβαθμισμένα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού έχει αναβαθμιστεί σημαντικά για να παρέχει βελτιωμένη επαγρύπνηση και παρέμβαση.
Κατ’ αρχάς, οι λειτουργίες αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Autonomous Emergency Braking) έχουν βαθμονομηθεί εκ νέου για να βελτιωθεί η ανίχνευση κινδύνου και να αντιδρούν πιο γρήγορα σε περίπτωση πιθανής σύγκρουσης. Αυτό αφορά τις λειτουργίες Front Emergency Brake, Pedestrian Front Emergency Brake, Front Emergency Brake Cyclist, και Intelligent Emergency Brake.
Το σύστημα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Emergency Lane Keep System) ενεργοποιείται πλέον αυτόματα κατά την εκκίνηση του Qashqai. Ενεργοποιεί τη λειτουργία τόσο των συστημάτων προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) όσο και των συστημάτων αποτροπής εγκατάλειψης λωρίδας (Lane Departure Prevention) σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα. Το σύστημα παράγει μια απτική προειδοποίηση μέσω μιας δόνησης του τιμονιού όταν ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ κοντά είτε στις κεντρικές γραμμές είτε στην πλευρά του δρόμου.
Το Intelligent Speed Assistance system που βοηθά τον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος στο ισχύον όριο χρησιμοποιώντας τόσο την κάμερα για την ανάγνωση οδικών πινακίδων ορίου ταχύτητας όσο και δεδομένα GPS, έχει αναβαθμιστεί. Ένα εικονίδιο που αναβοσβήνει τραβάει την προσοχή του οδηγού όταν ταξιδεύει πάνω από το όριο ταχύτητας και πλέον ηχεί προειδοποίηση εάν δεν μειώσει την ταχύτητά του.
Νέα για το αναβαθμισμένο Qashqai είναι η γρήγορη και απλή προσαρμοσμένη λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης (Driver Assist Custom Mode), η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν γρήγορα το ακριβές επίπεδο παρέμβασης από τις διάφορες τεχνολογίες υποβοήθησης σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω μιας διαδικασίας δύο βημάτων χρησιμοποιώντας το κουμπί του μενού συντόμευσης στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού και το κουμπί "Ok".
Google built-in
Το νέο Qashqai είναι το πρώτο όχημα στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan με ενσωματωμένη την σουίτα Google, ως μέρος του Nissan Connect infotainment system. Το Qashqai διατίθεται τώρα με στάνταρ τους Χάρτες Google και οι οδηγοί, αφού συνδεθούν με τον προσωπικό τους λογαριασμό Google, μπορούν να
έχουν πρόσβαση στις αγαπημένες τους τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος, κάτι που μειώνει την εξάρτηση από το κινητό τηλέφωνο.
Το Google Assistant επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τη φωνή του και μόνο για σχετικές υπηρεσίες εν κινήσει. Για παράδειγμα, οι οδηγοί μπορούν να πουν "Hey Google" για να ελέγξουν το σύστημα εξαερισμού και τα θερμαινόμενα καθίσματα ή για να πλοηγηθούν με ακρίβεια στον επόμενο προορισμό τους. Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να κάνουν τηλεφωνικές κλήσεις και να ακούν ηχητικές οδηγίες χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο.
Παράλληλα, η ενημέρωση του Nissan Connected Services παρακολουθεί το Qashqai για λογαριασμό του οδηγού. Μπορεί να υπενθυμίσει στους πελάτες εάν έχουν ξεχάσει να κλειδώσουν το αυτοκίνητο ή να κλείσουν τα παράθυρα, εάν παραμείνουν ανοιχτά ένα λεπτό μετά το σβήσιμο του κινητήρα. Οι πελάτες μπορούν να κλείσουν τα παράθυρα και να κλειδώσουν το αυτοκίνητο από την σχετική εφαρμογή. Ακόμα η εφαρμογή θα τους προειδοποιήσει επίσης αν το αυτοκίνητο έχει παραβιαστεί ή ρυμουλκηθεί. Σε περίπτωση υποψίας κλοπής, μπορεί να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο και η αστυνομία μπορεί να ενημερωθεί για το συμβάν – ακόμη και σε ξένες χώρες.
e-POWER: το μυστικό της υβριδικής επιτυχίας
Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι πιο απλές ιδέες είναι συχνά οι καλύτερες λέει η Nissan προτείνοντας το υβριδικό σύστημα κίνησης “e-POWER” ως μία χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση. Εδώ ο βενζινοκινητήρας υπάρχει για να παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς. Πρόκειται για μια σχετικά απλή - σε σχέση με τα πολυάριθμα παραδοσιακά υβριδικά συστήματα που διατίθενται σήμερα - λύση.
Βασικό χαρακτηριστικό για το μοναδικό και καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης του e-POWER είναι ότι δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων. Οι τροχοί κινούνται πάντα απευθείας από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει άμεση, υψηλή ροπή και γραμμική απόκριση. Αποτέλεσμα είναι μια -σε κάποιο βαθμό βέβαια- αίσθηση οδήγησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου χωρίς όμως να χρειάζεται ποτέ κανείς να σκεφτεί την φόρτιση.
Ο μοναδικός ρόλος του προηγμένου υπερτροφοδοτούμενου 3κύλινδρου κινητήρα -με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης- είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία αποστέλλεται μέσω του μετατροπέα είτε στον ηλεκτροκινητήρα 140 kW είτε στην μπαταρία 1,8 kWh (ή και στα δύο, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες οδήγησης). Ο κινητήρας λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα για να παρέχει την απαραίτητη ενέργεια στην μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος.
Επίσης, όπως συμβαίνει και σε κάθε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το σύστημα e-POWER μπορεί να ανακτήσει την ενέργεια που προκύπτει κατά το φρενάρισμα και να τη στείλει πίσω στην μπαταρία. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τη λειτουργία B στον επιλογέα ταχυτήτων για υψηλότερα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης. Διαθέσιμη είναι ακόμα η λειτουργία “e-Pedal Step” της Nissan, η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να οδηγούν χρησιμοποιώντας κατά κύριο λόγο μόνο το γκάζι αφού μπορούν να φρενάρουν σχεδόν αποκλειστικά με την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού.
Σημειώστε ότι από το λανσάρισμά του, τόσο στο Qashqai όσο και στο X-Trail, τον Σεπτέμβριο του 2022, η Nissan έχει πουλήσει πάνω από 100.000 οχήματα εξοπλισμένα με e-POWER στην Ευρώπη - με τους πελάτες να λατρεύουν αυτή την ηλεκτρική αίσθηση.
Σημειώστε επίσης ότι το νέο Qashqai παράγεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, όπου έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 1,3 εκατομμύρια μονάδες από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο το 2007. Έτσι, το Qashqai είναι πλέον το πρώτο ως προς τον όγκο παραγωγής μοντέλο που έχει κατά καιρούς παράγει το εργοστάσιο του Sunderland. Το περασμένο καλοκαίρι το εργοστάσιο κατασκεύασε το υπ’ αριθμόν 11.000.000 όχημα από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή το 1986.
*ανάλογα με την έκδοση.
Στοιχεία προ έγκρισης τύπου