Τα αναμφισβήτητα δημοφιλή SUV, που δε λένε να σταματήσουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στο σύνολο της αγοράς, δεν μπορούν να μείνουν έξω από τον χορό του εξηλεκτρισμού που επιβάλλει η περιβαλλοντική πολιτική της ΕΕ – και όχι μόνον. Τη φορά αυτή, ένας κατ’ εξοχήν κατασκευαστής SUV, η Jeep ρίχνει στην αγορά μια σειρά μοντέλων με ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης, το e-Hybrid.
Η αμερικανική εταιρία παρουσιάζει, λοιπόν, ένα νέο υβριδικό σύστημα, με το οποίο προσφέρει μια ακόμα προηγμένη λύση «εξηλεκτρισμένης» αυτοκίνησης. Το νέο σύστημα έρχεται να παραταχθεί δίπλα στο γνωστό πλέον σύστημα 4xe, δηλαδή το Plug-in Hybrid σύστημα της Jeep, το οποίο πάει ήδη μια χαρά στην αγορά, αφού ήδη περισσότερες από το 25% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη να αφορούν εκδόσεις 4xe. Και παρά το γεγονός ότι το e-Hybrid περιλαμβάνει έναν σαφώς μικρότερο ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με το 4xe δίνει τη δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους για μικρά χρονικά διαστήματα, μειώνοντας την κατανάλωση.
e-Hybrid: μια νέα υβριδική επιλογή
Το e-Hybrid βασίζεται σε έναν νέο αποδοτικό 4κυλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου, με ισχύ 130 ίππων και ροπή 240 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Τον εξηλεκτρισμό του συστήματος εξασφαλίζει ένας ηλεκτροκινητήρας 15 kW (20 hp), ο οποίος αποδίδει 55 Nm ροπής (αντιστοιχούν σε 135 Nm στην είσοδο του κιβωτίου), απόδοση που του επιτρέπει να κινεί το όχημα ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας. Το αποτέλεσμα είναι μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% σε σχέση με αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης, κορυφαία αποδοτικότητα και εξαιρετική άνεση.
Η νέα υβριδική τεχνολογία e-Hybrid, επιτρέπει στα Jeep Renegade και Compass να προσφέρουν μια νέα υβριδική επιλογή στην κατηγορία των SUV με κίνηση στους 2 τροχούς, δίνοντας τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά και κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης.
Υβριδική Απόδοση
Ο νέος 4κυλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας είναι εξαρχής σχεδιασμένος για υβριδική χρήση και βελτιστοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσης. Ο κινητήρας λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Miller, ο οποίος βελτιώνει τη θερμική αποδοτικότητα και προσφέρει τη δυνατότητα λειτουργίας με υψηλό λόγο συμπίεσης (12,5:1). Παράλληλα, το σύνολο διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (350 bar). Ο κινητήρας αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ ο εφοδιασμός του με τον ηλεκτροκινητήρα που παίζει επίσης το ρόλο και της μίζας και της γεννήτριας δυναμό BSG (Belt Starter Generator) προσφέρει άμεση και απόλυτα ομαλή ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του συνόλου.
Μια νέα οδηγική εμπειρία με οικολογικό πρόσημο
Το νέο υβριδικό σύστημα προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που χαρακτηρίζεται από την ευελιξία και την άνεση που προσφέρει στον οδηγό, με χαρακτηριστικά που σε ορισμένες φάσεις προσομοιώνουν τη χρήση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος. Έτσι τα εφοδιασμένα με e-Hybrid Jeep Renegade και Compass προσφέρουν
- e-Launch: το αυτοκίνητο ξεκινά μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, όπως για παράδειγμα κατά την εκκίνηση από ένα φανάρι
- Ανάκτηση ενέργειας, μέσω της οποίας το όχημα αποθηκεύει την ενέργεια κατά την επιβράδυνση, είτε όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί το σύστημα πέδησης (Regenerative Braking), είτε όταν απλώς έχει αφήσει το γκάζι (e-Coasting). Στο πλαίσιο της επίτευξης της μέγιστης αποδοτικότητας, τα νέα Renegade και Compass e-Hybrid, χρησιμοποιούν το προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, “Intelligent Brake System”, μέσω του οποίου μεγιστοποιείται η αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας του οχήματος κατά την επιβράδυνση.
- e-Boosting, όπου χάρη στον ηλεκτροκινητήρα αυξάνεται η ροπή που φτάνει στους τροχούς και παράλληλα βελτιστοποιείται ο ρυθμός λειτουργίας του θερμικού κινητήρα.
Οι νέες e-Hybrid εκδόσεις των Renegade και Compass μπορούν να κινηθούν σε αρκετές περιπτώσεις αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, με μηδενικό θόρυβο και μηδενικούς ρύπους ανάλογα και με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Σε αυτή τη φάση μπορούμε επίσης να διακρίνουμε τις λειτουργίες:
e-Creeping: όπου ο ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρει την εξαιρετικά ομαλή αίσθηση εκκίνησης όπως σε ένα αυτόματο αυτοκίνητο με μετατροπέα ροπής. Η λειτουργία είναι δυνατή τόσο στην κίνηση προς τα εμπρός, όσο και στην όπισθεν.
e-Queueing: με το αυτοκίνητο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης το σύστημα δίνει τη δυνατότητα κίνησης στο συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα» αμιγώς ηλεκτρικά.
e-Parking: το οποίο επιτρέπει την ολοκλήρωση των ελιγμών στάθμευσης αμιγώς ηλεκτρικά για απόλυτη ησυχία και ομαλή λειτουργία.
Η αποδοτικότητα ξεκινά από τα 25.800 ευρώ
Το νέο υβριδικό σύστημα e-Hybrid είναι διαθέσιμο στα Renegade και Compass σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Longitude, Limited, S και Upland (ειδική σειρά). Οι τιμές των εκδόσεων e-Hybrid ξεκινούν από τις 25.800 ευρώ (Renegade) και 31.100 ευρώ (Compass), ενώ όπως όλα τα μοντέλα της Jeep καλύπτονται από 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας. Όπως και στην περίπτωση των εκδόσεων 4xe, όλα τα Jeep Renegade και Compass e-Hybrid κινούνται χωρίς περιορισμούς στο Δακτύλιο.