Πολλά υποσχόμενη τεχνολογία η επαυξημένη πραγματικότητα καθώς έχει ένα απίστευτα ευρύ πεδίο εφαρμογών στην αυτοκινητοβιομηχανία, εντός και εκτός αυτοκινήτου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το BMW Group δηλώνει ότι βρήκε τον τρόπο αξιοποιώντας την AR, στις εγκαταστάσεις του Pilot Plant στο Μόναχο, να εξοικονομεί μέχρι και 12 μήνες κατά την αξιολόγηση εξαρτημάτων οχημάτων, επιτυγχάνοντας επίσης την επιτάχυνση της επαλήθευσης των διαδικασιών συναρμολόγησης και την ευκολότερη προσαρμογή τους στη μαζική παραγωγή.
Τί είναι το Pilot Plant» του BMW Group
Μόνο μικρή εγκατάσταση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το “Pilot Plant” του BMW Group, το οποίο έχει συνολική έκταση 100.000 m2, βρίσκεται στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας στο Μόναχο, βόρεια τις πόλης, και έχει στη διάθεσή του 850 ειδικούς συνεργάτες, που απασχολούνται σε 6 project εξέλιξης οχημάτων ταυτόχρονα. Όπως τα εργοστάσια μαζικής παραγωγής, το Pilot Plant μπορεί να συναρμολογεί πρωτότυπα με ηλεκτροκινητήρες ή κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αποτελώντας, κατά κάποιον τρόπο, τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των τμημάτων εξέλιξης και παραγωγής, επιτρέπει τη βελτίωση τόσο των προϊόντων όσο και των διαδικασιών συναρμολόγησης, εν όψει της προετοιμασίας τους για χρήση στη μαζική παραγωγή. Το Pilot Plant διαθέτει τμήμα αμαξωμάτων, συναρμολόγησης, πρωτοτυποίησης και κατασκευής πρωτοτύπων (concept cars) καθώς και ένα Κέντρο Προσθετικής Κατασκευής (Additive Manufacturing Centre).
Οπτικοποιώντας τα πρωτότυπα σε 3D
Στο Pilot Plant του Μονάχου, λοιπόν, ειδικά γυαλιά AR επιτρέπουν, για παράδειγμα, την υπέρθεση γεωμετρικών σχημάτων και ανάλογης κλίμακας ολογραμμάτων από τρισδιάστατα μοντέλα στο αμάξωμα ενός αυτοκινήτου.
Ο Michael Schneider, επικεφαλής του τμήματος Ολοκληρωμένου Οχήματος (Complete Vehicle) στο Pilot Plant δήλωσε ότι: «Τα γυαλιά AR και τα δεδομένα CAD μας επιτρέπουν να διαπιστώνουμε πολύ πιο γρήγορα εάν ο εργαζόμενος στην παραγωγή θα μπορεί να τοποθετεί το εξάρτημα σωστά στη μετέπειτα φάση της μαζικής παραγωγής. Με αυτό τον τρόπο, χρειαζόμαστε πολύ λιγότερες δοκιμές».
Βασικό σημείο στην όλη διαδικασία είναι η οπτικοποίηση των υποσυστημάτων των αυτοκινήτων, με τη βοήθεια αρχείων CAD από μία διαδικτυακή βάση δεδομένων, σε μία πλατφόρμα συνδεδεμένη με το σύστημα διαχείρισης προϊοντικών δεδομένων του BMW Group. Τα οπτικοποιημένα εξαρτήματα «μεταφέρονται» στη συνέχεια στα γυαλιά AR, με τα οποία οι ειδικοί μπορούν, στη συνέχεια, να αναπαράγουν τα δεδομένα σε 3D μορφή, στο αρχικό τους μέγεθος, σε ρεαλιστικό περιβάλλον. Η διαδικασία ελέγχεται χειροκίνητα, επιτρέποντας την άμεση διάδραση.
