Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της καινούριας εποχής της Opel, το νέας γενιάς Astra ενσωματώνει ότι καλό μπορούσε να του δώσει η μαμά εταιρεία από τη Γαλλία (Stellantis μέσω PSA Group που ήταν και ο αρχικός αγοραστής της Opel) αλλά και τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γερμανικής εταιρίας. Οδηγούμε την έκδοση με τον τούρμπο κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που καταφέρνει να εκπλήσσει ευχάριστα τον οδηγό του.
Ξεκινώντας από την εμφάνιση, που είναι και το πρώτο με το οποίο έρχεται ο ενδιαφερόμενος σε επαφή, θα πρέπει να πούμε ότι τα πράγματα μιλάνε μόνα τους. Είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με όλα εκείνα τα σχεδιαστικά στοιχεία που είχε διαφημίσει η Opel μέσα-έξω, με δύο ψηφιακές οθόνες στην έκδοση αυτοκινήτου της δοκιμής μας (Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp AT8 GS Line) εκ των οποίων η μία παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων που μπορεί να διαμορφωθεί με βάση τις επιθυμίες του οδηγού.
Γενικά έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά “αιχμηρό”, δηλαδή “επιθετικό” design μέσα-έξω, με υλικά καλής ποιότητας να περιβάλουν οδηγό και επιβάτες, που βρίσκονται σε ένα άνετο χώρο με την αίσθηση της τεχνολογίας να είναι έντονη.
Τη μεγάλη διαφορά όμως, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, την αντιλαμβάνεται κάνεις οδηγώντας το αυτοκίνητο, το οποίο από τη μία χαρακτηρίζεται από την άνεση της ανάρτησης που προσφέρει και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και, από την άλλη, από τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του. Αποπνέει λοιπόν το Astra συνολικά μία αίσθηση υψηλής ποιότητας - πέρα από αυτήν που μπορεί να δημιουργούν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τα ίδια τα υλικά – η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον τρόπο που… κυλάει στην άσφαλτο το Astra.
Και αυτό έχει δύο σκέλη: το ένα είναι η άνεση και το άλλο η οδική συμπεριφορά. Όταν έρθει λοιπόν η ώρα να στρίψεις αντιλαμβάνεσαι πόσο καλά κρατάει το νέο Opel Astra – επιδεικνύει κράτημα που θα ικανοποιήσει και τους απαιτητικούς - και σε αυτό βοηθά και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών. Ενώ στις μεγάλες ταχύτητες η ευστάθεια είναι απλώς εξαιρετική! Και καθώς ο κινητήρας είναι αρκετά αθόρυβος και δεν γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτός στην καμπίνα δεν είναι δύσκολο να… ξεχαστείς και να ανακαλύψεις ότι προσεγγίζεις την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου χωρίς να το καταλάβεις.
Το αυτόματο κιβώτιο παρόλο που δεν είναι διπλού συμπλέκτη είναι αρκετά γρήγορο, ενώ υπάρχουν πάντα τα puddles (χειριστήρια/μοχλοδιακόπτες) στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές. Γενικά η λειτουργία του είναι σε λογικά επίπεδα γρήγορη, ενώ υπάρχει και δυνατότητα επιλογής προφίλ λειτουργίας - drive mode - από τον οδηγό. Ενώ η άνεση που προσφέρει στον οδηγό στις καθημερινές μετακινήσεις, απαλλάσσοντάς τον από το καθήκον της αλλαγής ταχυτήτων είναι αξία ανεκτίμητη…
Κατά τ’ άλλα, χώροι και πορτμπαγκάζ ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου Μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που πρέπει να χωράει τις βασικές οικογενειακές… ανησυχίες - και αυτό το κάνει με επιτυχία.
Σε αυτά που δεν μας άρεσαν περιλαμβάνονται κάποιες εργονομικές αστοχίες με πρώτη και καλύτερη τις περσίδες του συστήματος εξαερισμού που και δύσχρηστες είναι και δεν σου επιτρέπουν να κατευθύνεις τη ροή του αέρα εκεί ακριβώς που θα ήθελες.
Σημειώστε ότι η κατανάλωση με καθημερινή κίνηση μέσα στην Αθήνα ξεπέρασε τα 9 λίτρα ενώ στην εθνική οδό τα πράγματα ήταν αρκετά καλύτερα. Δεν είναι ότι πιο οικονομικό υπάρχει στην αγορά, όμως είναι πραγματικά σβέλτο το νέο Opel Astra που καταφέρνει να προσφέρει αυτό που λέμε οδηγική απόλαυση με σχετικά χαμηλή ισχύ (130 ίπποι) χωρίς – σε καμία περίπτωση - να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Και αυτό είναι αναμφισβήτητα ένα πολύ μεγάλο προσόν.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp AT8 |
|
Κινητήρας: |
1.199 cm3 |
Ισχύς (hp [kW] / rpm): |
130 [96] / 5500 |
0-100 km/h: |
9,7’’ |
Ταχύτητα: |
210 km/h |
Κατανάλωση: |
5,8 – 5,6 l/100 km |
Εκπομπές CO2: |
131 - 126 g/km |
M x Π x Y: |
4.374 X 1.860 X 1.441 mm |
Πορτμπαγκάζ: |
422 λίτρα |
Τιμή:** |
€ 33.500 |
*Συνδυασμένος κύκλος WLTP **Τιμή της πλέον πλούσιας έκδοσης GS Line. Η έκδοση “Elegance”, πάντα με αυτόματο κιβώτιο, κοστίζει 32.500 ευρώ, ενώ με χειροκίνητο 6 σχέσεων η τιμή κατεβαίνει στα € 29.900. Τέλος η «βασική» έκδοση “Edition” με χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει 25.900 (130 hp), ενώ η έκδοση των 110 hp, κοστίζει € 24.900. |