Ένα ηλεκτρικό Lexus με τιμόνι αεροπλάνου και όχι μόνο…

Ένα ηλεκτρικό Lexus με τιμόνι αεροπλάνου και όχι μόνο…

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρεμιέρας του νέου premium ηλεκτρικού SUV RZ που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Forum Kenshiki στις Βρυξέλλες, η Lexus αποκάλυψε ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο θα παρουσιαστούν δύο σημαντικές καινοτομίες: το σύστημα steer by wire και το Interactive Manual Drive, με το τελευταίο να βασίζεται σε ένα λογισμικό που αναπαράγει την εμπειρία των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων.

Το νέο Lexus RZ θα λανσαριστεί στην Ευρώπη από το φθινόπωρο του 2025, όντας ένα από τα τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα λανσάρει η premium ιαπωνική μάρκα μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Το νέο ηλεκτρικό RZ παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Forum Kenshiki της Toyota στις Βρυξέλλες, έχοντας αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς. Είναι το πρώτο μοντέλο που προσφέρει το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus, όπου δεν υπάρχει η κλασσική μηχανική «κολώνα» τιμονιού. Έτσι, το άμεσης μετάδοσης σύστημα διεύθυνσης δε συνδέεται μηχανικά με το τιμόνι, αλλά μόνο μέσω ηλεκτρικών καλωδίων και ηλεκτρονικών σημάτων, παρέχοντας εύκολο, ομαλό και διαισθητικό έλεγχο με δυνατότητα εύρους γωνίας διεύθυνσης περιστροφής περίπου 200 μοίρες από τέρμα σε τέρμα.

Ντεμπούτο στο νέο RZ κάνει επίσης το Interactive Manual Drive της Lexus. Πρόκειται για ένα σύστημα χειροκίνητης αλλαγής εικονικών ταχυτήτων. Αυτό θα είναι διαθέσιμο στο RZ 550e F SPORT, το μοντέλο ναυαρχίδα υψηλών επιδόσεων της νέας γκάμας. Ο οδηγός θα χρησιμοποιεί τα paddles σαν να χειρίζεται ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος τετρακίνησης.

Η Lexus έχει προχωρήσει επίσης σε βελτιώσεις του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης DIRECT4, όπου το πίσω eAxle προσφέρει πλέον ισχύ συγκρίσιμη με αυτήν του εμπρόσθιου, ενώ υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή ισχύος εμπρός/πίσω, κάτι που σύμφωνα με τη Lexus ενισχύει τη σταθερότητα και την πρόσφυση, προσφέροντας παράλληλα υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης στον οδηγό.

Η πλήρης αναθεώρηση του συστήματος ηλεκτροκίνησης του RZ περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη χωρητικότητα 77,0 kWh, η οποία αυξάνει την αυτονομία κατά επιπλέον 100 χιλιόμετρα (ανάλογα με το μοντέλο και την τελική πιστοποίηση). Επιπλέον, η νέα λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας και ο ισχυρότερος ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW θα συμβάλλουν στη μείωση του χρόνου φόρτισης.

Η Lexus ήταν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024, σημειώνοντας νέο ρεκόρ πωλήσεων με αύξηση έως και 20% σε σύγκριση με το σύνολο του προηγούμενου έτους. Ξεπερνώντας τις 88.000 πωλήσεις, η Lexus εξασφάλισε μερίδιο αγοράς 2,5% - το μεγαλύτερο που έχει καταγράψει η Lexus μέχρι σήμερα.

Βασικοί συντελεστές αυτής της επιτυχίας ήταν το νέο compact crossover LBX, το οποίο πούλησε σχεδόν 24.000 μονάδες το 2024, τα plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV), που αντιπροσώπευαν το 20% των συνολικών πωλήσεων, καθώς και τα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία, τα οποία διπλασίασαν τον όγκο των πωλήσεών τους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι ισχυρές επιδόσεις στην Ευρώπη συνέβαλαν σημαντικά στην επίτευξη νέου ρεκόρ παγκόσμιων πωλήσεων για τη μάρκα, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 3,3%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 850.000 οχήματα. Η δυναμική των πωλήσεων συνεχίστηκε και το 2025, με τα αποτελέσματα των δύο πρώτων μηνών να δείχνουν ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν και πάλι κατά περισσότερο από 20%.