Το BMW Group επενδύει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ στον “ηλεκτρικό” μετασχηματισμό του εργοστασίου του στο Rosslyn, στη Ν. Αφρική και ανακοινώνει ότι από το 2024 η επόμενη γενιά της BMW X3 θα κατασκευάζεται στη Ν. Αφρική ως ένα plug-in υβριδικό μοντέλο που προορίζεται για εξαγωγές σε όλη την υφήλιο.
Πριν από πενήντα χρόνια, το εργοστάσιο του Rosslyn ήταν η πρώτη εγκατάσταση του BMW Group στο εξωτερικό. Έκτοτε έχει γίνει βασικός πυλώνας του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της εταιρείας. Με αφορμή την ασημένια επέτειο, ο Milan Nedeljković, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG για την Παραγωγή, ανακοίνωσε τον εξηλεκτρισμό του εργοστασίου του Rosslyn. Ευρισκόμενος στη Νότια Αφρική, δήλωσε: «Από το 2024 θα κατασκευάζουμε την BMW X3 ως plug-in υβριδικό μοντέλο για παγκόσμιες εξαγωγές στη Νότια Αφρική. Μια επένδυση ύψους 4,2 δισεκατομμυρίων rand (πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ) θα προετοιμάσει το εργοστάσιο του Rosslyn για την ηλεκτροκίνηση». Η επένδυση θα συνοδεύεται από εξειδικευμένη εκπαίδευση και κατάρτιση για περισσότερους από 300 εργαζόμενους του εργοστασίου.
Συνεργασία με τη Ν. Αφρική επί 50 χρόνια
Η επένδυση που ανακοινώθηκε σήμερα θα μετασχηματίσει μια ακόμα εγκατάσταση στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group, σύμφωνα με το παγκόσμιο σχέδιο BMW iFACTORY για την παραγωγή του μέλλοντος. Η επένδυση αυτή σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα για την προώθηση της ανάπτυξης μιας αποδοτικής, ψηφιοποιημένης και βιώσιμης παραγωγής με σεβασμό στους φυσικούς πόρους.
Το εργοστάσιο του Rosslyn έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια οχήματα, τα οποία εξήχθησαν σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 14 χωρών στην Αφρική. Μεταξύ των μοντέλων είναι οι BMW 1800 SA και BMW 2000 SA, καθώς και οι BMW Σειρά 5 και Σειρά 7. Για δεκαετίες το εργοστάσιο αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο της παραγωγής της BMW Σειράς 3. Από το 2018, στο πρόγραμμα παραγωγής εντάχθηκε η BMW X3 – το best-seller μοντέλο της BMW. Η ίδρυση του εργοστασίου σηματοδότησε την έναρξη της παγκοσμιοποίησης της BMW. Σήμερα, τα οχήματα του BMW Group πωλούνται σε περισσότερες από 140 χώρες σε όλο τον κόσμο, με το δίκτυο παραγωγής του να εκτείνεται σε 15 χώρες.
Πρότυπο κοινωνικής υπευθυνότητας
Ο Nedeljković, ο οποίος διατελεί επίσης Πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW Ν. Αφρικής, τόνισε ότι το BMW Group κάνει περισσότερα από το να κατασκευάζει αυτοκίνητα στη χώρα: «Στη Νότια Αφρική δεν έχουμε δημιουργήσει απλά ένα εργοστάσιο που προσφέρει θέσεις εργασίας και συμβάλλει στην εκβιομηχάνιση της χώρας - τα τελευταία 50 χρόνια, έχουμε επίσης καταδείξει την έννοια της κοινωνικής ευθύνης».
Το BMW Group θεωρεί τον εαυτό του υπεύθυνο εταιρικό πολίτη. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε επίσης ότι θα προσφέρει περισσότερα από 1,5 εκατ. ευρώ για την υποστήριξη ενός προγράμματος της UNICEF* (Διεθνές Ταμείο για τα Παιδιά των Ηνωμένων Εθνών). Μαζί, το BMW Group και η UNICEF θα αξιοποιήσουν το πρόγραμμα για να διδάξουν επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική, τέχνες και μαθηματικά (STEAM) σε χιλιάδες παιδιά και νέους Νοτιοαφρικανούς.
Σημαντικό επίσης για το BMW Group είναι το ζήτημα της εξοικονόμησης πόρων. Από το 2015, το εργοστάσιο του Rosslyn προμηθεύεται μέρος της ενέργειάς του από μια κοντινή μονάδα βιοαερίου (Bio2Watt), μειώνοντας σταθερά το αποτύπωμα του CO2. Συνεργάζεται επίσης με διάφορους οργανισμούς, ώστε τα απόβλητα που παράγει να επαναχρησιμοποιούνται αντί να απορρίπτονται. Μαζί με την Envirolite, για παράδειγμα, διασφαλίζει ότι τα απορρίμματα φελιζόλ υποβάλλονται εκ νέου σε επεξεργασία για χρήση ως οικοδομικό υλικό. Αυτό έχει επιτρέψει την κατασκευή περισσότερων από 650 κατοικιών χαμηλού κόστους από τότε που ξεκίνησε το project πριν από δύο χρόνια.
Η Νότια Αφρική ως πιλοτική αγορά για την εφαρμογή καινοτομιών
Αλλά δεν είναι μόνο το εργοστάσιο του BMW Group που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη Νότια Αφρική: πέρυσι η εταιρεία άνοιξε εκεί και άλλα γραφεία για το παγκόσμιο IT hub που διατηρεί. Τώρα φιλοξενούνται περίπου 2.000 εργαζόμενοι που παρέχουν παγκόσμιες υπηρεσίες πληροφορικής για το BMW Group. Λόγω του μεγέθους και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ως αγοράς, η Νότια Αφρική είναι επίσης το ιδανικό μέρος για την πιλοτική εφαρμογή καινοτομιών. Το 2020, για παράδειγμα, το BMW Group πραγματοποίησε σε πιλοτικό πρόγραμμα απευθείας πωλήσεις με εμπορικούς εταίρους στη Νότια Αφρική.
Έτσι, κατάφερε να αποκτήσει εκτεταμένη εμπειρία από το project και προσπαθεί συνεχώς να παρέχει την καλύτερη premium εμπειρία πελατών στον κλάδο.