Αυτό το εντελώς νέο SUV είναι και mild hybrid, και Plug in Hybrid, και diesel, και 4WD

Αυτό το εντελώς νέο SUV είναι και mild hybrid, και Plug in Hybrid, και diesel, και 4WD

Όταν οι χώροι δίνουν το δικαίωμα της επιλογής: το κορυφαίο σε μεταφορικές ικανότητες SUV επιστρέφει δριμύτερο και ως εντελώς νέο μοντέλο προσεγγίζει τον υποψήφιο αγοραστή με πολλαπλές επιλογές. Είναι το νέας γενιάς Skoda Kodiaq που δεν είναι μόνο εξηλεκτρισμένο, αλλά προσφέρεται και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Και όλα αυτά υπό το πρίσμα μιας ευρείας τεχνολογικής/ψηφιακής αναβάθμισης.

Όταν το 2016 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Skoda Kodiaq, αυτό ήταν ουσιαστικά ένα μοντέλο χωρίς αντίπαλο στον τομέα των χώρων και πλήρως ανταγωνιστικό σε όλους τους άλλους τομείς. Ωστόσο το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον και, μετά από 865.000 Kodiaq που έχουν παραδοθεί σε αντίστοιχους πελάτες παγκοσμίως, η ώρα της αλλαγής έφτασε, με ένα εντελώς νέο μοντέλο που βρίσκει τη Skoda σε ένα μεταβατικό στάδιο σε σχέση με την εταιρική της ταυτότητα.

Για σχεδιαστική γλώσσα “Modern Solid” κάνουν λόγο οι άνθρωποι της εταιρίας και κοιτώντας απ’ έξω το νέο μοντέλο αντιλαμβάνεσαι την ύπαρξη των νέων προβολέων LED Matrix στο εμπρός μέρος και των πίσω φώτων LED με δυναμικά φλας, που υιοθετούνται για πρώτη φορά στο ολοκαίνουργιο Kodiaq.

Ενώ την αύξηση του μήκους κατά 61 mm είναι αδύνατο να την αντιληφθείς χωρίς να καταφύγεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα δεόντως επιβλητικό SUV μήκους 4.758 mm, πλάτους 1.864 mm και ύψους 1.674 mm, το οποίο διαθέτει ένα μεγαλοπρεπέστατο μεταξόνιο 2.790 mm – και είναι αυτά τα χαρακτηριστικά πάνω στα οποία χτίζεται η υπεροπλία του νέου Kodiaq στον τομέα των χώρων, με πορτμπαγκάζ βασικής χωρητικότητας 910 λίτρων (!) στην πενταθέσια έκδοση, 845/340 στην επταθέσια και 745 στην plug in υβριδική Kodiaq iV.

Ήδη σας έχουμε αποκαλύψει ένα βασικό χαρακτηριστικό προσόν του νέου μοντέλου, το γεγονός ότι διατίθεται και ως επταθέσιο καθώς και ένα στοιχείο που δεν υπήρχε στο απερχόμενο Kodiaq και αυτό δεν είναι άλλο από την plug in υβριδική έκδοση.

Επιπλέον, η Skoda μας βεβαιώνει ότι βελτίωσε κατά 10% την αεροδυναμική, επιτυγχάνοντας συντελεστή οπισθέλκουσας Cd=0,282 καθώς πραγματοποιήθηκαν μια σειρά παρεμβάσεις όπως η εισαγωγή ενεργητικών περσίδων ψύξης και ο ανασχεδιασμός των προφυλακτήρων. Ενώ από δομικής πλευράς η υιοθέτηση τη υβριδικής κατασκευής (hybrid construction) οδήγησε σε αυξημένη ακαμψία, που με την γλώσσα των αριθμών μεταφράζεται σε 18.000 Nm/o.

Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του νέου Skoda Kodiaq που χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα κατασκευής και μία «ελεύθερη» οθόνη αφής/infotainment που φτάνει τις 13 ίντσες. Κάτω από την οθόνη αφής βρίσκονται τα νέα «έξυπνα», κυκλικά χειριστήρια Skoda Smart Dials, που ενσωματώνουν μια έγχρωμη ψηφιακή οθόνη διαμέτρου 32 χιλιοστών παρέχουν γρήγορη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του οχήματος (επιτρέπουν μεταξύ άλλων και άμεση ρύθμιση του κλιματισμού), ενώ για πρώτη φορά στο μεγάλο SUV της Skoda, είναι διαθέσιμο και σύστημα head-up display, που έρχεται να συμπληρώσει το “Virtual Cockpit”, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών.

