H φημισμένη για τη “μυστικοπάθεια” της σε σχέση με τα μελλοντικά της σχέδια και τα προϊόντα που πρόκειται να λανσάρει στην αγορά Apple εξακολουθεί να τηρεί σιγή ιχθύος σχετικά με το ενδεχόμενο κατασκευής του αυτοκινήτου της από τον κορεατικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας, τη Hyundai.
Πριν από λίγες μέρες γράφαμε ότι το από χρόνια αναμενόμενο αυτοκίνητο που ετοιμάζει η Apple, με τον κωδικό Project Titan, θα είναι και ηλεκτρικό, και αυτόνομο. Επανερχόμαστε σήμερα στο θέμα καθώς τις προηγούμενες μέρες ο «ντόρος» που προκλήθηκε από μία δήλωση εκπροσώπου της Hyundai – ο οποίος δεν κατονομάστηκε - όχι μόνο ήταν πολύς, αλλά προκάλεσε και την άνοδο – κατά 20% - της μετοχής της κορεατικής εταιρίας.
Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτήν τη δήλωση, η Hyundai βρίσκεται σε ένα "πρώιμο στάδιο" συνομιλιών με την Apple, τον φημισμένο κατασκευαστή του iPhone, του iPad, των iMac κλπ. σχετικά με το ενδεχόμενο κατασκευής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Apple, που δεν αποκλείεται να φέρει την ονομασία iCar. Ήταν μία δήλωση που σε πολύ σύντομο διάστημα ανασκευάστηκε και στη θέση της Apple είδαμε να μπαίνουν «αρκετοί πιθανοί συνεργάτες» χωρίς όμως να κατονομάζεται κάποιος συγκεκριμένα.
Ο όμιλος Hyundai από την πλευρά του είναι φανερό ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα να αναλάβει την παραγωγή «φασόν» οποιουδήποτε ηλεκτρικού μοντέλου, για οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Αυτό δείχνει η πρόσφατη παρουσίαση της E-GMP, της νέας παγκόσμιας πλατφόρμας η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τα – νέας γενιάς - πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEVs) που θα παρουσιάσουν τα επόμενα χρόνια οι Hyundai, Kia και Genesis.
Πανέτοιμη λοιπόν για την επόμενη μέρα της ηλεκτροκίνησης είναι οι Κορεάτες, που όμως δεν περιορίζονται μόνο στην πεπατημένη των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, αλλά έχουν μπει με αξιώσεις και στο χώρο του υδρογόνου – για την ακρίβεια των ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicles - FCEVs). Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το SUV Hyundai Nexo Fuel Cell είναι το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο του είδους παγκοσμίως. Ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι η εμπλοκή της Hyundai στο χώρο των μεταφορών με υδρογόνο: οι Κορεάτες έχουν ήδη σε εξέλιξη, μεταξύ άλλων, ένα μεγάλο project για την κυκλοφορία πάνω από 1.000 φορτηγών, στους δρόμους της Ελβετίας.
Πρέπει επίσης να πούμε ότι η Hyundai δεν στερείται τόλμης, όσον αφορά τις τεχνολογικές της καινοτομίες, έχοντας στο ενεργητικό της το αυτοκίνητο που… περπατάει (το πρωτότυπο Hyundai Elevate), το εντυπωσιακό concept Hyundai Prophecy, τα ιπτάμενα ταξί (σε συνεργασία με την Uber) κ.ά. Η κορεατική εταιρία πήρε πρόσφατα υπό τον έλεγχο της την Boston Dynamics, μια εταιρεία κατασκευής ρομπότ, ενώ δημιούργησε επίσης μια κοινοπραξία για την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης με την ιρλανδική Aptiv, με την ονομασία “Motional”. Hyundai και Aptiv θα επενδύσουν από 2 δισ. δολάρια ο καθένας, ενώ η Aptiv θα «προσφέρει» για χάρη του κοινού σκοπού και τους περίπου 700 μηχανικούς της.
Η Apple, από τη μεριά της, ήδη ασχολείται με την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης του περίφημου πλέον αυτοκινήτου της που αναμένεται – αν δεν υπάρξουν έξτρα καθυστερήσεις λόγω Covid-19) να λανσαριστεί το 2024. Τα σχέδια της εταιρίας για είσοδο στην ηλεκτροκίνηση είχαν αποκαλυφθεί το 2014, ωστόσο από τότε δεν έχουμε δει κάποιο στατικό έστω μοντέλο του αυτοκινήτου, παρά μόνο ανεπίσημες εικόνες επεξεργασμένες σε υπολογιστή.
Ενδέχεται πάντως η πρόβλεψη για λανσάρισμα του αυτοκινήτου της Apple να είναι αισιόδοξη, αφού με δημοσίευμά του το Bloomberg θεωρεί ότι αυτό θα πραγματοποιηθεί το 2027, επικαλούμενο ειδικούς που υπολογίζουν ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον μια πενταετία για την εξέλιξη του εν λόγω οχήματος.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι για κάποιους η Apple και η Google είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες του μέλλοντος, που καθώς δεν έχουν οι ίδιες δικά τους εργοστάσια αυτοκινήτων, θεωρείται βέβαιο ότι τα μοντέλα που κάποια στιγμή θα λανσάρουν θα κατασκευάζονται από υπάρχουσες αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να αποφύγουν το κόστος – και το ρίσκο – των μεγάλων επενδύσεων σε εγκαταστάσεις παραγωγής. Ενώ η ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί ένα μεγάλο κίνητρο για είσοδο των παραπάνω εταιριών στο χώρο αυτόν. Ενδεικτική των τάσεων της αγοράς αυτοκινήτου είναι η «εκτόξευση» μετοχής της φοβερής και τρομερής Tesla, που πέρυσι κατάφερε να πουλήσει σχεδόν 500.000 οχήματα. Η άνοδος της αξίας της εταιρίας ήταν τέτοια, που ο διευθύνων σύμβουλός της Elon Musk ξεπέρασε τον Jeff Bezos της Amazon και βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης των πλουσιοτέρων άνθρωπων του κόσμου.