Αυτό είναι το πρώτο plug in υβριδικό pick-up

Αυτό είναι το πρώτο plug in υβριδικό pick-up

Για επανάσταση στην ευρωπαϊκή αγορά κάνει λόγο η Ford Pro λανσάροντας το Ranger PHEV, την «επαναφορτιζόμενη» υβριδική έκδοση του ελαφρού ανοιχτού φορτηγού της που αποκτά τη δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους, χωρίς να υστερεί σε δυνατότητες – σε όλα τα επίπεδα - σε σχέση με τα «συμβατικά» αδέλφια του.

Το τι μπορεί να κάνει ένα τετρακίνητο Ford Ranger εκτός δρόμου δεν αποτελεί βέβαια είδηση. Το δημοφιλές, κυρίως ως διπλοκάμπινο, ελαφρύ ανοιχτό φορτηγό (pick up) πέραν των μεταφορικών του δυνατοτήτων αποτελεί πρότυπο στον τομέα του off road, καθώς διαθέτει αφενός ένα πολύ αποτελεσματικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς και αφετέρου γεωμετρικά χαρακτηριστικά τέτοια που πολύ δύσκολα μπορεί κανείς να βρει στα συνήθη SUV.

 Και επειδή πάντα υπάρχει ο καλύτερος που μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση τον καλό, η Ford Pro ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τα plug-in υβριδικά οχήματα με το ολοκαίνουργιο Ranger PHEV, το οποίο πραγματοποίησε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην έκθεση IAA TRANSPORTATION, στο Ανόβερο.

Το ενδιαφέρον είναι ότι ο εξηλεκτρισμός δεν απαίτησε κάποιους συμβιβασμούς σε σχέση με τις παντός είδους δυνατότητες του Ranger και το νέο μοντέλο της Ford Pro προσφέρει τα κορυφαία χαρακτηριστικά της οικογένειας Ranger όσον αφορά τη ρυμούλκηση, το ωφέλιμο φορτίο και την απόδοση εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με την ενέργεια της μπαταρίας του, ενισχύοντας την ηγετική θέση της Ford Pro στην Ευρώπη στην κατηγορία των pick-up οχημάτων και επεκτείνοντας την ολοκληρωμένη γκάμα των plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της Ford.

Με ροπή που φτάνει τα 690 Nm (περισσότερη από οποιουδήποτε άλλο Ranger παραγωγής), ισχύ 279 PS και «ηλεκτρική» αυτονομία άνω των 45 χιλιομέτρων το νέο Ford Ranger PHEV διευρύνει την απήχηση του pick-up μοντέλου. Αυτό οφείλεται στο νέο σύστημα κίνησης PHEV 2,3 που συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα EcoBoost 2,3 λίτρων της Ford και το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας, με έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 75 kW και μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 11,8 kWh.

Το Ranger PHEV εισάγει επίσης το Pro Power Onboard στην οικογένεια Ranger, εξασφαλίζοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια εργαλεία με ισχύ έως 6,9 kW απευθείας από την ενσωματωμένη μπαταρία, αντί να χρειάζονται γεννήτρια. Σημειώστε δε ότι η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου ολοκληρώνεται σε λιγότερο από τέσσερις ώρες (ρεύμα 16 Α).

Παράλληλα, στις αγορές που είναι διαθέσιμο, το Ford Pro Home Charging θα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του νέου μοντέλου να προγραμματίζουν τη φόρτιση τις νυχτερινές ώρες προκειμένου να επωφεληθούν από τα φθηνότερα τιμολόγια. Η Ford εκτιμά ότι το υβριδικό σύστημα κίνησης θα προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου σε σύγκριση με τις υψηλότερου κυβισμού πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του Ranger που τροφοδοτούνται από τον V6 κινητήρα της Ford.

Το ενδιαφέρον είναι ότι οι ιδιοκτήτες του νέου Ranger PHEV θα συνεχίσουν να είναι σε θέση να μεταφέρουν ωφέλιμο φορτίο έως και 1,0 τόνο, να ρυμουλκούν έως και 3.500 kg και να επωφελούνται από τις εκτός δρόμου δυνατότητες που προσφέρουν το σύστημα τετρακίνησης e-4WD του Ranger, το dual-range κιβώτιο μεταφοράς (κοντές/μακριές σχέσεις) και το μπλοκέ πίσω διαφορικό. Ενώ ο οδηγός του υβριδικού Ranger μπορεί να επιλέξει πότε και πώς θα χρησιμοποιήσει την ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιώντας ένα από τα προγράμματα λειτουργίας (Auto EV, EV Now, EV Later και EV Charge).

Έχετε δε υπόψη ότι όπως όλα τα μοντέλα της Ford Pro, το νέο Ford Ranger PHEV υποστηρίζεται από μια ολοκληρωμένη σουίτα εφαρμογών που απλουστεύουν την χρήση, βελτιώνουν την παραγωγικότητα και μειώνουν το λειτουργικό κόστος. Για παράδειγμα εταιρείες με μεγάλους στόλους οχημάτων μπορούν να χρησιμοποιούν τα δεδομένα από το Ford Pro Telematics για να βελτιστοποιήσουν την αποδοτικότητα και τον χρόνο λειτουργίας των οχημάτων τους. Ενώ οι «μικρότεροι» ιδιοκτήτες του Ranger (ελεύθεροι επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις) που χρησιμοποιούν τα pick-up τους και για τις «εξορμήσεις» τους τα Σαββατοκύριακα, με την εφαρμογή FordPass έχουν υποστήριξη εν κινήσει, με ειδοποιήσεις για την λειτουργική κατάσταση και την ασφάλεια του οχήματος. Επίσης, το νέο ψηφιακό ημερολόγιο της Ford Pro διευκολύνει την παρακολούθηση της κυκλοφορίας κάθε οχήματος χωριστά.

Εκτός από τις εκδόσεις Wildtrak και XLT, η Ford Pro παρουσιάζει το νέο μοντέλο στην αποκλειστική PHEV έκδοση λανσαρίσματος Stormtrak. Η περιορισμένης παραγωγής έκδοση λανσαρίσματος Stormtrak διαθέτει αποκλειστικά στοιχεία σχεδίασης, premium βασικό εξοπλισμό και μοναδικά φινιρίσματα, όπως: ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, κυψελοειδή μάσκα, αεραγωγούς στα φτερά και κιτ με αυτοκόλλητα, προβολείς Matrix LED, ευέλικτο σύστημα Flexible Rack System, Pro Trailer Backup Assist και κάμερα περιμετρικής θέασης 360ο στο βασικό εξοπλισμό, αποκλειστική για την έκδοση Stormtrak νέα απόχρωση εξωτερικής βαφής Chill Grey (διατίθεται επίσης ο χρωματισμός Agate Black) και πολυτελή καμπίνα με ηχοσύστημα B&O 10 ηχείων και μοναδικά υλικά εσωτερικού.

Το Ranger PHEV θα κατασκευάζεται στο Silverton της Νότιας Αφρικής και οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες αναμένονται από την άνοιξη του 2025. Το νέο μοντέλο έρχεται να προστεθεί στην υπάρχουσα γκάμα των πετρελαιοκίνητων Ranger στην Ευρώπη. Με το νέο μοντέλο, η γκάμα Ranger καθίσταται η πλέον κατάλληλη για τις ποικίλες ανάγκες των πελατών και τους ισχύοντες κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.