Ένα καινούριο ηλεκτρικό κάτω από 17.000 ευρώ

Ένα καινούριο ηλεκτρικό κάτω από 17.000 ευρώ

Προφανώς, ένα καινούριο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λανσάρεται στην αγορά με τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα 16.973 ευρώ (έστω και με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά – κανονική τιμή 22.390 ευρώ) είναι αναπόφευκτο να τραβήξει την προσοχή του υποψήφιου αγοραστή, ακόμα και αν δεν είναι λάτρης της ηλεκτροκίνησης. Γιατί βλέπετε, με αυτά τα χρήματα είναι ελάχιστα πλέον τα μοντέλα (συμβατικά και ηλεκτρικά) που μπορεί να αποκτήσει κανείς – και αυτά είναι αυτοκίνητα των μικρότερων κατηγοριών (μίνι και σουπερμίνι) που κατά κανόνα προορίζονται περισσότερο για αστική και περιαστική χρήση και πολύ λιγότερο για ταξίδια. Με βάση λοιπόν το ότι το Hyundai Inster, περί ου ο λόγος, είναι ένα μικρό αυτοκίνητο για τέτοια χρήση, το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας» των ηλεκτρικών οχημάτων επηρεάζει πολύ λιγότερο την απόφαση του υποψήφιου αγοραστή.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: το νέο Hyundai Inster έρχεται να τοποθετηθεί μεταξύ των κατηγοριών A και Β (θα λέγαμε δηλαδή μεταξύ μοντέλων όπως τα Fiat 500 και Toyota Aygo X από τη μια, και Peugeot 208 και Volkswagen Polo από την άλλη, έχοντας μήκος 3.825 mm, πλάτος 1.610 mm, ύψος 1.575 mm και μεταξόνιο 2.580 mm, στοιχεία που του επιτρέπουν να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, στο οποίο χωρούν με χαρακτηριστική άνεση τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικες. Ενώ παράλληλα υπάρχει και ένα αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 280 λίτρων, η οποία όμως μπορεί να αυξηθεί στα 351 λίτρα, σύροντας τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός. Ενώ με όλα τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, ο όγκος φόρτσης φτάνει τα 1.059 λίτρα, κάτι που καθιστά το μικρό Hyundai ιδανικό για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.

Παράλληλα το νέο μοντέλο διαθέτει και το προσόν της σχετικά αυξημένης απόστασης από το έδαφος, που του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με άνεση εκτός ασφάλτου, αντιμετωπίζοντας παράλληλα και τις κακοτοπιές τις ελληνικής ασφάλτου.

Και το ενδιαφέρον στην περίπτωση του Inster δεν είναι μόνο ότι προσφέρει αναμφισβήτητη ευελιξία και απρόσμενα μεγάλους χώρους, με βάση τις εξωτερικές του διαστάσεις, αλλά και υψηλή ποιότητα κατασκευής την οποία ο οδηγός δεν αργεί να αντιληφθεί – και υπεύθυνη για αυτό είναι η αίσθηση της δεμένης κατασκευής που αποπνέει το αυτοκίνητο. Μια πρώτη γεύση, άλλωστε, αυτής της ποιότητας είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε και εμείς πραγματοποιώντας το σχετικό test drive διαπιστώνοντας επίσης ότι το νέο Hyundai διαθέτει επίσης και πολύ ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά. 

Το Inster προσφέρεται με την επιλογή δύο μπαταριών: standard range/42 kWh για αυτονομία 327 χλμ. και long range/49 kWh για 370 χλμ. αυτονομίας (συνδυασμένος κύκλος WLTP και στις δύο περιπτώσεις) που θεωρείται παραπάνω από αρκετή για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται κυρίως για αστική και περιαστική χρήση. Πολύ περισσότερο που στον αστικό κύκλο η αυτονομία αυξάνεται στα 473 και 518 χλμ. αντίστοιχα. Σημειώστε ότι το standard range συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 97 ίππων (0-100 km/h σε 11,7’’, τελική ταχύτητα 140 km/h), ενώ το long range με κινητήρα 115 ίππων (0-100 km/h σε 10,6’’, ταχύτητα 150 km/h).

Σημειώστε ότι το Inster διαθέτει και ενδιαφέρουσες δυνατότητες φόρτισης, αφού με σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC ≥120 kW μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία του από το 10 έως το 80% σε περίπου 30 λεπτά. Ενώ για τη φόρτιση στο σπίτι, ο ενσωματωμένος στο όχημα φορτιστής 11 kW επιτρέπει την απλοποιημένη φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας, σε 4 ώρες για τη μπαταρία των 42 kWh και 4 ώρες & 35’ για τη μπαταρία των 49 kWh. Το Inster προσφέρει επίσης ένα προαιρετικό σύστημα Vehicle-to-Load (V2L), το οποίο επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές χρησιμοποιώντας την μπαταρία του αυτοκινήτου. 

Το νέο Inster προσφέρεται σε τέσσερις πλούσια εξοπλισμένες με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά για το Standard Range από τα 16.973 ευρώ και από τα 18.972 ευρώ για το Long Range (με την κρατική επιδότηση). Στην τιμή αυτή έχει συνυπολογιστεί επίσης και το Green Bonus της Hyundai, που φτάνει τα 2.600 ευρώ, καθώς η αντιπροσωπεία θέλει να κάνει όσο το δυνατόν πιο δελεαστικό το νέο μοντέλο.

Το ενδιαφέρον είναι ότι ο παραπάνω τιμοκατάλογος συνδυάζεται με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 10,25 ιντσών και ένα σύστημα πλοήγησης με οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ προσφέρεται επίσης συνδεσιμότητα υψηλού επιπέδου, με το Hyundai Digital Key 2 Touch με τεχνολογία NFC – για παράδειγμα - να επιτρέπει στους οδηγούς να ξεκλειδώνουν και να εκκινούν το όχημά τους με ευκολία χρησιμοποιώντας το smartphone τους. 

Ενώ δεν λείπει και η “Smart Sense”, η ολοκληρωμένη σουίτα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) της Hyundai. Εδώ, μεταξύ άλλων, συναντάμε το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist ή FCA) που μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist ή LKA), το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) που χρησιμοποιεί τα δεδομένα της κάμερας και της πλοήγησης για να αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας, την Προειδοποίηση Προσοχής Οδηγού (Driver Attention Warning ή DAW) που παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού για σημάδια απροσεξίας ή υπνηλίας, το σύστημα υποβοήθησης υψηλής δέσμης φώτων (High Beam Assist ή HBA) που εναλλάσσει αυτόματα μεταξύ υψηλής και χαμηλής δέσμης, η κάμερα στην καμπίνα (In-Cabin Camera ή ICC) κλπ.