Τα απανωτά lockdown επηρέασαν αναμφισβήτητα την ψυχολογία των απλών ανθρώπων σε όλον τον κόσμο, στρέφοντας αρκετούς από αυτούς στην αναζήτηση της συντροφιάς ενός κατοικιδίου. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτή η συναισθηματικά υποκινούμενη στροφή είχε μια απρόβλεπτη επίπτωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που μας έρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο, η πανδημία έφερε μια αύξηση του ενδιαφέροντος για τους σκύλους συντροφιάς, με τις διαδικτυακές αναζητήσεις κουταβιών να αυξάνονται κατά 115%. Έρευνα στην οποία συμμετείχαν 2.000 οδηγοί με σκύλους και πραγματοποιήθηκε από την διαδικτυακή πλατφόρμα πωλήσεων αυτοκινήτων CarGurus αποκάλυψε ότι το ένα πέμπτο από αυτούς (22%) αγόρασαν ή υιοθέτησαν τον τετράποδο σύντροφό τους μετά την έναρξη του lockdown.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 35% όσων απέκτησαν πρόσφατα σκύλο, γρήγορα αντιλήφθηκαν ότι έπρεπε να αγοράσουν ένα μεγαλύτερο ή πιο πρακτικό όχημα, λόγω νέου μέλους της οικογένειάς τους, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο £ 7.594 (8.700 ευρώ).
Με τα στατιστικά στοιχεία να δείχνουν ότι περίπου 800.000 κουτάβια και σκύλοι αγοράζονται κάθε χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο (και αυτή είναι μια πολύ μετριοπαθής εκτίμηση καθώς υπάρχουν και εκτιμήσεις για 1,9 εκατομμύρια σκύλους) βγαίνει εύκολα το συμπέρασμα ότι 280.000 από αυτά θα πρέπει να ανάγκασαν τους ιδιοκτήτες τους να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι οι νέοι ιδιοκτήτες κατοικιδίων θα πρέπει να ξόδεψαν συνολικά 2,1 δισεκατομμύρια λίρες (2,4 δις ευρώ).
Και επειδή αυτό το ποσό μόνο μικρό δεν είναι, η CarGurus αποφάσισε να βοηθήσει τους νέους ή μελλοντικούς ιδιοκτήτες σκύλων να βρουν το σωστό για αυτούς όχημα. Για το σκοπό αυτό έχει αναπτύξει ένα νέο εργαλείο, το CarGurus Pupgrader, το οποίο προτείνει το σωστό όχημα με βάση το μέγεθος του σκύλου τους, για να μπορούν εκτός από το κατοικίδιο να μεταφερθεί και ολόκληρη η οικογένεια.
Η εφαρμογή κάνει τις προτάσεις της στον ενδιαφερόμενο λαμβάνοντας υπόψη όχι το τρέχον μέγεθος του κουταβιού, αλλά το τελικό, μετά την ενηλικίωσή του, με βάση δηλαδή ένα πλήρως ανεπτυγμένο σκυλί, ώστε οι καταναλωτές να μην βρεθούν απροετοίμαστοι.
Η ανάγκη αυτής της εφαρμογής προέκυψε καθώς κατά την έρευνα της CarGurus βρέθηκε ότι περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) των ιδιοκτητών σκύλων παραδέχτηκαν ότι θα έπρεπε να είχαν σκεφτεί περισσότερο για το αυτοκίνητο που κατείχαν όταν έπαιρναν το κατοικίδιό τους - με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 61% μεταξύ των φιλόζωων της πανδημίας.
Η έρευνα ανέδειξε επίσης και τα χαρακτηριστικά που έψαχναν οι νέοι ιδιοκτήτες σκύλων κατά την αγορά αυτοκινήτου. Προέκυψε λοιπόν ότι το 38% από αυτούς ήθελε επιφάνειες που να καθαρίζονται εύκολα μέσα στο αυτοκίνητο, το ίδιο ποσοστό ιδιοκτητών κατοικιδίων επιθυμούσε να υπάρχουν και πίσω πόρτες, ενώ το 31% δήλωσε ότι τα ανθεκτικά υλικά ήταν ένα χαρακτηριστικό που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την απόφαση αγοράς. Περνώντας, τώρα, στις κατηγορίες αυτοκινήτων που επέλεξαν, το 40% είπε ότι προτίμησε ένα SUV, το 23% ένα οικογενειακό hatchback, ενώ το 9% προτίμησε ένα στέισον βάγκον.
Επίσης, σχεδόν οι μισοί (43%) ιδιοκτήτες σκύλων δήλωσαν ότι η εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό ήταν ένα σημαντικό χαρακτηριστικό κατά την αναζήτηση αυτοκινήτου, με το ίδιο ποσοστό να λέει ότι το μεγάλο πορτμπαγκάζ έκανε για αυτούς τη διαφορά.
Σε κάθε περίπτωση, η υιοθέτηση ή απόκτηση ενός κατοικιδίου είναι μια κίνηση την οποία θα πρέπει να έχει σκεφθεί κανείς πολύ σοβαρά. Γιατί από τη στιγμή που ένα τετράποδο μπαίνει στη ζωή μας έχουμε την πλήρη ευθύνη του και αναλαμβάνουμε μια σειρά υποχρεώσεις, που μπορούν – ναι – να οδηγήσουν ακόμα και στην αλλαγή αυτοκινήτου.
Σε κάθε περίπτωση, κατά τη μεταφορά του κατοικιδίου μας με αυτοκίνητο θα πρέπει να φροντίσουμε να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας. Το ζώο θα πρέπει να βρίσκεται σε ασφαλή θέση και να μην κυκλοφορεί ελεύθερο στο σαλόνι, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού θα πρέπει να γίνονται συχνές στάσεις, ενώ εφόσον σταθμεύσουμε σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφήσουμε το κατοικίδιο μέσα στο αυτοκίνητο εάν αυτό βρίσκεται στον ήλιο – ο κίνδυνος σοβαρής βλάβης της υγείας του ζώου είναι μεγάλος.