Το τριάκτινο αστέρι ανέκαθεν παρέπεμπε σε κορυφαία ποιότητα και πολυτέλεια. Στην περίπτωση όμως της Mercedes B 200, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πιο «διακριτικό» μοντέλο της φημισμένης εταιρίας, η πρακτικότητα που προσφέρει έρχεται να δώσει μια άλλη διάσταση στην έννοια “premium”.
Tο πρώτο πράγμα στο οποίο πηγαίνει το μυαλό σου βλέποντας τη Mercedes B 200 είναι τα δημοφιλή, κάποτε, ενός όγκου/πολυμορφικά οχήματα (γνωστά ως MPV). Η Β-Class, λοιπόν, Κάποιοι θα την χαρακτήριζαν ακόμα και… βαν – γεγονός όμως πως πρόκειται για κάτι ιδιαίτερο – κάτι που αποτελεί έναν πολύ καλό λόγο για να το συμπαθήσεις.
Από τη θέση του οδηγού καταλαβαίνεις πολύ γρήγορα ότι έχεις να κάνεις με κάτι ολότελα διαφορετικό από την A 200 από την οποία το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δανείζεται αρκετά μηχανικά μέρη. Αυτό έχει να κάνει και με την «ψηλή» θέση οδήγησης και με τα αντίστοιχα υψηλότερα τοποθετημένα καθίσματα στο οποία κάθονται οι επιβάτες – χάρη στα οποία έχει τη δυνατότητα, παρά το γεγονός ότι δεν είναι SUV, να προσφέρει ευχάριστη θέα του δρόμου και του περιβάλλοντος χώρου, από ψηλά - κάτι που δεν βρίσκεις σε ένα κοινό ΙΧ. «Παράπλευρο» όφελος, το γεγονός ότι το ύψος δεν ωφελεί μόνο τη θέα αλλά και την είσοδο έξοδο των επιβατών, καθιστώντας το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ιδιαίτερα κατάλληλο για μία οικογένεια με μικρά παιδιά!
Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι η Mercedes B 200 διαθέτει «λελογισμένες» διαστάσεις (ΜxΠxΥ: 4419x1.796x1.562 mm), στοιχείο που τις προσδίδει μια στοιχειωδώς ικανοποιητική ευελιξία στην αστική καθημερινότητα, ενώ παράλληλα ωφελεί τους χώρους με το πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται μεταξύ 420 και 1.505 λίτρων (με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους/αναδιπλωμένα).
Στο εσωτερικό είναι που συναντάς αφενός την υψηλή τεχνολογία στην οποία παραπέμπουν οι δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης 10,25’’ και αφετέρου μια ευφυή χωροταξική διαμόρφωση που εκτοξεύει την πρακτικότητα και δημιουργεί άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι αυτών που θα καθίσουν στο πίσω κάθισμα. Και είναι βέβαια οι χώροι - για επιβάτες, μικροπράγματα και αποσκευές - ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Β 200.
Στο δρόμο, τώρα, αντιλαμβάνεσαι ότι ο χαρακτηρισμός Sport Tourer που χρησιμοποιεί η Mercedes για την B200, δεν υπερβολικός. Είναι αλήθεια βέβαια ότι η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή από ότι θα ήθελες για να αντιμετωπίσεις τις καθημερινές αντιξοότητες της ασφάλτου, από την άλλη όμως προσφέρει υψηλού επιπέδου κράτημα – κάτι που εκτιμάς τόσο όταν κινείσαι με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, όσο και όταν επιχειρήσεις να στρίψεις πιο γρήγορα σε έναν ορεινό δρόμο. Και αυτό σίγουρα είναι κάτι που δεν περιμένεις από ένα ψηλό αυτοκίνητο που για κάποιους μοιάζει με «κλούβα».
Πολύ καλές οι επιδόσεις (0-100 km/h 8,4’’, μέγιστη ταχύτητα 223 km/h) που προσφέρει ο τούρμπο βενζινοκινητήρας των 163 ίππων (1.332 cc, ισχύς 163 PS/5500 rpm & ροπή 270 Nm) ο οποίος, στο πλαίσιο αυτού που αποκαλείται mild hybrid σύστημα μετάδοσης, συνεπικουρείται σε διάφορες φάσεις της κίνησης από τους 14 ίππους της μίζας/γεννήτριας “RSG” που λειτουργεί με τάση 48V. Όλα αυτά συνδυάζονται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT της Mercedes, χάρη στο οποίο ανακαλύπτεις ότι δεν χρειάζεσαι τις χειροκίνητες/σειριακές αλλαγές ταχυτήτων τις οποίες μπορείς να πραγματοποιήσεις με τα χειριστήρια (puddles) στο τιμόνι.
Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι στη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση διατηρήθηκε σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (7,7 lit./100 km) – καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο βάρους 1.415 κιλών.
Κλείνοντας, θα λέγαμε ότι τη B 200 την κατατάσσουμε στα αυτοκίνητα τα οποία μας άρεσαν ιδιαίτερα. Αυτό σε πείσμα των όποιων εργονομικών μικρο-ατελειών εντοπίσαμε (όπως η θέση του διακόπτη των “alarm”) – ενώ αφήνουμε εύκολα στην άκρη το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι που θεωρούμε σαφώς υποδεέστερο (από την άποψη της χρηστικότητας) από αυτό που υπήρχε στις Mercedes Α Class και B Class μέχρι πρότινος. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 44.500 ευρώ.
(Φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης)
Διαβάστε περισσότερα για τη B-Class κάνοντας κλικ εδώ