Πριν από 60 περίπου χρόνια η Nissan θα έστελνε ένα μικρό cabrio, το Datsun Fairlady 1200 Roadster, να δοκιμάσει την τύχη του στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Και μπορεί το συγκεκριμένο μοντέλο να μη φιγουράρει ψηλά στη λίστα των πιο καλοπουλημένων μοντέλων της ιαπωνικής εταιρίας, ήταν όμως αυτό που άνοιξε το δρόμο για τα σπορ αυτοκινήτων της που έκαναν στη συνέχεια αισθητή την παρουσία τους στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Η πλούσια κληρονομιά των σπορ αυτοκινήτων της Nissan στις Η.Π.Α. ξεκίνησε λοιπόν στις αρχές της δεκαετίας του 1960, με το λανσάρισμα την εποχή εκείνη του Datsun Fairlady 1200 Roadster. Αυτό το μικρό κάμπριο που βλέπετε στις φωτογραφίες, μπορεί να μην πρωταγωνίστησε σε όγκο πωλήσεων στην συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο έφερε αρκετές σημαντικές πρωτιές για τη Nissan στις Η.Π.Α.
Το Fairlady 1200 Roadster, ήταν για τη Nissan η πρώτη εξαγωγή σπορ αυτοκινήτου Datsun στη Βόρεια Αμερική. Το Fairlady υπήρξε επιλογή - για τη συγκεκριμένη αγορά - του Yutaka Katayama, γνωστού ως «Mr. K» και «πατέρα» του πολύ γνωστού σπορ αυτοκινήτου Z της Nissan.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι το πρώτο που χρησιμοποίησε το όνομα «Fairlady», ένα εμπορικό σήμα που συνεχίζει να κοσμεί εδώ και δεκαετίες αρκετά σπορ αυτοκίνητα της Nissan (εκτός της αγοράς των Η.Π.Α). Η προέλευση δε του ονόματος, «κρύβει» μια ιστορία λυρικής προέλευσης: ο Katsuji Kawamata, τότε Πρόεδρος της Nissan Motors, είδε το μιούζικαλ του Broadway «My Fair Lady» (Ωραία μου κυρία) κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψής του στις Η.Π.Α. και ήταν από αυτό που του δημιουργήθηκε η έμπνευση να ονομάσει έτσι ένα αυτοκίνητο.
Από τεχνική σκοπιά, τώρα, το Fairlady 1200 Roadster ήταν βασισμένο στο σύγχρονο… φορτηγό Datsun 223 και διέθετε τετρακύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων ισχύος 59 ίππων συνδυασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Το ελκυστικό, καμπυλωτό αμάξωμά του κρύβει ένα τετραθέσιο εσωτερικό, ενώ στον τομέα των μηχανικών μερών έχουμε φρένα με ταμπούρα, μπροστινή ανάρτηση με ράβδο στρέψης και πίσω ανάρτηση με φύλλα σούστας.
Φυσικά, αυτό το αυτοκίνητο ήταν μόνο η αρχή σε μια μακρά σειρά σπορ αυτοκινήτων που τράβηξε την προσοχή των θαυμαστών της σπορ οδήγησης στα Datsun και Nissan. Σύντομα ακολούθησε το πιο ισχυρό Datsun Fairlady 1500, ενώ το 1969 η άφιξη του αυθεντικού σπορ αυτοκινήτου Z, γνωστού ως «Fairlady Z», σηματοδότησε επτά γενιές σπορ αυτοκινήτων, φτάνοντας στο σημερινό Nissan Z.
Σημειώστε ότι συνολικά κατασκευάστηκαν 288 «κομμάτια», ενώ σήμερα στο μουσείο της Nissan βρίσκεται το ένα από τα συνολικά 220 Datsun Fairlady 1200 που εισήχθησαν την εποχή εκείνη στην Αμερική.