Σε ετήσιες πωλήσεις εργοστασιακού εξοπλισμού για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών/υβριδικών αυτοκινήτων ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ στοχεύει μέχρι το 2025 η Bosch. Παράλληλα η εταιρεία επενδύει περίπου 70 εκατομμύρια ευρώ για την έναρξη της παραγωγής των δικών της μπαταριών 48V στο εργοστάσιό της στο Άιζεναχ.
«Γνωρίζουμε τις μπαταρίες όπως το πίσω μέρος του χεριού μας, καθώς επίσης και τον τρόπο που πρέπει να κατασκευάζονται», λέει ο Rolf Najork, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, υπεύθυνος για τη βιομηχανική τεχνολογία. Αυτή τη γνώση σκοπεύει να αξιοποιήσει η εταιρία προκειμένου να διευρύνει τις δραστηριότητές της σε έναν πολλά υποσχόμενο χώρο.
Βλέπετε, οι πωλήσεις μπαταριών αυξάνοται έως και κατά 25 % ετησίως. Πρόκειται για μια τεράστια αγορά: οι ειδικοί προβλέπουν ότι η ζήτηση για μπαταρίες ιόντων λιθίου θα αυξηθεί από περίπου 200 GWh το 2019 σε περισσότερα από 2.000 GWh έως το 2030 (πηγή: BMWi, 2021).
Επί του παρόντος, περισσότερο από το 60 τοις εκατό αυτής της ζήτησης προέρχεται από την ηλεκτροκίνηση (πηγή: VDMA, 2020). Η εταιρεία έχει εμπειρία στην εξέλιξη μπαταριών για αυτοκίνητα καθώς και για ηλεκτρικά ποδήλατα, ηλεκτρικά εργαλεία κλπ. και διαθέτει εκτεταμένη τεχνογνωσία στον τομέα της κατασκευής τους. Η Bosch σκοπεύει να χρησιμοποιήσει αυτήν την τεχνογνωσία για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.
Η μεγάλη γερμανική εταιρία προσφέρει ένα χαρτοφυλάκιο λύσεων που ξεκινούν από μπαταρίες για mild hybrid συστήματα 48V μέχρι μπαταρίες για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (Battery Electric Vehicles – BEV) και οχήματα κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicles – FCEV).
Ένας από τους πιλότους πελάτες της είναι η Webasto, η οποία εξοπλίζει τα εργοστάσια μπαταριών της με τεχνολογία Bosch. Η Webasto ασχολείται με τον τομέα της ηλεκτροκίνησης από το 2016 και, εκτός από θερμαντήρες υψηλής τάσης και λύσεις επαναφόρτισης, επικεντρώνεται επίσης στα συστήματα μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η παραγωγή μπαταριών στο εργοστάσιο της Webasto στο Schierling της Γερμανίας χρησιμεύει ως βάση για νέες εγκαταστάσεις παραγωγής όπως αυτή στο Dangjin της Κορέας. Ο ρόλος της Bosch είναι να παρέχει αυτοματοποιημένες γραμμές συναρμολόγησης για την ηλεκτροσυγκόλληση και συγκόλληση των κυψελών των μπαταριών.
Στόχος της Bosch είναι, έως το 2025, να φτάσει σε ετήσιες πωλήσεις εξοπλισμού για την παραγωγή μπαταριών ύψους περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ. Η Bosch σκοπεύει επίσης να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία που διαθέτει και στα δικά της εργοστάσια: στο εργοστάσιό της στο Eisenach (Άιζεναχ) της Γερμανίας, η Bosch ξεκινά τώρα την παραγωγή πλήρους κλίμακας μπαταριών 48V δεύτερης γενιάς, που προορίζονται για ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης τα οποία μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 των επιβατικών αυτοκινήτων έως και κατά 15%. Η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 70 εκατομμύρια ευρώ φέτος στην επέκταση του εργοστασίου.