Δεν είναι μόνο τα επιβατικά αυτοκίνητα, δεν είναι μόνο τα φορτηγά διανομών και μεταφορών, δεν είναι μόνο τα λεωφορεία. Είναι και τα μηχανήματα έργου που πρέπει - και αυτά - να ακολουθήσουν τον δρόμο των μηδενικών ρύπων. Στο πλαίσιο αυτό ο ελαστιχοφόρος φορτωτής υδρογόνου Liebherr L 566 H έχει το δικό του ενδιαφέρον.
Δεν πιστεύει ότι η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες είναι η καλύτερη λύση για χρήση σε βαρέα εργοταξιακά οχήματα η Liebherr, καθώς θεωρεί ότι η πλέον κατάλληλη επιλογή για τέτοιου τύπου μηχανήματα είναι το υδρογόνο – και ο ελαστιχοφόρος φορτωτής με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου Liebherr L 566 H που η εταιρεία παρουσίασε πρόσφατα φαίνεται ότι επιχειρεί ακριβώς να αποδείξει την ισχύ αυτής της άποψης.
Παρά τις προσπάθειες της εταιρείας να μετατρέψει μερικά από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως μηχανήματα έργου και ορυχείων σε ηλεκτροκίνητα με μπαταρία, η Liebherr λέει τώρα ότι αγωνίζεται προκειμένου να κάνει έναν πλήρως ηλεκτρικό ελαστιχοφόρο φορτωτή 40+ τόνων να έχει εμπορικό νόημα.
Εκ πρώτης όψεως, αυτές οι προσπάθειες φαίνονται αντιφατικές. Τα μηχανήματα ορυχείων, όπως οι τεράστιοι εκσκαφείς και τα φορτηγά άνω των 100 τόνων, παραμένουν για μεγάλα διαστήματα στον ίδιο χώρο και τείνουν να λειτουργούν σε περιβάλλοντα που έχουν σταθερή πρόσβαση στο δίκτυο του ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι λογικό για τη Liebherr να μετατρέπει σε ηλεκτροκίνητο (με μπαταρίες) έναν γερανό κοντέινερ 300 τόνων, ενώ από την άλλη μπορεί να μην έχει νόημα να εξηλεκτρίσει κάτι πολύ μεγαλύτερο από τον συμπαγή φορτωτή L 507 E.
Η Liebherr πιστεύει ότι η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες δεν έχει νόημα για μηχανήματα όπως αυτός ο ελαστιχοφόρος φορτωτής 40 τόνων, που θα μπορούσε να χρειαστεί να λειτουργήσει σε περιοχές όπου η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να είναι δύσκολη υπόθεση. Και, ενώ η Volvo προσπαθεί να φέρει ηλεκτρικό ρεύμα στο εργοτάξιο και η Moog εργάζεται σε modular μπαταρίες για να κάνει το ίδιο πράγμα, η Liebherr προωθεί την καύση υδρογόνου ως λύση για εργοτάξια που απαιτούν εκατοντάδες kW δουλειάς για να μία μόνο βάρδια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, ως λύση εκτός δρόμου, ότι οι μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας (της κλίμακας των MW) θα ήταν τόσο βαριές με βάση την τρέχουσα τεχνολογία, που το πιθανότερο θα ήταν να κολλάνε στη λάσπη τα αντίστοιχα οχήματα στη προσπάθειά τους να μετακινηθούν με όλο αυτό το παραπανήσιο βάρος.
Αν και η Liebherr δεν έδωσε στη δημοσιότητα καμία προδιαγραφή για τον L 566 H, ο αντίστοιχος πετρελαιοκίνητος φορτωτής L 566 κίνησης έχει ένα εύρος βάρους λειτουργίας που φτάνει τους 26,5 τόνους και μπορεί να δεχτεί κάδους έως και 15,7 κυβικά μέτρα. Ο φορτωτής L 566 H αναμένεται να έχει τουλάχιστον εξίσου καλή απόδοση με τον αντίστοιχό του ντίζελ, αλλά με ένα κλάσμα των εκπομπών ρύπων από την εξάτμιση. Σημειώστε ότι κινητήρες υδρογόνου κατασκευάζονται στο εργοστάσιο κινητήρων της Liebherr's Components στο Bulle της Ελβετίας.
Τέλος, καθώς η τροφοδοσία του φορτωτή με υδρογόνο παραμένει ένα πρόβλημα αντίστοιχο με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στο εργοτάξιο, προς το παρόν βέβαια, η Liebherr δεν δίστασε να προχωρήσει στη δημιουργία του δικού της σταθμού ανεφοδιασμού με υδρογόνο στο Σάλτσμπουργκ. «Για να σημειώσουμε πρόοδο στην έρευνα για το υδρογόνο, πρέπει να έχουμε πρόσβαση στο υδρογόνο», λέει ο Δρ. Herbert Pfab, Επικεφαλής Τεχνικός Διευθυντής της Liebherr Bischofshofen. «Κατασκευάσαμε αυτό το πρατήριο καυσίμων (στο εργοστάσιο της Liebherr στο Bischofshofen) για να προωθήσουμε περαιτέρω τους στόχους μας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές ρύπων των μηχανημάτων έργου».