Το να έχεις την ευκαιρία να οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο 619 ίππων - πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για πλήρως ηλεκτρικό όχημα - δεν είναι κάτι που σου συμβαίνει κάθε μέρα. Ακόμα και αν είσαι δημοσιογράφος του ειδικού τύπου. Αξιοποιώντας λοιπόν την ευκαιρία που μας έδωσε η BMW Group Hellas, βρεθήκαμε στο τιμόνι της νέας BMW iX M60, της τρίτης και ισχυρότερης έκδοσης του νέου SUV της εταιρίας - που είναι ταυτοχρόνως και το πρώτο μοντέλο της σειράς «M» που σχεδιάστηκε εξ’ αρχής ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα. Ένα εντυπωσιακό σε όγκο και design (αν και για το δεύτερο κάποιοι εκφράζουν ορισμένες επιφυλάξεις) αυτοκίνητο που, θέλοντας και μη, σε προκαλεί να το οδηγήσεις.
Μετά την είσοδο, λοιπόν, στο επίσης εντυπωσιακό εσωτερικό, πατάς το κουμπί start/stop και με τη συνοδεία χαρακτηριστικού ήχου-μουσικής βλέπεις να ζωντανεύουν μπροστά σου δύο τεράστιες οθόνες, από τις οποίες η μία αντιστοιχεί στον πίνακα οργάνων και η άλλη στο χειρισμό του infotainment και των άλλων ρυθμίσεων του αυτοκινήτου. Και πριν καλά-καλά το καταλάβεις έχεις βρεθεί να απαιτείται από το κινητό σου η σύνδεση - εύκολα και γρήγορα - με το σύστημα επικοινωνίας του αυτοκινήτου.
Στους πρώτους ελιγμούς για την έξοδο από το γκαράζ έχεις ήδη βρεθεί αντιμέτωπος με το υψηλής ανάλυσης σύστημα καμερών που διαθέτει η BMW iX M60 και οι οποίες σε διευκολύνουν αφάνταστα να διαχειριστείς τον όγκο του αυτοκινήτου - που μόνο μικρός δεν είναι (Μήκος / Πλάτος / Ύψος: 4.953 / 1.967 / 1.696 mm).
Στο τιμόνι του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ένα από τα πρώτα πράγματα που ανακαλύπτεις είναι η ύπαρξη μιας πολύ ενδιαφέρουσας θέσης για το κινητό που στο κρατάει όρθιο ώστε να βλέπεις το μεγαλύτερο μέρος των ενδείξεων του. Λεπτομέρεια θα πείτε αλλά διευκολύνει όσο δεν φαντάζεστε. Τηρουμένων των αναλογιών θα λέγαμε ότι η διαρρύθμιση και το design του σαλονιού, αλλά και οι επιλογές των υλικών, σε αρκετά σημεία παραπέμπουν στο πρωτοποριακό για την εποχή του BMW i3. Ενώ και στον τομέα της πρακτικότητας έχουμε αρκετά θετικά σχόλια να κάνουμε με το «σύστημα» της να καταφέρνει να δημιουργήσει μία αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης, καθώς υπάρχει κενός χώρος (όπου μπορεί κάνεις να απλώσει και… τα πόδια του) μεταξύ ταμπλό και κονσόλας.
Αρκετά βολικό θα χαρακτηρίζαμε επίσης και τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων – και το δικό του, σημαντικότατο ρόλο σε αυτό παίζει σίγουρα ο μεγάλος περιστροφικός διακόπτης στην κονσόλα – το περίφημο i-Drive της BMW. Τα «άπειρα» εικονίδια στη μεγάλη οθόνη αφής, που θυμίζουν τα εικονίδια των εφαρμογών του κινητού μας τηλεφώνου, αναπόφευκτα σου δημιουργούν ένα άγχος μέχρι να καταφέρεις να εντοπίσεις αυτό που θέλεις. Αυτό όμως είναι κάτι που για τον μόνιμο κάτοχο ενός αυτοκινήτου είναι υπόθεση συνήθειας, οπότε δεν μπορείς να το θεωρήσεις αδυναμία. Ενώ από την άλλη πλευρά, είναι εντυπωσιακό το τι δυνατότητες προσφέρονται στον χρήστη - και δεν συζητάμε βέβαια μόνο για το Android Auto και το Apple Carplay…
Εν κινήσει, τώρα, η πρώτη έκπληξη έρχεται όταν αποφασίσεις να πατήσεις αποφασιστικά το γκάζι. Διότι τότε η εντυπωσιακή επιτάχυνση που οπωσδήποτε αναμένεις με βάση το χαρακτηριστικό λογότυπο «M» που κοσμεί γύρω-γύρω την πιο γρήγορη εκδοχή της BMW iX συνοδεύεται και από έναν ήχο που παραπέμπει σε κινητήρα εσωτερικής καύσης (!) - γιατί όπως είναι γνωστόν το αίμα νερό δεν γίνεται και κάποια πράγματα τελικά φαίνεται πως τα έχουμε ανάγκη, ιδιαιτέρως όταν οδηγούμε αυτοκίνητα επιδόσεων. Σημειώστε πάντως ότι υπάρχει η δυνατότητα της απενεργοποίησης του συγκεκριμένου ήχου – για τους λάτρεις της απόλυτης ησυχίας.
