Δεν είναι η πρώτη φορά που η Hyundai παρουσιάζει ένα όχημα απόλυτης κινητικότητας - Ultimate Mobility Vehicle (UMV). Μετά το αυτοκίνητο που «περπατάει», το πρωτότυπο Hyundai Elevate που είχαμε δει στην έκθεση καταναλωτικών προϊόντων στο Λας Βέγκας (Consumer Electronic Show - CES 2019), η κορεατική εταιρεία επανέρχεται με το TIGER: Transforming Intelligent Ground Excursion Robot.
Έχουμε λοιπόν εκ των πραγμάτων τη δημιουργία μιας γκάμας από concept cars, με κοινό τους στοιχείο ότι εκτός από τροχούς διαθέτουν και σκέλη (πόδια). Ενώ το TIGER διαθέτει το επιπλέον χαρακτηριστικό ότι κινείται χωρίς οδηγό – είναι δηλαδή ένα ρομποτικό όχημα, που έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει διάφορους τύπους φορτίου, στις πιο αντίξοες, από πλευράς εδάφους, συνθήκες
Το TIGER διαθέτει τέτοιες δυνατότητες που του επιτρέπουν να λειτουργεί ως κινητή πλατφόρμα επιστημονικής εξερεύνησης σε ακραίες, απομακρυσμένες τοποθεσίες. Βασισμένο σε μια αρχιτεκτονική αρθρωτής πλατφόρμας, διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα μετακίνησης «ποδιών» και τροχών, κατευθυντικό έλεγχο 360 μοιρών και μια σειρά αισθητήρων για απομακρυσμένη παρατήρηση. Το TIGER μπορεί επίσης να συνδεθεί με μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV), τα οποία μπορούν να το φορτίσουν πλήρως και να το μεταφέρουν σε δυσπρόσιτες τοποθεσίες.
Διαθέτοντας έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης, μπορεί να μεταφέρει και να παραδώσει αγαθά ή να αναπτυχθεί για την παράδοση πακέτων βοήθειας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Τα αρθρωτά του σκέλη του επιτρέπουν να αντιμετωπίσει μια σειρά από ακραίες καταστάσεις, διατηρώντας παράλληλα το φορτίο που μεταφέρει σε μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, σε σχέση με ένα τυπικό τετρακίνητο όχημα.
Με τα «πόδια» του ανασυρμένα, το TIGER λειτουργεί σαν ένα ικανό τετρακίνητο όχημα, ενώ όταν συναντήσει κάποιο μεγάλο εμπόδιο, το οποίο δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνο με τους τροχούς του, χρησιμοποιεί τη δυνατότητα του βαδίσματος, ούτως ώστε να περάσει πάνω αυτό. Και αυτό είναι ένα στοιχείο που όπως ήδη είπαμε διέθετε και το πρώτο UMV της Hyundai, το Elevate – το οποίο, όμως, μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες. Κάτι που δεν προβλέπεται για το ρομποτικό TIGER.
Το TIGER βρίσκεται επί του παρόντος στο στάδιο της εξέλιξης, την οποία έχει αναλάβει το New Horizons Studio του Hyundai Motor Group, σε στενή συνεργασία με την Autodesk, μια κορυφαία εταιρεία λογισμικού για μηχανολογικό design. Το στούντιο ιδρύθηκε στα τέλη του 2020 στο Mountain View, της Καλιφόρνιας, με αντικείμενο την ανάπτυξη UMVs αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η Silicon Valley και άλλοι κόμβοι καινοτομίας.
«Οχήματα όπως το TIGER και οι τεχνολογίες που ενσωματώνει, μας δίνουν την ευκαιρία να πιέσουμε τη φαντασία μας», δήλωσε ο Δρ. John Suh, επικεφαλής του New Horizons Studio. «Αναζητούμε συνεχώς τρόπους για να επανεξετάσουμε την σχεδίαση και την εξέλιξη των οχημάτων για να επαναπροσδιορίσουμε το μέλλον των μεταφορών και της κινητικότητας.»
Η πρώτη έκδοση του TIGER είναι το X-1 (με το γράμμα «X» να σημαίνει: πειραματικό) το οποίο ενσωματώνει ένα πλήθος τεχνολογικών και σχεδιαστικών καινοτομιών. Το TIGER X-1 αξιοποιεί από τη μια τις δυνατότητες που προσφέρει το software της Autodesk και, από την άλλη, την αυξανόμενη τεχνογνωσία του τμήματος έρευνας και εξέλιξης (R&D) της Hyundai στον τομέα της κινητικότητας. Οι δύο ομάδες συνεργάζονται για να δημιουργήσουν μια ελαφριά αλλά εξαιρετικά ισχυρή δομή, με τα πόδια και ορισμένα στοιχεία του πλαισίου να έχουν δημιουργηθεί με προσθετική εκτύπωση από ανθρακονήματα.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα επιτρέπουν στο TIGER X-1 να παραδίδει και να ανακτά κρίσιμα φορτία σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, ενώ παράλληλα θα το καταστήσουν και το ιδανικό όχημα για 360 μοιρών αξιολόγηση εδάφους, σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές ή ακόμα και στην επιφάνεια της Σελήνης ή ενός άλλου πλανήτη...