Καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν χώρο στο εξωτερικό προκειμένου να συνεχίσουν να αναπτύσσονται παρακάμπτοντας τον «πόλεμο» που έχει κηρύξει εναντίον τους η Δύση, λόγω των πολύ ανταγωνιστικών τιμοκαταλόγων τους, η BYD (Build Your Dreams) στρέφεται στην Τουρκία με μια μεγάλη επένδυση από την οποία θα προκύψει ακόμα ένα εργοστάσιο του μεγάλου αυτού κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, με δυνατότητα παραγωγής 150.000 αυτοκινήτων ετησίως.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πλήρως ηλεκτρικών και plug in υβριδικών οχημάτων της Κίνας, η BYD, προχωρά στην κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στην Τουρκία, το οποίο θα διαθέτει και «δικό του» κέντρο έρευνας και εξέλιξης (R&D) για τεχνολογίες βιώσιμης κινητικότητας. Για το σκοπό αυτό η BYD θα επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια δημιουργώντας 5.000 νέες θέσεις εργασίας έχοντας στόχο να παράγει 150.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα ετησίως, σε ένα εργοστάσιο που θα δώσει τα πρώτα του προϊόντα γύρω στα τέλη του 2026.
H επένδυση στο φόντο των προειδοποιήσεων της κινεζικής κυβέρνησης για τους κινδύνους των επενδύσεων στο εξωτερικό: πριν από λίγες μέρες, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας είχε προειδοποιήσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν τις επενδύσεις σε εργοστάσια στο εξωτερικό. Ενώ το καλοκαίρι, το ίδιο υπουργείο, που βλέπει θετικά το ενδεχόμενο επενδύσεων στην Ευρώπη και την Ταϊλάνδη, με ανακοίνωσή του τόνιζε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές θα έπρεπε να αποφύγουν να επενδύσουν σε Ινδία και – πολύ περισσότερο (λόγω γεωπολιτικών κινδύνων) - σε Ρωσία και Τουρκία. Ωστόσο πηγές του τουρκικού υπουργείου βιομηχανίας βεβαίωναν λίγο μετά ότι η επένδυση της BYD στην Τουρκία θα προχωρήσει χωρίς προβλήματα.
Με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη να επιβάλλουν υψηλότερους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, οι κινεζικές εταιρίες επενδύουν στην Ταϊλάνδη, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Νότια Αμερική. Στο πλαίσιο αυτό η BYD άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη τον Ιούλιο, καθώς αναμένεται να αυξηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα αυτή, τα επόμενα χρόνια. Λέγεται δε ότι η BYD περιμένει το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο προκειμένου να ανακοινώσει ότι προχωρεί στην κατασκευή εργοστασίου και στο Μεξικό.
Θυμίζουμε δε ότι όλα αυτά συμβαίνουν λίγο μετά την έναρξη της ισχύος των προσωρινών πρόσθετων δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για δασμούς που κυμαίνονται από 17,4% έως 37,6% και αποσκοπούν στο να βάλουν φρένο επιταχυνόμενη εξάπλωση των κινεζικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά.
Όλα δείχνουν πάντως ότι η BYD, σε πείσμα του έντονου ανταγωνισμού αυξάνει το αποτύπωμά της στην παγκόσμια αγορά, αφού κατάφερε να πουλήσει 1 εκατομμύριο οχήματα τον Αύγουστο, καταρρίπτοντας ένα ακόμα ρεκόρ της. Τον περασμένο Μάρτιο η BYD, που αυτοπροσδιορίζεται ως ο κορυφαίος κατασκευαστής «Οχημάτων Νέας Ενέργειας» (New Energy Vehicles - NEV) και μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που έχει κατασκευάσει 7 εκατομμύρια οχήματα της κατηγορίας αυτής. Ενώ μερικούς μήνες πριν η BYD είχε ανακοινώσει την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας βιομηχανικής μονάδας για την παραγωγή αυτοκινήτων στο Szeged της Ουγγαρίας. Αξίζει δε να σημειώσουμε πως, όταν ολοκληρωθεί, η υπερσύγχρονη εγκατάσταση θα είναι η πρώτη του είδους της που κατασκευάστηκε ποτέ από κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη.
Σημειώστε ότι το 2023, οι ετήσιες πωλήσεις οχημάτων Νέας Ενέργειας της BYD είχαν ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια μονάδες, υπογραμμίζοντας τη θέση της ως παγκόσμιου ηγέτη των πωλήσεων NEV. Το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς μάλιστα η BYD κατάφερε να εκτοπίσει από την κορυφή των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Battery Electric Vehicles – BEV) αμερικανική Tesla, ενώ λίγο έλειψε να τερματίσει πρώτη στο σύνολο της χρονιάς στην κούρσα των πωλήσεων BEV. Πατώντας δε αποφασιστικά το πόδι της στη γηραιά ήπειρο, η BYD βρίσκεται να έχει συνεργαστεί με τοπικούς dealers και να έχει εγκαινιάσει πάνω από 250 καταστήματα σε 20 χώρες της Ευρώπης, από την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο του 2022, μέχρι σήμερα.
Θυμίζουμε ότι στη χώρα μας η BYD άρχισε να δραστηριοποιείται επισήμως από τον Μάρτιο, με την αναγγελία της έναρξης των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων της εταιρίας στην Ελλάδα από τον Όμιλο Σφακιανάκη, που είναι πλέον ο επίσημος διανομέας των κινεζικών New Energy Vehicles της BYD στην ελληνική αγορά.