Η δουλειά των μηχανικών, όλων των ειδικοτήτων, της Automobili Pininfarina επιβεβαιώνεται αυτές τις μέρες στην πράξη, με εντατικές δοκιμές από ιδιαίτερα έμπειρα χέρια, στο ασφαλές αλλά απαιτητικό περιβάλλον της πίστας, καθώς το νέο Battista το πιο ισχυρό ιταλικό σπορ αυτοκίνητο που έχει παραχθεί ποτέ, με ισχύ 1.900 PS και ροπή 2.300 Nm ετοιμάζεται να πάρει το δρόμο για τους 150 υποψήφιους αγοραστές του.
Στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, η Automobili Pininfarina ανακοίνωνε ότι έχει πλέον φτάσει σε ένα σημαντικό σημείο της εξέλιξης του νέου Battista, καθώς το αμιγώς ηλεκτρικό hyper GT ολοκλήρωσε το πρώτο του πρόγραμμα δοκιμών υψηλών ταχητήτων στο Τεχνικό Κέντρο Nardò στην Ιταλία, με οδηγό τον Έλληνα Γιώργο Συρόπουλο. Δύο μήνες μετά, στις 2 Φεβρουαρίου του 2021, οι Ιταλοί ανακοίνωναν μια νέα φάση δοκιμών αυτή τη φορά με οδηγό-δοκιμαστή τον γνωστό από τη formula 1 Nick Heidfield.
Η αρχική επιτυχής δοκιμή σηματοδότησε την έναρξη του επόμενου κεφαλαίου στο πρόγραμμα εξέλιξης του πιο ισχυρού ιταλικού σπορ αυτοκινήτου που παρήχθη ποτέ. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης, εννέα ειδικές εκδόσεις δοκιμών του αμιγώς-ηλεκτρικού Battista θα οδηγηθούν σε δημόσιους δρόμους και σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις δοκιμών προκειμένου να τελειοποιηθεί το αυτοκίνητο.
Η μπαταρία 120 kWh του Battista τροφοδοτεί τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες – έναν σε κάθε τροχό – για συνδυασμένη ισχύ 1.900 ίππων και μέγιστη ροπή 2.300 Nm. Το προηγμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι σε θέση να κατανέμει έξυπνα την ισχύ μεταξύ των τεσσάρων τροχών για βελτιστοποιημένη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες και επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του οχήματος στις προσωπικές του προτιμήσεις χρησιμοποιώντας πέντε μοναδικούς προγράμματα λειτουργίας (Calma, Pura, Energica, Furiosa και Carittere).
Οι δοκιμές επέτρεψαν στους μηχανικούς της Automobili Pininfarina να αναπτύξουν και να τελειοποιήσουν μια σειρά τεχνολογιών για τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος, όπως:
• Συντονισμός φρένων: Το Battista είναι το πρώτο ηλεκτρικό hypercar που διαθέτει προηγμένη τεχνολογία ανθρακο-κεραμικών φρένων brembo CCMR εμπνευσμένη από αγώνες. Οι εργασίες θα επικεντρωθούν στο συνδυασμό της λειτουργίας τους με τα αερόφρενα και την ανάκτηση ενέργειας υψηλής ταχύτητας.
• Torque Vectoring: η «διανυσματική» διαχείριση της ροπής των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων θα γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του Battista, παρέχοντας εξαιρετική πρόσφυση και εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό σε όλες τις συνθήκες. Το ενεργειακά ουδέτερο “Torque Vectoring” θα βελτιστοποιηθεί για ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας με στόχο την αύξηση της αυτονομίας.
• Προσαρμοσμένες ρυθμίσεις ανάρτησης: Μετά από περίπου 1.000 ώρες εικονικών δοκιμών των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος, τα εξαρτήματα της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια, οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, οι ράβδοι στρέψης και τα «ελαστοκινητικά» χαρακτηριστικά θα αξιολογηθούν και θα βελτιστοπιοποιηθούν, αξιοποιώντας στο έπακρο το εξαιρετικά σκληρό “μονοκόκ” - και κατασκευασμένο από ανθρακονήματα - αμάξωμα του Battista.
