Υψηλή δυναμική εξέλιξης μέσω της τεχνολογικής δεκτικότητας, της ισχυρής προϊοντικής γκάμας και της NEUE KLASSE: Το BMW Group ξεκινά το οικονομικό έτος 2025 με σαφή δέσμευση για ανάπτυξη – με μία προγραμματισμένη μικρή αύξηση στους όγκους πωλήσεων, μείωση των επενδύσεων και ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές.
«Αυτό που ανέκαθεν χαρακτηρίζει το BMW Group είναι η ικανότητά μας να διατηρούμε την πορεία μας, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες. Είμαστε ξεκάθαρα προσανατολισμένοι σε δύο βασικούς τομείς - τις βραχυπρόθεσμες επιδόσεις μας και την μακροπρόθεσμη προοπτική μας», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, την Παρασκευή. «Με την NEUE KLASSE, προχωρούμε στην υλοποίηση του μεγαλύτερου project στην ιστορία της εταιρείας μας που είναι επικεντρωμένο στο μέλλον, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνουμε ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές».
Στο τέλος του τρέχοντος έτους, το πρώτο μοντέλο παραγωγής της NEUE KLASSE, η νέα BMW iX3, θα δώσει το έναυσμα για μια πρωτοφανή επέλαση νέων μοντέλων: Το BMW Group προγραμματίζει την κυκλοφορία περισσότερων από 40 νέων και ανανεωμένων μοντέλων στην αγορά μέχρι το 2027, καλύπτοντας όλες τις παραλλαγές συστημάτων μετάδοσης κίνησης και όλες τις κατηγορίες. Το κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι θα διαθέτουν συστάδες μελλοντικών τεχνολογιών, που θα επεκταθούν σταδιακά σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο με το λανσάρισμα της NEUE KLASSE.
«Πραγματοποιούμε ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός με τις νέες μας συστάδες τεχνολογιών – επιτυγχάνοντας μέγιστη επεκτασιμότητα, αυξάνοντας το επίπεδο καινοτομίας και προσφέροντας περισσότερα οφέλη στους πελάτες μας. Δεν κάνουμε διακρίσεις μεταξύ κατηγοριών ή τεχνολογιών μετάδοσης κίνησης - προσφέρουμε σε κάθε πελάτη την τελευταία λέξη της τεχνολογίας» δήλωσε ο Zipse.
Συνεπής εφαρμογή της στρατηγικής
Το 2024, το BMW Group προχώρησε σε εκτεταμένες επενδύσεις σε καινοτόμες τεχνολογίες, στη γκάμα μοντέλων του και στις εγκαταστάσεις παραγωγής του σε όλο τον κόσμο. Θα υπάρξει μείωση των δαπανών φέτος, σε σύγκριση με το προγραμματισμένο ανώτατο όριο στις δαπάνες για Έρευνα & Εξέλιξη και στις κεφαλαιακές δαπάνες του περασμένου έτους. Με βάση αυτό, η εταιρεία στοχεύει σε κέρδη προ φόρων στο επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς – παρά τους αυξημένους δασμούς.
«Ποτέ άλλοτε στην ιστορία της BMW δεν έχουμε επενδύσει τόσο εκτεταμένα στο μέλλον μας. Οι επενδύσεις έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο το 2024, όπως είχε προγραμματιστεί. Αυτό υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα της στρατηγικής μας και τη συνεπή εφαρμογή της», δήλωσε ο Walter Mertl, μέλος του Δ.Σ., αρμόδιος για τα Οικονομικά.
Η τεχνολογική δεκτικότητα ως στρατηγικός παράγοντας επιτυχίας στον παγκόσμιο ανταγωνισμό
Η ποικιλία των προϊόντων του BMW Group παραμένει ένας από τους κύριους παράγοντες της επιτυχίας του: Η εταιρεία είναι έτοιμη να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών της σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο τώρα όσο και στο μέλλον. Διαθέτει ένα εκτενές χαρτοφυλάκιο συστημάτων μετάδοσης κίνησης, που περιλαμβάνει κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία και, από το 2028, ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Οι πολύ αποδοτικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης, που παραμένουν περιζήτητοι σε παγκόσμιο επίπεδο, θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Μόνο πέρυσι, η εταιρεία παρουσίασε περισσότερα από 15 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όλοι οι κινητήρες έχουν εγκριθεί για χρήση υψηλότερων ποσοστών ανανεώσιμων καυσίμων εδώ και χρόνια. Τα καύσιμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε CO2 αποτελούν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα του υφιστάμενου στόλου των 250 εκατομμυρίων και πλέον οχημάτων στην Ευρώπη, συνεισφέροντας σημαντικά στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τον τομέα μεταφορών.
Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) παραμένουν ο κύριος μοχλός ανάπτυξης του BMW Group. Η ευρεία γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας περιλαμβάνει πάνω από 15 επιλογές σε όλες τις μάρκες της. Αυτό σημαίνει ότι το BMW Group προσφέρει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε όλες τις βασικές κατηγορίες του. Το 2024, το BMW Group σημείωσε σημαντική αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις BEV, φτάνοντας τις 426.536 μονάδες (+13,5%), με το μερίδιο πωλήσεων να ξεπερνά το 17%. Στην MINI, περίπου το ένα στα τέσσερα οχήματα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ στη Rolls-Royce είναι ήδη το ένα στα τρία.
Τα plug - in υβριδικά οχήματα ( PHEV ) παραμένουν κεντρικό στοιχείο της φιλοσοφίας τεχνολογικής δεκτικότητας του BMW Group και του εξηλεκτρισμού της γκάμας μοντέλων του. Τα προηγμένα μοντέλα BMW PHEV προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα, γεγονός που τα καθιστά κατάλληλα για πολλές από τις συνήθεις μετακινήσεις και συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2. Συνολικά, το BMW Group παρέδωσε σχεδόν 600.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα στους πελάτες του το 2024, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών (PHEV και BEV). Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν ένα στα τέσσερα οχήματα που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτροκίνητο.
Οι παραδόσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων φτάνουν σε νέο ιστορικό υψηλό – αξιοσημείωτα ορόσημα το 2025
Η εταιρεία θα επιτύχει δύο σημαντικά ορόσημα το 2025: πρώτον, την κυκλοφορία 3 εκατομμυρίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους δρόμους από το λανσάρισμα των BMW i3 και BMW i8, και δεύτερον 1,5 εκατομμύριο παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στους πελάτες.
Η μείωση των εκπομπών CO2 του νέου στόλου οχημάτων επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα της τεχνολογικής δεκτικότητας: Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, το BMW Group κατάφερε το 2024 να μειώσει τις εκπομπές του στόλου του στην ΕΕ κάτω από 100 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (WLTP) για πρώτη φορά.
Το πρώτο όχημα παραγωγής με υδρογόνο θα κυκλοφορήσει το 2028
Το 2028, το BMW Group θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής πολυτελών μοντέλων παγκοσμίως που λανσάρει ένα όχημα κυψελών καυσίμου μαζικής παραγωγής, προσφέροντας στους πελάτες του μια επιπλέον επιλογή συστήματος κίνησης χωρίς εκπομπές ρύπων. Για τον σκοπό αυτό, το BMW Group θα ενισχύει τη συνεργασία του με την Toyota Motor Corporation: Οι δύο εταίροι θα συνεργαστούν πάνω στην εξέλιξη του συστήματος κίνησης για επιβατικά αυτοκίνητα, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί με κατάλληλο τρόπο που θα είναι ειδικά προσαρμοσμένος σε κάθε μάρκα, στα αντίστοιχα μοντέλα των δύο κατασκευαστών. Το μοντέλο αυτό της BMW θα ενσωματωθεί ομαλά στο χαρτοφυλάκιο της μάρκας, όπου θα είναι διαθέσιμο μαζί με άλλες επιλογές συστημάτων κίνησης.
Η NEUE KLASSE θέτει τα θεμέλια – Η BMW iX 3 θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής.
Η μαζική παραγωγή της NEUE KLASSE θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής αυτής της νέας γενιάς μοντέλων της BMW θα ονομάζεται BMW iX 3. Η παραγωγή του εν λόγω SAV, που είχε προαναγγελθεί πέρυσι μέσω της BMW Vision Neue Klasse X, θα ξεκινήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους στο εργοστάσιο του Debrecen (Ουγγαρία). Αυτό είναι το πρώτο εργοστάσιο στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group που θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Από τα τέλη του 2024, κατασκευάζει οχήματα προ-παραγωγής για δοκιμές.
Με την BMW iX3 ξεκινά μία περίοδος με αλλεπάλληλα λανσαρίσματα μοντέλων μέχρι το 2027: Σύντομα θα ακολουθήσουν περισσότερα από 40 νέα μοντέλα με διάφορες παραλλαγές συστημάτων κίνησης, συμπεριλαμβανομένου ενός σπορ sedan που είναι κεντρικό στοιχείο της μάρκας BMW, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2026.
Με το λανσάρισμα της BMW iX3, οι νέες συστάδες τεχνολογιών θα ενσωματωθούν επίσης σε όλη τη γκάμα προϊόντων BMW που βασίζεται στην καθιερωμένη αρθρωτή πλατφόρμα.
Με αυτή την εξέλιξη, το BMW Group έχει επιτύχει ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο καινοτομίας: Πολλές πατέντες έχουν κατοχυρωθεί με επιτυχία, όπως αυτές που αφορούν εξαρτήματα ηλεκτροκινητήρων, τεχνολογίες οθονών και λειτουργίες ελέγχου δυναμικής οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα μελλοντικά μοντέλα BMW θα επωφεληθούν από τις καινοτομίες της NEUE KLASSE, καθώς και από τη νέα σχεδιαστική γλώσσα.