Αυτό είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό Suzuki

Αυτό είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό Suzuki

Βασισμένο στο πρωτότυπο μοντέλο Suzuki eVX, το e Vitara ξεκίνησε την παραγωγή του στη Suzuki Motor Gujarat (Ινδία) και εισάγει τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση με το θέμα «Emotional Versatile Cruiser». συνδυάζοντας την high-tech εικόνα ενός ηλεκτρικού με τους σκληροτράχηλους υπαινιγμούς ενός 4Χ4 SUV, που «κάθεται» 180 mm πάνω από έδαφος. Και για να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή δε μιλάμε για μια ηλεκτροκίνητη έκδοση του Vitara 4ης γενιάς, που κυκλοφορεί εδώ και 11 χρόνια, αλλά ουσιαστικά για ένα νέο μοντέλο στη γκάμα της Suzuki που έρχεται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Toyota.

Δεν είναι λοιπόν τυχαία η διαφορά στις διαστάσεις με το Vitara: Ξεφεύγοντας από τα όρια των αστικών SUV και φλερτάροντας με το κάτω άκρο των μικρομεσαίων, το e Vitara έχει μήκος 4.275mm και μεταξόνιο στα 2.700mm, όντας 100mm μακρύτερο από το κλασικό Vitara, την ώρα που διαθέτει 200 περισσότερα χιλιοστά στο μεταξόνιο. Επίσης είναι φαρδύτερο, ψηλότερο και με κοντούς προβόλους χαρακτηριστικά που δίνουν το δικαίωμα στη Suzuki να κάνει λόγο για μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα. Μάλιστα, το πίσω κάθισμα έχει τη δυνατότητα μετακίνησης εμπρός-πίσω έως και 16 εκ με αντίστοιχη αυξομείωση του χώρου αποσκευών, για το οποίο όμως δεν έγινε ακόμα γνωστή η χωρητικότητα.

Στην καμπίνα τη διαφορά κάνει το πολυλειτουργικό τιμόνι με σχεδίαση δύο ακτινών και επίπεδο κάτω μέρος, ενώ πίσω από αυτό βρίσκεται ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων σε ένα ενιαίο πάνελ με την κεντρική οθόνη αφής για το infotainment. Υπάρχει και μικρή σειρά παραδοσιακών μπουτόν, καθώς και μια «πλωτή» κεντρική κονσόλα. Η Suzuki ανέπτυξε νέες λειτουργίες για τις υπηρεσίες τηλεματικής «Suzuki Connect» που αφορούν πληροφορίες μπαταρίας, διαχείριση φόρτισης, απομακρυσμένο έλεγχο κλιματισμού, εντοπισμό οχήματος, προγραμματισμό διαδρομής και προσαρμογή wallpaper οθόνης. 

Χαρακτηριστικό του e Vitara είναι η νέα πλατφορμα «HEARTECT-e», με ελαφριά δομή και προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης. Μάλιστα, η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Αυτή είναι λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου(LFP), που σύμφωνα με τη Suzuki εξασφαλίζει ασφάλεια και αξιοπιστία, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει αυτό που η ιαπωνική φίρμα ονομάζει eAxle και ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα και inverter. 

 

Το e VITARA διαθέτει 3 τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης, μπαταρίας και ισχύος: ‘Εκδοση 49kWh 2WD με 144 ίππους και συνδυαστική αυτονομία 346 km, 61kWh 2WD με 174 ίππους και 428 km αυτονομία. 

Η κορυφαία έκδοση 61kWh 4WD έχει 2 ηλεκτρομοτέρ (128 kW μπροστά και 48 kWπίσω) συνδυαστικής απόδοσης 184 ίππων με αυτονομία 396-412 km και φυσικά τετρακίνηση AllGrip-e. Αυτό είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Το σύστημα υπόχεται όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία ελεγχόμενου διαφορικού LSD). 

Το βάρος του αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 1.702 και 1.899 κιλών αναλόγως έκδοσης μπαταρίας και συστήματος μετάδοσης. To νέο ηλεκτρικό Suzuki e Vitara αναμένεται στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο του 2025, χωρίς ακόμα να έχουν γίνει γνωστές οι τιμές διάθεσής του.