Στον τομέα των συστημάτων κίνησης βλέπουμε ότι η δεύτερη γενιά Kodiaq περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα σύγχρονων και αποδοτικών επιλογών βενζίνης και πετρελαίου, που είναι ικανές να καλύψουν τις απαιτήσεις των πιο διαφορετικών πελατών. Έτσι, για πρώτη φορά, όπως ήδη είπαμε, το Kodiaq είναι διαθέσιμο τόσο με plug-in όσο και με ήπια υβριδική τεχνολογία. Το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης του Kodiaq iV προσφέρει συνδυασμένη ισχύ 150 kW (204 hp) και την αξιοσημείωτη ηλεκτρική αυτονομία των 100+ χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, χάρη στη νέα μπαταρία χωρητικότητας 25,7 kWh.

Η βασική έκδοση του νέου μοντέλου εφοδιάζεται με τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με ισχύ 110 kW (150 hp) που ενσωματώνει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, καθώς και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων της πιο πρόσφατης γενιάς (ACT+). Μια ακόμα έκδοση βενζίνης 2.0 TSI με ισχύ 150 kW (204 hp) καθώς και δύο εκδόσεις πετρελαίου 2.0 TDI με 110 kW (150 hp) και 142 kW (193 hp) συμπληρώνουν τη γκάμα. Σημειώστε ότι ο ισχυρότερος πετρελαιοκινητήρας, συνδυάζεται με στάνταρ κίνηση σε όλους τους τροχούς (όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Skoda Kodiaq είναι προσθιοκίνητες, ενώ όλα τα παραπάνω κινητήρια σύνολα συνδυάζονται με στάνταρ κιβώτιο ταχυτήτων DSG (έξι σχέσεων στο Kodiaq iV και επτά στα υπόλοιπα) – και είναι αυτό ακόμα ένα στοιχείο που συναντάμε για πρώτη φορά στο Skoda Kodiaq.

Σημειώστε επίσης ότι η μπαταρία του Kodiaq iV μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ εναλλασσομένου ρεύματος AC 11 kW (οικιακά wallboxes και δημόσια σημεία φόρτισης), από το 10% έως το 80% σε 2,5 ώρες. Ενώ χάρη στη δυναότητα ταχυφόρτισης DC με μέγιστη ισχύς 50 kW, η επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% διαρκεί μόλις 25 λεπτά. Κάτι που σημαίνει ότι είναι αρκετά εύκολο για τον ιδιοκτήτη του νέου Skoda Kodiaq iV να ελαχιστοποιήσει τις επισκέψεις στο βενζινάδικο, μειώνοντας δραματικά το κόστος κίνησης του αυτοκινήτου του.

Σημειώστε δε ότι η δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq έρχεται με πολλά νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το σχετικό «πακέτο» ξεκινά από το Turn Assist, το οποίο συμβάλλει στην αποφυγή ατυχημάτων κατά τη στροφή σε διασταυρώσεις (αντιδρά ακόμα και με αυτόματο φρενάρισμα, εάν πλησιάζει ένα όχημα από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας), και φτάνει έως το Remote Park Assist, το οποίο επιτρέπει τη στάθμευση μέσω της νέας εφαρμογής MyŠkoda. Επίσης, πολλά συστήματα που ήταν ήδη διαθέσιμα από το προηγούμενο μοντέλο, όπως το Side Assist και το Travel Assist, επωφελούνται από σημαντικές λειτουργικές αναβαθμίσεις, ενώ παράλληλα η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του νέου Kodiaq έχει βελτιωθεί περαιτέρω με τη χρήση νέων νάνο αισθητήρων ραντάρ στην εμπρός ποδιά και τον πίσω προφυλακτήρα.

Σημαντική προσθήκη στη λίστα με τα «αξεσουάρ» ασφαλείας αποτελεί το Exit Warning, το οποίο ενεργοποιεί μια οπτική προειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέφτη καθώς και έναν προειδοποιητικό ήχο όταν ανοίγει η πόρτα ενώ υπάρχει κυκλοφορία από πίσω. Έχει δε εμβέλεια 35 μέτρων και καλύπτει γωνία 120 μοιρών.

Έχετε τέλος υπόψη ότι το Kodiaq δεύτερης γενιάς διαθέτει έως και εννέα αερόσακους. Εκτός λοιπόν από τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, υπάρχουν στάνταρ πλευρικοί αερόσακοι για τα εμπρός καθίσματα, αερόσακοι κεφαλής και κεντρικός αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Προαιρετικά διατίθενται πλευρικοί αερόσακοι για τη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Και καθώς δεν νοείται σύγχρονο αυτοκίνητο που δεν προσφέρει εκτεταμένη συνδεσιμότητα, το νέο Kodiaq είναι πάντοτε συνδεδεμένο σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας πολυάριθμες διαδικτυακές υπηρεσίες και εφαρμογές για κινητά. Έτσι, το νέο μοντέλο είναι συμβατό με την πιο πρόσφατη έκδοση της εφαρμογής MyŠkoda και θα συνοδεύεται από το chatbot ChatGPT -που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη- ενσωματωμένο στον φωνητικό βοηθό Laura διευκολύνοντας την καθημερινότητα του οδηγού.

Δείτε περισσότερα για το νέο Skoda Kodiaq κάνοντας κλικ εδώ