Η πολυπληθής παρουσία της Volkswagen στον χώρο των compact SUV ενισχύεται χάρη στην ουσιαστική αναβάθμιση του πλέον δυναμικού μέλους της γκάμας της, του T-ROC, το οποίο στην έκδοση με τον 1,5 λίτρου κινητήρα που οδηγήσαμε, προσφέρει και το κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων.
Αν και μιλώντας για ανανέωση, για το αποκαλούμενο “facelift” ενός μοντέλου, συνήθως ξεκινάμε από τις όποιες αλλαγές μπορούμε να εντοπίσουμε στην εξωτερική του εμφάνιση, στην περίπτωση του ανανεωμένου T-ROC, που άρχισε να πωλείται από το Μάρτιο στην Ελλάδα, θα ξεκινήσουμε από το εσωτερικό το οποίο ήταν το σημείο εκείνο που αποτελούσε την «αχίλλειο πτέρνα» του αρχικού μοντέλου. Ήταν κυρίως το «σκληρό» ταμπλό που έβγαζε κάτι σε «φθήνια» και που τώρα πια αντικαταστάθηκε με ένα από μαλακό υλικό καλής ποιότητας.
Άλλαξαν επίσης και μία σειρά ακόμα πράγματα μέσα στο αυτοκίνητο έτσι που τώρα μπαίνοντας στο T-ROC νιώθεις ότι είσαι πραγματικά σε ένα αυτοκίνητο με καλή ποιότητα κατασκευής – και όχι δεν ήταν καλής ποιότητας το απερχόμενο μοντέλο, αλλά σίγουρα δεν το έδειχνε με τον τρόπο που θα έπρεπε, έχανε τις εντυπώσεις εξαιτίας κάποιων σκληρών πλαστικών γύρω-γύρω. Αυτό τώρα πια αυτό δεν ισχύει - άρα λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα καθόλα ανταγωνιστικό μοντέλο, διότι κατά τα άλλα το T-ROC ήταν και παραμένει ένα από τα πλέον πρακτικά SUV της κατηγορίας, με εξαιρετική για τις διαστάσεις του εκμετάλλευση χώρων, ενώ ταυτοχρόνως ήταν - και είναι - δεόντως στιλάτο.
Επαρκέστατο χαρακτηρίζουμε επίσης το πορτμπαγκάζ το οποίο - αξίζει να σημειώσουμε - φιλοξενεί μία ρεζέρβα κάτω από πάτωμά του, τύπου «ανάγκης», στενή, είναι αλήθεια αλλά παρόλα αυτά ρεζέρβα, η οποία θα σου δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσεις να κινείσαι αν κάπου τύχει και σκιστεί κάποιο λάστιχό σου – δεν θα χρειαστεί να περιμένεις την οδική βοήθεια σε αυτήν την περίπτωση.
Στο εσωτερικό λοιπόν εκτός πλέον της καλής ποιότητας κατασκευής κυριαρχεί η γνωστή χωροταξική διαμόρφωση που συναντάμε σε αρκετά μοντέλα της Volkswagen με σχεδόν τα πάντα να είναι στη σωστή θέση, με βολικές και τακτοποιημένεις θέσεις για μικροπράγματα, με μεγάλες θήκες στις πόρτες κλπ. Όλα αυτά που κάνουν την καθημερινότητά του οδηγού εύκολη. Βεβαίως έχουμε και μία πολύ καλή θέση οδήγησης με τον πίνακα οργάνων να είναι πλέον full ψηφιακός και διαμορφώσιμος δίνοντάς σου τη δυνατότητα να τον φέρεις στα μέτρα σου, επιλέγοντας να προβάλεις τις ενδείξεις εκείνες που σε εξυπηρετούν καλύτερα. Ενώ δίπλα σε αυτόν, στο κέντρο του ταμπλό, αναπαύεται η οθόνη αφής που ευτυχώς συνεπικουρείται από κάποια φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό στοιχείο που βελτιώνει κάπως την εργονομία του infotainment που παρόλα αυτά δεν παύει να έχει τις εργονομικές αδυναμίες του.
Στο κομμάτι των δυναμικών χαρακτηριστικών τα νέα δεν είναι καθόλου άσχημα για το ανανεωμένο T-ROC: το αυτοκίνητο τα κατάφερνε ούτως ή άλλως να στέκεται στον δρόμο καλά, οπότε δεν έχεις και πολλά παράπονα να εκφράσεις για την οδική συμπεριφορά και τα φρένα, αντιθέτως έχεις να βρεις αρκετά θετικά σε αυτά που σου προσφέρει όταν στρίβεις και όταν φρενάρεις, όπως επίσης πολλά καλά λόγια έχεις να πεις και για την πρακτικά άψογη λειτουργία του επτά σχέσεων αυτόματου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη DSG που διευκολύνει και αφάνταστα την καθημερινότητά σου. Θετικά σχόλια θα κάνουμε και για την απόδοση του κινητήρα που ενώ δεν φείδεται επιδόσεων: είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο T-ROC – και το νιώθεις αυτό όχι τόσο στο πρώτο πάτημα του γκαζιού ακολουθώντας την καθημερινότητα της αστικής κυκλοφορίας, αλλά όταν πατάς αποφασιστικά το γκάζι. Τότε είναι που αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά που κάνει ο ένας επιπλέον κύλινδρος (o 1.5 EVO είναι τετρακύλινδρος και αποδίδει 150 ίππους, ενώ ο επίσης πολύ καλός 1.0 TSI είναι τρικύλινδρος και αποδίδει 110 ίππους). Και καθώς η διαφορά τιμής μεταξύ των δύο κινητήρων δεν είναι μεγάλη η επιλογή του 1.5 EVO είναι σχεδόν «υποχρεωτική», έστω και αν αυτός τελικά καταναλώνει περισσότερη βενζίνη (εμείς είδαμε πάνω από 9,0 λίτρα/100 χλμ. στο trip computer).