Η 3η γενιά κυψελών υδρογόνου θα είναι εξίσου ανθεκτική με τους diesel

Η 3η γενιά κυψελών υδρογόνου θα είναι εξίσου ανθεκτική με τους diesel

Ένα ακόμα βήμα προς την κινητικότητα του υδρογόνου έγινε την περασμένη Παρασκευή από την Toyota. H ιαπωνική εταιρία με την αναμφισβήτητη εμπειρία και τεχνογνωσία στον τομέα αυτό, ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει μια νέα γενιά κυψελών υδρογόνου που είναι προσανατολισμένη κατά κύριο λόγο σε επαγγελματικές εφαρμογές.

Το ολοκαίνουργιο σύστημα κυψελών καυσίμου/υδρογόνου (Fuel Cell / FC) - 3ης γενιάς – είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε για να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, έχοντας την ίδια ανθεκτικότητα με τους συμβατικούς κινητήρες ντίζελ – χωρίς βέβαια αυτό να αποκλείει τη χρήση του και σε επιβατικά αυτοκίνητα, όπως το Mirai. Επιπλέον, το νέο αυτό σύστημα διαθέτει σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ παράλληλα προσφέρει επίσης σημαντική μείωση του κόστους σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά FC.

Το νέας γενιάς σύστημα FC σχεδιάζεται να εισαχθεί στις αγορές της Ιαπωνίας, της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας, αλλά όχι νωρίτερα από το 2026.

Η Toyota βλέπει το υδρογόνο ως σημαντικό καύσιμο για την επιδίωξη της ουδετερότητας του άνθρακα και συνεργάζεται ενεργά με συνεργάτες σε διάφορους κλάδους. Η Toyota προωθεί διάφορες πρωτοβουλίες στους τομείς της «Δημιουργίας, μεταφοράς, αποθήκευσης και χρήσης» υδρογόνου σε σχέση με τις δραστηριότητές της Ε&Α. Για να επιταχυνθούν περαιτέρω οι περιπτώσεις χρήσης και η υιοθέτηση της τεχνολογίας FC για την επίτευξη μιας κοινωνίας υδρογόνου,

είναι απαραίτητη η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας FC και αυτό το σύστημα FC 3ης γενιάς αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή.

Η Toyota και το υδρογόνο

Η Toyota παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου MIRAI (FCEV) το 2014 και από τότε έχει πουλήσει περίπου 28.000 «κομμάτια» σε περισσότερες από 30 χώρες και περιοχές. Επιπλέον, από το 2019, η Toyota άρχισε να προμηθεύει συστήματα FC για χρήση σε άλλες εφαρμογές, όπως λεωφορεία, σιδηρόδρομοι και στατικές γεννήτριες ενέργειας, παρέχοντας περισσότερες από 2.700 μονάδες σε περισσότερους από 100 πελάτες παγκοσμίως.

Στην Ιαπωνία, η Toyota συνεργάζεται με πολλούς εταίρους, ιδιαίτερα στις περιοχές του Τόκιο και της Φουκουσίμα, για να προωθήσει αυτά τα συστήματα για επαγγελματική χρήση και να συμβάλλει στη δημιουργία μιας κοινωνίας υδρογόνου. Το νέο Σύστημα FC 3ης γενιάς αναπτύχθηκε με βάση τα σχόλια των πελατών και τις γνώσεις από τις δοκιμές οχημάτων τα τελευταία αρκετά χρόνια.

Τι καινούργιο φέρνει το FC 3rd Gen

1. Βελτίωση στην αντοχή, έως και 2 φορές (διπλάσια) από εκείνη της προηγούμενης γενιάς, επιτυγχάνοντας ανθεκτικότητα συγκρίσιμη με τους κινητήρες ντίζελ και σχεδιασμό χωρίς συντήρηση.

2. Βελτίωση της απόδοσης καυσίμου 1,2 φορές εκείνης της προηγούμενης γενιάς, επιτρέποντας 20% μεγαλύτερη αυτονομία πλεύσης.

3. Σημαντική μείωση κόστους μέσω καινοτομιών στις διαδικασίες σχεδιασμού και κατασκευής κυψελών.

Μια διευρυμένη γκάμα εφαρμογών

Το Σύστημα FC 3ης γενιάς μπορεί να εγκατασταθεί σε διάφορα επαγγελματικά οχήματα, επιβατικά αυτοκίνητα και εφαρμογές γενικής χρήσης, όπως στατικές γεννήτριες, σιδηροδρομικές γραμμές και πλοία. Στα επιβατικά οχήματα, η βελτιωμένη απόδοση καυσίμου προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, το νέο σύστημα FC προσφέρει ένα επίπεδο ανθεκτικότητας συγκρίσιμο με τους κινητήρες ντίζελ συνδυασμένο με υψηλή ισχύ. Επιπλέον, καθώς το νέο σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο “compact”, να έχει δηλαδή πιο περιορισμένες διαστάσεις, μπορεί να ενσωματωθεί πιο εύκολα σε διάφορα οχήματα.

Το 3rd Gen FC System θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου στην έκθεση H2 & FC EXPO (International Hydrogen & Fuel Cell Expo) στο Τόκιο της Ιαπωνίας.