Με την εφαρμογή AR, μία απλή κίνηση του χεριού είναι αρκετή για να τροποποιηθεί όχι μόνο το μέγεθος αλλά και η θέση και η γωνία των εξαρτημάτων. Επιπλέον, οι ειδικοί επιστήμονες μπορούν να δημιουργήσουν εγκάρσιες τομές για να έχουν μία εικόνα από την εσωτερική δομή του οχήματος. Ενώ ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η συνεργατική εργασία: άνθρωποι σε διαφορετικές τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο μπορούν τώρα μέσω του προγράμματος πολλαπλών χρηστών να συνεργάζονται, να αξιολογούν σχέδια και πρωτότυπα μαζί, ακόμα και να αναγνωρίζουν σφάλματα.
Το δίκτυο παραγωγής του BMW Group
Το 2019 ήταν μία ακόμα καλή χρονιά για το BMW Group, καθώς με την κατασκευή 2.564.025 οχημάτων - από τα οποία το ένα εκατομμύριο βγήκε από εργοστάσια εγκατεστημένα στη Γερμανία - για τις μάρκες BMW, MINI και Rolls-Royce, πέτυχε νέο ρεκόρ παραγωγής, όλων των εποχών. Η μερίδα του λέοντος στην παραγωγή αυτή ανήκει στην BMW, καθώς το δικό της σήμα έφεραν 2.205.841 οχήματα, τα 325.729 ήταν MINI, ενώ – για ευνότητους λόγους – μόλις 5.455 ήταν Rolls-Royce.
Το δίκτυο παραγωγής του BMW Group χρησιμοποιεί μία σειρά καινοτόμων ψηφιακών και Industry 4.0 (IoT) τεχνολογιών, μεταξύ των οποίων η εικονική πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και οι εφαρμογές 3D εκτύπωσης. Τυποποιημένες διαδικασίες και δομές σε όλο το σύστημα παραγωγής διασφαλίζουν σταθερή ανώτερη ποιότητα και επιτρέπουν ένα υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης.
*Τί είναι η επαυξημένη πραγματικότητα
Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) είναι μια διαδραστική εμπειρία ενός πραγματικού περιβάλλοντος, στην οποία τα αντικείμενα που βρίσκονται στον πραγματικό κόσμο "ενισχύονται" από πληροφορίες που δημιουργούνται από ηλεκτρονικό υπολογιστή και γίνονται αντιληπτές από τον χρήστη με πολλαπλές αισθητηριακές μεθόδους (οπτικές, ακουστικές, απτικές, σωματοαισθητικές και οσφρητικές).
Η AR μπορεί να οριστεί ως ένα σύστημα που πληροί τρία βασικά χαρακτηριστικά: έναν συνδυασμό πραγματικών και εικονικών κόσμων, αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο και ακριβή τρισδιάστατη καταχώρηση εικονικών και πραγματικών αντικειμένων.
Οι επικαλυπτόμενες αισθητηριακές πληροφορίες μπορεί να είναι "κατασκευαστικές" (δηλαδή να είναι πρόσθετες στο φυσικό περιβάλλον) ή "καταστροφικές" (να καλύπτουν το φυσικό περιβάλλον). Αυτή η εμπειρία είναι άρρηκτα συνυφασμένη με τον φυσικό κόσμο έτσι ώστε να θεωρείται ως μια συναρπαστική πτυχή του πραγματικού περιβάλλοντος.
Προκειμένου δεν να διαχωρίσουμε την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) από την εικονική πραγματικότητα (Virtual Reallity - VR) πρέπει να πούμε ότι η πρώτη μεταβάλλει τη συνεχή αντίληψη κάποιου για ένα πραγματικό περιβάλλον, ενώ η δεύτερη αντικαθιστά πλήρως το πραγματικό περιβάλλον του χρήστη με ένα προσομοιωμένο.
(πληροφορίες για την AR, από την Wikipedia)