Το πανάρχαιο ερώτημα αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα έρχεται και επανέρχεται στο προσκήνιο για κάθε σύγχρονο άνθρωπο που θέλει να μετακινείται με άνεση και ασφάλεια, χάνοντας όσο το δυνατό λιγότερο χρόνο από τη ζωή του για τις μετακινήσεις του. Βασικό πλεονέκτημα της μοτοσικλέτας η ευελιξία και η ουσιαστική παράκαμψη των μποτιλιαρισμάτων, συνδυασμένη, βεβαίως, με την οικονομία που συνεπάγεται η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Από την άλλη μεριά, το αυτοκίνητο προσφέρει όχι μόνο μεγαλύτερη ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες σε σχέση με οποιοδήποτε δίκυκλο, αλλά και προστασία έναντι των καιρικών συνθηκών. Το αντίτιμο που πληρώνει κάνεις για αυτά τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι ο παραπάνω χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει στον προορισμό του, αλλά και για να βρει χώρο να παρκάρει.
Κάπου εδώ, λοιπόν, έρχεται το όχημα με την ονομασία Halo που ετοιμάζει η εταιρία Nimbus, η οποία δίνει το παρών σε Μίσιγκαν και Καλιφόρνια των ΗΠΑ, αλλά και στην Γκουανγκντόν της Κίνας, το οποίο επιχειρεί να προσφέρει κάτι από την ασφάλεια που προσφέρει ένα αυτοκίνητο, αλλά ταυτοχρόνως και την ευελιξία που προσφέρει μία μοτοσυκλέτα.
Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί, κοιτώντας το Halo, ότι κάτω από αυτό το “κουβούκλιο” μπορεί να διακρίνει το γνωστό τρίτροχο σκούτερ Piaggio MP3. Πράγματι το Halo δεν στρίβει όπως ένα αυτοκίνητο, στρίβει όπως μία μοτοσυκλέτα, γέρνοντας στις στροφές χάρη στον ειδικό μηχανισμό του συστήματος διεύθυνσης. Ο οδηγός - ή αναβάτης διαλέγετε και παίρνετε - βρίσκεται σε μία κατάσταση που από τη μία έχει στα χέρια του ένα τιμόνι πού παραπέμπει σε αυτοκίνητο και από την άλλη οφείλει να ακολουθεί με το σώμα του την κλίση του οχήματος, όπως περίπου θα έκανε με μία μοτοσυκλέτα.
Το μήκος του Halo είναι λίγο μεγαλύτερο από το πλάτος ενός μεγάλου IX ή SUV (2,3 μέτρα), γεγονός που σε πολλές περιπτώσεις του επιτρέπει να παρκάρει και σχεδόν κάθετα σε ένα πεζοδρόμιο, ενώ το πλάτος του περιορίζεται στα 0,81 μέτρα. Ο ηλεκτροκινητήρας του επιτρέπει λογικές για ένα πολυσύχναστο αστικό κέντρο επιδόσεις, με τα 0-50 km/h να έρχονται σε 2,9’’ (κάτι που σημαίνει ότι το Halo στην κίνηση είναι κατά κανόνα ταχύτερο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο στα φανάρια) και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται, για ευνόητους λόγους, στα 80 km/h.
Το Nimbus Halo θα είναι διαθέσιμο με δύο πακέτα μπαταριών: το μικρό, χωρητικότητας 8,1 kWh που προσφέρει αυτονομία 126 χιλιόμετρα, και το μεγάλο που 12,4 kWh που προσφέρι την εντυπωσιακή για τον χαρακτήρα του οχήματος αυτονομίας των 191 km. Σημειώστε ότι το βάρος στην πρώτη περίπτωση φτάνει τα 290 κιλά, ενώ στη δεύτερη αυξάνεται ελαφρά, στα 315 κιλά.
Σε σχέση τώρα με το αμάξωμα, η Nimbus μας ενημερώνει ότι αυτό δεν έχει μοναδικό του στόχο να προστατεύσει τον οδηγό και τον πίσω επιβάτη από τον άνεμο, τη βροχή και το χιόνι αλλά και να προσφέρει προστασία σε περίπτωση ατυχήματος. Γι’ αυτό και θα είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής κράματα χάλυβα και αλουμινίου με θερμοπλαστικό κέλυφος για να είναι ελαφρύ και ασφαλές ταυτόχρονα.
Το Nimbus Halo θα έχει, επίσης, ενδιαφέροντα εξοπλισμό ασφαλείας που θα περιλαμβάνει τρεις αερόσακους – έναν μετωπικό και δύο τύπου κουρτίνας για προστασία από πλευρικές συγκρούσεις - ABS, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, αλλά και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το αυτοματοποιημένο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και η προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Σημειώστε ότι το Halo θα διαθέτει και σύστημα θέρμανσης, ενώ προαιρετικά θα διατίθεται και με κλιματισμό.
Φτάνοντας, τέλος, στο ταμείο βλέπουμε ότι η τιμή που έχει ανακοινωθεί για το Halo – το είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία - είναι 6.240 δολάρια (€ 5.400), ενώ εφόσον ο χρήστης είναι διατεθειμένος να προκαταβάλει τα ενοίκια ενός έτους (1.188 δολάρια / € 1.000 ) τότε το τρίτροχο όχημα της Nimbus θα του κοστίζει 99 δολάρια το μήνα (€ 83,5). Σημειώστε ότι οι παραδόσεις του Halo αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα του 2022, χωρίς να διευκρινίζεται από ποιες περιοχές θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις, ωστόσο στα τέλη του 2021 θα υπάρξουν διαθέσιμα οχήματα για test drives.