Το εντυπωσιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες δεν μπορείτε να το αγοράσετε, γιατί είναι στην πραγματικότητα μια πλατφόρμα δοκιμών, ένα εργαστήριο σε τροχούς που επιτρέπει στους μηχανικούς να εκτοξεύσουν στα ύψη την απόδοση, μειώνοντας την κατανάλωση και αυξάνοντας την αυτονομία. Είναι το άκρως φουτουριστικό Renault Filante Record 2025, με design εμπνευσμένο από το λαμπρό παρελθόν της γαλλικής εταιρίας.
Το Renault Filante Record 2025 δεν είναι ένα συνηθισμένο πρωτότυπο. Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την καινοτομία, συνδυάζοντας την πλούσια κληρονομιά της Renault με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση. Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο αποτίνει φόρο τιμής στην ιστορία και τις παραδόσεις της μάρκας, η οποία πάντα θεωρούσε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα ρεκόρ ως μέσον επιβεβαίωσης των καινοτομιών της, προτού αυτές υιοθετηθούν από τα μοντέλα παραγωγής.
Το Renault Filante Record 2025 διαθέτει αμάξωμα σε χρώμα Ultraviolet Blue, το οποίο αναδημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση. Πολλές άλλες λεπτομέρειες φέρνουν, επίσης, στο μυαλό τα εμβληματικά μοντέλα που ενέπνευσαν τη σχεδίαση αυτού του πρωτότυπου: οι στρογγυλοί προβολείς, οι ακάλυπτοι τροχοί (40 CV des Records και Nervasport des Records), αλλά και οι πλήρως καλυμμένοι τροχοί (Etoile Filante), η αιχμηρή μάσκα, η θέση της καμπίνας και η ρύθμιση του καθίσματος με ιμάντες (40 CV des Records).
- Με μονοθέσιο αεροδυναμικό αμάξωμα για αύξηση της αποδοτικότητας, το Renault Filante Record 2025 είναι ένα μοντέλο που ξεχωρίζει και για τα μεγέθη του: 5,12 μ. μήκος και 1,19 μ. ύψος, με συνολικό βάρος μόλις 1.000 κιλά.
Στο design του Filante Record 2025 κυρίαρχο ρόλο έπαιξε η αεροναυπηγική: με την προστατευτική αεροδυναμική «φούσκα» της, η καμπίνα θυμίζει έντονα την καλύπτρα ενός μαχητικού αεροσκάφους. Ταυτόχρονα, κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος έχει βελτιστοποιηθεί για μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, με χαρακτηριστικά που φέρνουν στο μυαλό τις καμπύλες και τα σχήματα των αεροσκαφών υψηλών επιδόσεων.
Ο περιορισμός του βάρους ήταν μία από τις βασικές προτεραιότητες κατά τη δημιουργία του Renault Filante Record 2025. Αυτό είναι ξεκάθαρο μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια. Οι ορατές βίδες στο αμάξωμα είναι εμπνευσμένες από τεχνικές κατασκευής αεροσκαφών. Ο σκοπός δεν είναι μόνο να γίνει το αυτοκίνητο ελαφρύτερο, αλλά και να παρουσιάζει μια σύγχρονη και high-tech εμφάνιση.
- Το πρωτότυπο θα παρουσιαστεί στην έκθεση Rétromobile του Παρισιού, από τις 5 - 9 Φεβρουαρίου 2025, δίνοντας ξανά το έναυσμα για την επίτευξη ενός ακόμα ρεκόρ στον τομέα της αποδοτικότητας, στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Στο εσωτερικό, κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει την απόδοση, την άνεση και τις επιδόσεις: κάθε εξάρτημα ή σύστημα (λειτουργίες ασφαλείας και ανοίγματος, cruise control, γκάζι, φρένο, κ.λπ.) είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό, με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους.
Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής ελέγχου: οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και – φυσικά – διεύθυνσης, χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από ένα υλικό που ονομάζεται Scalmolloy (ένα κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής, ειδικά σχεδιασμένου για τρισδιάστατη εκτύπωση).
Ένα ευφυές σύστημα κυκλοφορίας αέρα, φροντίζει για τον αερισμό του cockpit, χωρίς την ανάγκη περισσότερων τεχνικών εξαρτημάτων, και πάλι με στόχο την εξοικονόμηση βάρους και ενέργειας.
Η θέση οδήγησης εμπνευσμένη από την F1 έχει σχεδιαστεί για μέγιστη εργονομία και ορατότητα. Τα πόδια του οδηγού ουσιαστικά πατάνε πάνω στις μπαταρίες, λύση που υιοθετήθηκε για καλύτερη διάταξη της καμπίνας.
- Το Renault Filante Record 2025 είναι ένα ηλεκτρικό εκθεσιακό μοντέλο εξελιγμένο ειδικά για να μεγιστοποιήσει την ενεργειακή αποδοτικότητα και για να σπάσει τα ρεκόρ, σε ό,τι αφορά τις τιμές της κατανάλωσης ενέργειας και της αυτονομίας, διαθέτοντας μία μπαταρία ισχύος 87kWh, ίδια δηλαδή χωρητικότητα με αυτήν που προσφέρει το Scenic E-Tech electric.
Βασισμένο σε μια συνεργασία μεταξύ των μηχανικών και των σχεδιαστών της Renault και της Ligier Automotive, το Renault Filante Record 2025 διαθέτει σχεδίαση που επιτυγχάνει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση, με πρωταρχικό στόχο τις επιδόσεις. Ο φιλόδοξος στόχος αυτού του έργου απαίτησε μεγάλη προσοχή για την επίτευξη του υψηλότερου επιπέδου αεροδυναμικής απόδοσης.
