Στις δέκα, λοιπόν, το πρωί της 11 Μαρτίου του 1971, στο πλαίσιο της σημαντικότερης ετήσιας ευρωπαϊκής διοργάνωσης αυτοκινήτου - Salon international de l'automobile de Genève – και στον εκθεσιακό χώρο της Carrozzeria Bertone, έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση το πρωτότυπο της Lamborghini με το όνομα Countach LP 500.
Η αποκάλυψη της Countach LP 500 ήταν τόσο επιτυχημένη που η εταιρεία έπρεπε στη συνέχεια να «τρέξει» για να προλάβει να ικανοποιήσει τα αιτήματα των πελατών της και να μετατρέψει το concept car σε αυτοκίνητο παραγωγής, έστω και περιορισμένου όγκου. Η απόφαση για την παρουσίαση της Countach LP 500 στο χώρο της Carrozzeria Bertone σχετιζόταν άμεσα με το γεγονός ότι το περίπτερο της Lamborghini φιλοξενούσε και το πλέον πρόσφατο επίτευγμά της, την καινούργια τότε Miura SV, που μόλις είχε τελειοποιηθεί μετά από πέντε χρόνια παραγωγής. Με αυτήν τη διπλή παρουσίαση, η Lamborghini έκανε μια επίδειξη των δυνατοτήτων της, όχι μόνο στην παραγωγή αλλά και στην καινοτομία – και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που τους αμέσως επόμενους, μετά τη Γενεύη, μήνες η Countach LP 500 φιγουράριζε σε όλα τα περιοδικά αυτοκινήτου ανά την υφήλιο.
Το project Countach, με εσωτερικό κωδικό αριθμό LP112 προέκυψε από την επιθυμία της Ferruccio Lamborghini να διατηρήσει την εικόνα μιας εταιρείας στην πρώτη γραμμή του στυλ και της τεχνολογίας, μετά τη Miura. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το “LP” στον κωδικό ("Longitudinale Posteriore" στα ιταλικά), υποδείκνυε την θέση και τη διάταξη του 12-κύλινδρου κινητήρα, ο οποίος ήταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος, κατά το διαμήκη άξονα του οχήματος, για να κινεί όπως ήταν φυσικό τους πίσω τροχούς.
Επικεφαλής αυτού του πρωτοποριακού μοντέλου ήταν ο μηχανικός Paolo Stanzani, ο οποίος εργαζόταν στη Lamborghini από το 1963, και ορίστηκε Γενικός και Τεχνικός Διευθυντής, υπεύθυνος για το μηχανολογικό τμήμα της Countach, το 1968.
Οι όμορφες, καθαρές και φουτουριστικές - ακόμα και μετά από 50 χρόνια - γραμμές της Countach, είχαν σχεδιαστεί από τον Marcello Gandini, Διευθυντή Σχεδίασης της Carrozzeria Bertone. Ο Gandini ήταν επίσης υπεύθυνος για την απόφαση να χρησιμοποιήσει τις πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω, σαν ψαλίδι, οι οποίες από τότε έχουν χαρακτηρίσει την παραγωγή των 12-κύλινδρων μοντέλων της Lamborghini
Η LP 500 ήταν ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο από την Countach που θα έμπαινε σε παραγωγή το 1974. Διέθετε ένα πλαίσιο τύπου πλατφόρμας και όχι σωληνωτό, ήταν εξοπλισμένο με 12-κύλινδρο κινητήρα 4.971 κ.εκ., οι εισαγωγές αέρα του κινητήρα θύμιζαν καρχαρία, ενώ στο εσωτερικό της υπήρχαν εξελιγμένα ηλεκτρονικά όργανα ελέγχου.
Το όνομά της προέκυψε από τη διάλεκτο της περιοχής του Πιεμόντε, ως εξής: στα τελικά στάδια της συναρμολόγησης, το αυτοκίνητο ήταν κρυμμένο σε ένα υπόστεγο για γεωργικά μηχανήματα, σε ένα αγρόκτημα κοντά στο Grugliasco (επαρχία του Τορίνου) προκειμένου να αποφευχθούν πιθανές διακοπές των εργασιών που θα μπορούσαν να προκύψουν από εργατικές κινητοποιήσεις. Κάποια στιγμή το αυτοκίνητο «ανακαλύφθηκε» από έναν αγρότη που αναφώνησε με έκπληξη και ενθουσιασμό, "Countach!" (μια λέξη που στην τοπική διάλεκτο του Πιεμόντε εκφράζει την έκπληξη). Όταν ο γεννημένος στο Πιεμόντε Marcello Gandini έμαθε για το γεγονός, πίστεψε ότι αυτή η λέξη θα είχε μια ιδιαίτερα ισχυρή επικοινωνιακή δύναμη και έπεισε για αυτό τον Nuccio Bertone, τον Ferruccio Lamborghini και τον συνάδελφό του Paolo Stanzani.
Μετά την επιτυχία της LP 500 στη Γενεύη, ο επικεφαλής δοκιμαστής της Lamborghini, Bob Wallace, χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο, εξοπλισμένο με έναν πιο αξιόπιστο κινητήρα 4 λίτρων, για να πραγματοποιήσει κάθε πιθανό είδος δοκιμής στο δρόμο. Η καριέρα αυτού του εξαιρετικού αυτοκινήτου έληξε στις αρχές του 1974, όταν χρησιμοποιήθηκε για τις δοκιμές σύγκρουσης που απαιτούνται για την αναγνώριση του αυτοκινήτου παραγωγής και στη συνέχεια απορρίφθηκε.
Από το 1974 έως το 1990, κατασκευάστηκαν συνολικά 1.999 Countach, σε πέντε διαφορετικές σειρές, αντιπροσωπεύοντας ένα μοντέλο που, εκτός του ότι πέτυχε να εμφανίζεται στους τοίχους των υπνοδωματίων μιας ολόκληρης γενιάς και να χρησιμοποιηθεί σε δεκάδες ταινίες, επέτρεψε στην Lamborghini να επιβιώσει στα πιο δύσκολα χρόνια την ιστορία της και να καταλήξει να γίνει ο θρύλος που όλοι σήμερα γνωρίζουμε.