Το άλλο που δεν περιμένεις - και αποτελεί οπωσδήποτε μία ευχάριστη έκπληξη - είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο με σαφώς σπορ προσανατολισμό να έχει τηρουμένων των αναλογιών τόσο άνετη ανάρτηση. Μια ανάρτηση που είναι ρυθμιζόμενη και συμβάλλει στη δημιουργία αυτό που λέμε «ποιότητα κύλισης» την οποία δικαιούται - ή μάλλον υποχρεούται - να προσφέρει μία BMW.
Το αυτοκίνητο επιταχύνει ιδιαίτερα γρήγορα ενώ το προσαρμοζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας λειτουργεί μέχρι ενός ορισμένου σημείου με αποτελεσματικό τρόπο - θα λέγαμε ότι είναι πολύ πιο αποδοτικό σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης, όπου επιβραδύνει το αυτοκίνητο ή το αφήνει να ρολάρει. Όμως όταν θέλεις να κινηθείς πιο γρήγορα και χρειάζεσαι το λεγόμενο φρενάρισμα με τον κινητήρα έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις το “B” στον επιλογέα του συστήματος κίνησης, για να έχεις κάτι σαν αυτό που λέγεται i-pedal, όπου δεν χρειάζεται να πατήσεις φρένο γιατί η επιβράδυνση είναι πια στο μάξιμουμ.
Βεβαίως υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής λειτουργίας οδήγησης (drive mode: Individual, Sport, Efficient – και η μετάφραση είναι μάλλον περιττή…).
Όταν θελήσεις, τώρα, να δεις μέχρι ποιου σημείου «κρατάει» το αυτοκίνητο διαπιστώνεις ότι κάποια στιγμή θα αρχίσει να σε προειδοποιεί με τον χαρακτηριστικό ήχο των ελαστικών. Σε γενικές γραμμές η BMW iX M60 έχει μία ουδέτερη συμπεριφορά λόγω και της ύπαρξης των δύο κινητήρων. Ωστόσο δεν πρέπει κανείς να ξεχνιέται γιατί τα χιλιόμετρα «μαζεύονται» πολύ γρήγορα και είναι εύκολο να φτάσεις σε μια στροφή με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή που νομίζεις – και ακόμα και τα δυνατά φρένα της BMW iX M60 δεν μπορούν να τα βάλουν με τους νόμους της φυσικής.
Και εκεί που νόμιζες ότι επιταχύνεις γρήγορα, με επιλεγμένο το “Individual” όταν αλλάξεις σε “Sport” διαπιστώνεις ότι η BMW που οδηγείς μεταμορφώνεται, αφού πέραν του γεγονότος ότι ο ήχος γίνεται πολύ πιο «επιθετικός», η απόκριση στο γκάζι από άμεση γίνεται ακαριαία – και η επιτάχυνση εξαιρετικά έντονη. Κάπως έτσι – και αξιοποιώντας τη δυνατότητα στιγμιαίας αύξησης της ροπής - η BMW iX M60 είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη (με «κόφτη») τελική ταχύτητα των 250 km/h. Ενώ η θεωρητική αυτονομία της BMW iX M60 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP φτάνει τα 566 χιλιόμετρα.
Όπως είπαμε και στην αρχή, η BMW iX M60 απευθύνεται σε ειδικό κοινό. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το ότι η προτεινόμενη λιανική τιμή του πολύ πλούσιου αυτοκινήτου που οδηγήσαμε ξεκινά από 142.300 ευρώ. Αλλά και με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε επίπεδο επιδόσεων που απαιτούν οδηγούς και με γνώση, και με σύνεση.