Με έως 280 ίππους το νέο – και πλήρως ηλεκτρικό - Abarth 600e είναι το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της μάρκας, επιτυγχάνοντας εξαιρετικές επιδόσεις με 0-100 km/h σε μόλις 5,85”. Οι πέντε πόρτες δεν το εμποδίζουν να είναι σπορ, καθώς ενσωματώνει την αγωνιστική τεχνογνωσία της Abarth και της Stellantis Motorsport, ενώ από τις δύο εκδόσεις του η μία θα είναι συλλεκτική!
Συναρπαστική εμπειρία στους πλέον απαιτητικούς οδηγούς υπόσχεται το νέο Abarth 600e, που χτίστηκε πάνω σε μια ειδικά εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας Perfo eCMP ώστε να εξελιχθεί τελικά σε ένα αυθεντικό σπορ μοντέλο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η εξέλιξη του 600e ξεκίνησε το 2021 και σε αυτό το διάστημα η Abarth συνεργάστηκε με κορυφαίους προμηθευτές: για τα ελαστικά επιστρατεύτηκε η Michelin, που προσέφερε τα Pilot Sport EV, ενώ τα φρένα εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Alcon και διαθέτουν μεγάλη επιφάνεια τριβής για ισχυρή επιβράδυνση και αποτελεσματική απαγωγή θερμότητας χάρη στους μεγάλους αεριζόμενους εμπρός δίσκους με διάμετρο 380 mm αλλά και στις τετραπίστονες monobloc αλουμινένιες δαγκάνες, ενώ η συνεργασία με την JTEKT απέδωσε ένα μηχανικό μπλοκέ Torsen εμπρός διαφορικό Type D, με ποσοστό “κλειδώματος” 36% στη φάση της επιτάχυνσης και 34% στο φρενάρισμα. Και είναι το μπλοκέ διαφορικό χάρη στο οποίο η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται χωρίς απώλειες στο δρόμο, επιτρέποντας την πλέον αποδοτική επιτάχυνση ύστερα από κάθε στροφή.
Κοιτώντας, τώρα, το Abarth 600e δεν αργείς να διαπιστώσεις ότι ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της επιθετικής εξωτερικής εμφάνισης του είναι τα φαρδύτερα - σε σχέση με τα συμβατικά Fiat 600 - φτερά, που συνδυάζονται με αυξημένα κατά 30 mm εμπρός και 25 mm πίσω μετατρόχια. Tη σπορ υπόστασή του μοντέλου τονίζουν οι μεγάλοι τροχοί με ζάντες 20”, ενώ η ανάρτηση είναι κατά 25 mm χαμηλωμένη.
Ευθυγραμμισμένη με το επιθετικό ύφος του αμαξώματος, η καμπίνα του Abarth 600e διαθέτει σπορ πινελιές και ενθέσεις δέρματος και Alcantara. Τα σπορ καθίσματα, οι αλουμινένιες επενδύσεις στα πεντάλ και το footrest, καθώς και τα ειδικής σχεδίασης πατάκια δίνουν το σωστό στίγμα για το αυτοκίνητο, σε μια καμπίνα που επιπλέον διακρίνεται για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα που προσφέρει στον οδηγό και τους επιβάτες της.
Παράλληλα η ψηφιακή τεχνολογία παραμένει πλήρως ευθυγραμμισμένη με τις σύγχρονες επιταγές, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7” διαθέτει ειδικά γραφικά για την Abarth. Στο ίδιο μήκος κύματος, το σύστημα infotainment μπορεί να απεικονίσει στην οθόνη αφής των 10,25” πολύ χρήσιμες ενδείξεις για τη σπορ οδήγηση, οι οποίες ξεκινούν από την μέτρηση των επιταχύνσεων για να φτάσουν στη θερμοκρασία και την ενεργή τάση της μπαταρίας. Ειδικά για την έκδοση Scorpionissima υπάρχει και γεννήτρια ήχου που προσομοιάζει ρεαλιστικά τον σπορ ήχο ενός θερμικού κινητήρα, βάζοντας το δικό της λιθαράκι στην οδηγική ευχαρίστηση.
Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: Την Turismo των 240 HP και την “Scorpionissima” των 280 HP, εκ των οποίων η δεύτερη θα παραχθεί σε 1.949 μονάδες. Είναι μια τιμητική αναφορά στο έτος που ορίζεται ως «Σημείο Μηδέν» για την μάρκα. Το Abarth 600e Turismo επιτυγχάνει 0-100 km/h σε μόλις 6,24” ενώ το Scorpionissima σε 5,85”, με την ροπή και την τελική ταχύτητα στα 345 Nm και 200 km/h αντίστοιχα και για τις δύο εκδόσεις.
Κοινό παρονομαστή τους αποτελούν και τα τρία οδηγικά προφίλ: Το πρώτο ονομάζεται Turismo και δίνει πρόσβαση σε 150 HP για την έκδοση Turismo και 190 HP για την Scorpionissima. Η ροπή είναι σε κάθε περίπτωση 300 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h για βέλτιστη διαχείριση των 54 kWh που μπορεί να αποθηκεύσει η μπαταρία. Το δεύτερο προφίλ ονομάζεται Scorpion Street, με την ενεργοποίησή του να καθιστά διαθέσιμα 204 HP στην έκδοση Turismo και 231 HP στην Scorpionissima. Η ροπή σε αυτή την περίπτωση κορυφώνεται στα 345 Nm και η τελική στα 180 km/h. Το τρίτο και πιο σπορ προφίλ ονομάζεται Scorpion Track και φέρνει στο δεξί πεντάλ όλη τη διαθέσιμη ισχύ, ανεβάζοντας την τελική ταχύτητα στα 200 km/h. Παράλληλα ενεργοποιεί πιο επιθετικό λογισμικό για την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του τιμονιού, ενώ ο έλεγχος της ευστάθειας γίνεται λιγότερο παρεμβατικός.
Τέλος, μια ακόμα ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος που αφορά τη λειτουργία του συστήματος κίνησης έχει να κάνει με το κύκλωμα ψύξης της μπαταρίας υψηλής τάσης, το οποίο χρησιμοποιεί υψηλής απόδοσης αντλία και έχει δοκιμαστεί εξοντωτικά, ώστε η θερμοκρασία να παραμένει στο επιθυμητό πλαίσιο ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες, αποτρέποντας οποιαδήποτε δυσάρεστη εξέλιξη.