Ένας από τους βασικούς στόχους στην εξέλιξη του Renault Filante Record 2025 ήταν ο περιορισμός του βάρους, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ενεργειακή απόδοση, άρα και η αυτονομία. Για τον σκοπό αυτό, το project εξελίχθηκε βάσει ενός πρωτοποριακού συνδυασμού εξαιρετικά ελαφρών υλικών και προηγμένων τεχνικών κατασκευής. Κάθε εξάρτημα του οχήματος μελετήθηκε, αναλύθηκε και βελτιστοποιήθηκε για τη μείωση του βάρους, διατηρώντας, παράλληλα, τη στιβαρότητα που απαιτείται για την επίτευξη καινούργιων ρεκόρ.
Εκμεταλλευόμενοι πλήρως τη χρήση ανθρακονημάτων, ενός υλικού καθοριστικής σημασίας για τη μείωση του βάρους του πλαισίου και των εξαρτημάτων του αμαξώματος, χωρίς να διακυβεύεται στο ελάχιστο η δομική τους αντοχή, οι μηχανικοί κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος του Renault Filante Record 2025 κάτω από τα 1.000 κιλά, ενώ βελτίωσαν και τα επίπεδα ακαμψίας και προστασίας.
Το πλαίσιο βελτιστοποιήθηκε χάρη στους ενδελεχείς υπολογισμούς και τις μελέτες για πιθανούς συνδυασμούς υλικών. Τα κράματα αλουμινίου, άνθρακα και χάλυβα συνδυάστηκαν ιδανικά προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο οι διατομές και το πάχος των εξαρτημάτων, ώστε να πιστοποιηθεί η αντοχή τους σε μηχανικές καταπονήσεις, και να διατηρηθεί στο μέγιστο η αντοχή τους.
Η τεχνολογία cell-to-pack, που παρέχεται από την Ampere, μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση του οχήματος, ενώ, παράλληλα, εξοικονομεί χώρο και βάρος. Οι κυψέλες είναι ενσωματωμένες απευθείας στην μπαταρία χωρίς ενδιάμεσες μονάδες. Αυτή η τεχνική μειώνει το βάρος της μπαταρίας, βελτιστοποιώντας το σχήμα της μπαταρίας και τον διαθέσιμο χώρο.
Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση για το Renault Filante Record 2025, το οποίο έχει πλάτος μόλις 1,71 μέτρα. Αυτή η νέα αρχιτεκτονική περιόρισε, επίσης, το συνολικό βάρος του οχήματος στα 1.000kg με μπαταρία 600kg. Το περίβλημα της μπαταρίας από ανθρακονήματα, συμβάλλει και αυτό στην εξοικονόμηση βάρους, ενώ παρέχει αυξημένη αντοχή και προστασία.
Το Renault Filante Record 2025 εφοδιάζεται με ελαστικά Michelin σε ζάντες 19ιντσών, ειδικά σχεδιασμένα για να προσφέρουν ανόθευτες επιδόσεις, μεγιστοποιώντας την αυτονομία. Τα ελαστικά επηρεάζουν κατά 20% περίπου την αυτονομία, πράγμα που σημαίνει ότι διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε αυτό το project. Στην αναζήτηση της αποδοτικότητας, αυτά τα ελαστικά ξεπερνούν και πάλι τα όρια της αντίστασης κύλισης. Ο συντελεστής τους είναι σχεδόν 40% χαμηλότερος, σε περίπου 4 kg/τόνο σε συνθήκες χρήσης, σε σύγκριση με περίπου 6,5 kg/τόνο ενός συμβατικού ελαστικού.
Renault Filante Record 2025: Αναφορά σε δύο εμβληματικά μοντέλα
Το όνομα Filante αναφέρεται στο Étoile Filante, ένα μονοθέσιο όχημα εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική, που κατασκευάστηκε το 1956, με σκοπό την καθιέρωση νέων ρεκόρ ταχύτητας. Στις 5 Σεπτεμβρίου 1956, το Étoile Filante έσπασε ταυτόχρονα πολλά ρεκόρ ταχύτητας στο Bonneville Salt Lake Flats στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων των ρεκόρ απόστασης 1 και 5 χιλιομέτρων, με ταχύτητες 306,9km/h και 308,85km/h αντίστοιχα.
Η λέξη Record είναι μια άμεση αναφορά στα 40CV des Records, μονοθέσια οχήματα με βελτιωμένο αμάξωμα που ήταν πιο στενά από τα Renault 40 CV και που σημείωσαν μια σειρά από ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής από το 1925. Τα πρώτα ρεκόρ σημειώθηκαν το 1925 με τους μηχανικούς Garfield και Plessier στο τιμόνι: παγκόσμιο ρεκόρ 3 ωρών, παγκόσμιο ρεκόρ 500km και Παγκόσμιο ρεκόρ 500 μιλίων. Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε και το ρεκόρ των 24 ωρών, με 4.167.578km που διανύθηκαν την επόμενη χρονιά με μέση ταχύτητα 173.649km/h. Η ημερομηνία του 2025 στο όνομα του ονόματος σηματοδοτεί την εκατονταετηρίδα αυτών των ρεκόρ του 1925.
Άλλο, λιγότερο γνωστό όχημα της Renault που ανήκει στην κατηγορία των ιστορικών μοντέλων κατάρριψης των ρεκόρ είναι το Nervasport des Records. Στις 4 και 5 Απριλίου 1934, αυτό το όχημα σημείωσε εννέα διεθνή ρεκόρ και τρία παγκόσμια ρεκόρ, συμπεριλαμβανομένου και του ρεκόρ των 48 ωρών που «έγραψε» 8.037χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 167.445χλμ./ώρα.