• Επικύρωση προγραμμάτων λειτουργίας (drive modes): το προηγμένο σύστημα Torque Vectoring δίνει στην Automobili Pininfarina τη δυνατότητα να δημιουργεί πιο ξεχωριστά - σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης - χαρακτηριστικά για κάθε πρόγραμμα λειτουργίας. Οι τελικές ρυθμίσεις του λογισμικού και η επικύρωση για κάθε έναν από τους πέντε drive modes του Battista θα πραγματοποιηθούν τόσο σε δημόσιους δρόμους όσο και στην πίστα.
• Αεροδυναμική υψηλής ταχύτητας: Μετά από προσομοίωση και δοκιμή στην αεροδυναμική σήραγγα, η μοναδική εξωτερική σχεδίαση και η ενεργή αεροδυναμική του Battista θα ρυθμιστούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών στην πίστα για να εξασφαλιστεί ότι το ανάγλυφο του αμαξώματος προσφέρει όχι μόνο «φινέτσα», αλλά και την αεροδυναμική σταθερότητα και τις επιδόσεις που αναμένονται από ένα πολυτελές hyper GT.
Τα παραπάνω στοιχεία επιτρέπουν στο Battista να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h (0-100 km/h ή 0-62mph) σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα - πιο γρήγορα ακόμα και από μια σύγχρονη Formula 1. Ενώ εξίσου εντυπωσιακά - σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα -επιταχύνει μέχρι τα 300 km/h. Δηλαδή στο χρόνο που ένα μέσο αυτοκίνητο χρειάζεται για να φτάσει τα 100 km/h το Battista βρίσκεται να κινείται με την εξωπραγματική, τριπλάσια ταχύτητα για να φτάσει λίγο αργότερα την εντυπωσιακή τελική ταχύτητα των 350 km/h (217 mph).
Σημειώστε ότι το Battista της Automobili Pininfarina πήρε το όνομά του από τον Battista 'Pinin' Farina, τον ιδρυτή της εταιρείας κατασκευής αμαξωμάτων Carrozzeria Pininfarina, η οποία ιδρύθηκε το 1930. Το αμιγώς ηλεκτρικό hyper GT είναι η υλοποίηση του ονείρου του Battista να δει ένα αυτοκίνητο να παράγεται με το όνομα Pininfarina. Τα πρώτα Battista θα παραδοθούν στους πελάτες το 2021. Ενώ προκειμένου το μοντέλο αυτό να διατηρήσει την ιδιαιτερότητά του, δεν πρόκειται να κατασκευαστούν περισσότερα από 150 κομμάτια - όλα «στο χέρι», στις εγκαταστάσεις του Cambiano της Ιταλίας.
Παρακολουθήστε το πρωτότυπο Battista hyper GT σε δράση για πρώτη φορά εδώ:
Σημειώσεις:
Η Automobili Pininfarina έχει τα κεντρικά γραφεία της στο Μόναχο της Γερμανίας και είναι μια επένδυση 100% της Mahindra & Mahindra Ltd. Μετονομάστηκε σε Automobili Pininfarina μετά την υπογραφή μιας συμφωνίας άδειας χρήσης εμπορικών σημάτων μεταξύ Pininfarina S.p.A. και Mahindra & Mahindra Ltd. Η Pininfarina S.p.A. θα αναλάβει σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των δυνατοτήτων σχεδίασης και παραγωγής με βάση τη μοναδική 90ετή εμπειρία της στην παραγωγή πολλών από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στον κόσμο.
Ο Γιώργος Συρόπουλος είναι 40 ετών και έχει περάσει περισσότερα από 15 χρόνια βοηθώντας στην εξέλιξη και τη δημιουργία πολυτελών αυτοκινήτων και σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, εστιάζοντας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με εμπειρία από τη Lotus, την Tesla και την Faraday Future.