Κάλλιο αργά, παρά ποτέ: νέα Skoda Fabia

Κάλλιο αργά, παρά ποτέ: νέα Skoda Fabia

Μπορεί να καθυστέρησε να κάνει την εμφάνισή της η νέα γενιά του σουπερμίνι της Skoda, αλλά φρόντισε αυτό να γίνει με αρκετά «πειστικό» τρόπο: η νέα Skoda Fabia είναι εδώ πλήρως εκσυγχρονισμένη και απολύτως ανταγωνιστική με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά από τα 14.990 ευρώ.

Το πώς ακριβώς επιχειρεί να πλασαριστεί η νέα Skoda Fabia στην ελληνική αγορά φάνηκε από την παρέμβαση του επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας, Μάνου Δρακωτού, ο οποίος έκανε λόγο ξεκάθαρα αφενός μεν για το μεγαλύτερο σουπερμίνι της αγοράς, αφετέρου δε για αλλαγή σελίδας στην ιστορία του μοντέλου που επιχειρεί να παίξει ένα πιο ουσιαστικό ρόλο στην κατηγορία.

Προφανώς «παραμελημένη» και ελαφρώς ξεπερασμένη από την πραγματικότητα μιας αγοράς που έτρεχε με άλλες ταχύτητες, τουλάχιστον την τελευταία τριετία, η απερχόμενη γενιά του μοντέλου ήταν φανερό ότι πλέον δεν μπορούσε να τα βάλει επί ίσοις όροις με τον ανταγωνισμό. Κάτι που προφανώς δεν ισχύει πια, αφού το νέο μοντέλο έχει ότι σύγχρονο ζητάει ο καταναλωτής αλλά και ότι επίσης απαιτεί η νομοθεσία σε επίπεδο ρύπων - και το λέμε αυτό γιατί μπορεί να μην έρχεται να διαφημίσει κάποια ήπια – ή πολύ περισσότερο πλήρως - υβριδική έκδοση κινητήρα, ωστόσο οι εργοστασιακές - τυποποιημένες τουλάχιστον καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων είναι αρκετά χαμηλές, επιτρέποντας στους ανθρώπους της εταιρείας να σταθούν ιδιαιτέρως σε αυτό το στοιχείο, το οποίο χαρακτηρίζουν και ως επίτευγμα.

Η αλήθεια είναι ότι η νέα Fabia λανσάρεται σε πρώτη φάση με έναν ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο κινητήρα ενός λίτρου που αποδίδει 80 ίππους αλλά και με έναν υπερτροφοδοτούμενο, επίσης ενός λίτρου και επίσης τρικύλινδρο κινητήρα, η ισχύς του οποίου φτάνει τους 115 ίππους. Και βέβαια αυτή η δεύτερη έκδοση, που οδηγήσαμε στο πλαίσιο ενός σύντομου test drive εντός των τειχών, μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι είναι όντως αρκετά σβέλτη.

Βασικός πυλώνας της υπόστασης του νέου μοντέλου είναι βέβαια η λειτουργικότητα που διαχρονικά χαρακτήρισε και χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της - θεωρητικά τουλάχιστον -τσεχικής εταιρείας. Και είναι αυτή η λειτουργικότητα που εκφράζεται με το πρακτικό εσωτερικό που είναι επίσης και ιδιαίτερα ευρύχωρο. Οδηγός και ο συνοδηγός έχουν ουκ ολίγες θέσεις για τα προσωπικά τους αντικείμενα, ενώ η γενική εργονομία είναι επίσης τουλάχιστον καλή.

Ενώ όσο και αν μπορεί να φαίνεται αυτό ήσσονος σημασίας, εμείς θα σταθούμε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι το αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ το οποίο κάτω από το πάτωμα του κρύβει μία ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Πρόκειται για ένα ζωτικής σημασίας «αξεσουάρ» καθώς μειώνει τον κίνδυνο της ταλαιπωρίας που μπορεί να συνεπάγεται ένα σκισμένο (και όχι απλώς τρύπιο λάστιχο), επιτρέποντάς σου να συνεχίσεις κανονικά το ταξίδι σου στην περίπτωση μιας τέτοιας ατυχίας. Ενώ το πορτμπαγκάζ στο οποίο σταθήκαμε προηγουμένως είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας - και σύμφωνα με τους ανθρώπους της Skoda το κορυφαίο με μεταβλητό δάπεδο.

Στα καινούργια στοιχεία που φέρνει μαζί της η νέα Skoda Fabia, η οποία είναι «χτισμένη» στην πλατφόρμα MQB του Volkswagen Group και έχει κατακτήσει και αυτή τα 5 αστέρια στις γνωστές δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP περιλαμβάνονται τα στάνταρ συστήματα ασφαλείας πρόσφατα Ενώ η γυάλινη πανοραμική οροφή, αλλά και οι διχρωμίες που περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό δίνουν τη δυνατότητα για μία πιο εξατομικευμένη εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Σημειώνουμε επίσης ότι πέραν του Drive Mode Select που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να διαμορφώσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σύμφωνα με τη διάθεσή του, προαιρετικά διατίθεται τόσο μία σπορ ανάρτηση που είναι χαμηλωμένη κατά 1,5 cm σε σχέση με τη νορμάλ, όσο και μία “rough road” ανάρτηση η οποία «ψηλώνει» το αυτοκίνητο κατά 1,5 εκατοστό. Καινούργιο στοιχείο είναι επίσης το γεγονός ότι η Fabia μπορεί να εξοπλιστεί μέχρι και με 9 αερόσακους εκ των οποίων οι δύο αφορούν τους πίσω επιβάτες (πλευρικοί) και ο ένας τα γόνατά του οδηγού.

Η τιμολογιακή πολιτική δεν μπορούσε βεβαίως να ταυτιστεί με αυτήν του «αδελφού» Volkswagen Polo, οπότε βλέπουμε τη νέα Fabia να προσφέρεται με ένα γενικά πιο προσιτό τιμοκατάλογο, ο οποίος ξεκινά από τα 14.990 ευρώ και να φτάνει μέχρι τα 20.650 ευρώ στην κορυφαία από άποψη εξοπλισμού έκδοση Style με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Προφανώς έχει ενδιαφέρον αυτός ο τιμοκατάλογος, με δεδομένο το που έχουν πάει οι τιμές όλων των αυτοκινήτων τον τελευταίο χρόνο – και θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία αύξηση της τάξης του 20% κατά μέσο όρο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι οι άνθρωποι της εταιρείας μας διαβεβαίωσαν ότι προς το παρόν υπάρχει διαθεσιμότητα αυτοκινήτων και όποιος παραγγείλει τη νέα Skoda Fabia τώρα θα έχει το αυτοκίνητό του σε δυόμισι με τρεις μήνες.